rush Opublikowano 16 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 wybebeszone katy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 (edytowane) Próbował ktoś z was takich modów: 1) wyciąć katy i wstawić tam kolejny tłumik (w sumie wtedy chyba będą już 3 tłumiki) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG11&mospid=47431&btnr=18_0253&hg=18&fg=10 tu mamy tłumik środkowy, sondy i katalizatory (je wywalić i wstawić kolejny tłumik przelotowo-komorowy lub komorowy, bo jak przelotowy to chyba będzie za luźno z tego co piszecie) 2) założyć cały wydech od M3 łącznie z kolektorami Edytowane 20 Marca 2011 przez sulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Kiedys wywalilem katy i wstawilem tlumik srodkowy od bmw - srednica rur wejscie/wyjscie identyczne jak w wydechu. Zdalo egzamin jesli chodzi o dzwiek, ale nie hamowalem wiec nie wiem jak z cyframi, ale nie poczulem roznic wiekszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 21 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 (edytowane) Ciekawe jak ta firma www.mgmotorsport.pl poradziłaby sobie z naszymi wydechami. Skoro są tak strasznie czułe to czy ta firma dałaby rade zrobić wydech, który już bez strojenia dałby więcej KM i NM. Później oczywiście kolektory M3 i strojenie. W temacie jest mowa o samym wydechu, jednak chciałbym się spytać czy te kolektory to te same czy coś innego, bo nr części w 3.0 i 3.2 są inne. Jeśli inne to może któreś lepiej sprawują się w M52. http://allegro.pl/barany-kolektory-m3-bmw-e36-e34-i1507676796.html http://allegro.pl/bmw-e36-m3-s50-3-2l-kolektory-wydechowe-barany-i1502808231.html Edytowane 21 Marca 2011 przez sulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Nie wiem czy kolektory od 3.2 nie maja ciut wiekszej srednicy rur niz w przypadku M3 3.0. Gdzies wyczytalem ze tak, wiec nie ryzykujac szukalem i znalazlem od s50b30 i jest dobrze. Srednica rur nie powinna byc duzo wieksza niz ori w m52b28 bo tak jak pisalem, jednostka jest bardzo wrazliwa i nie mozna zrobic ukladu za bardzo luzego bo sa wtedy straty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 22 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Ale te kolektory są różne z aukcji czy tylko inaczej ułożone na zdjęciu?? Chyba codziennie polowałeś na takie kolektory, bo cena 550 zł to mega niska?? Ciekawe co jest w nich zmienione, żeby pasowały do M52. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Panowie a skoro ja wyciąłem katy w swojej m50b25 te małe tłumiki środkowe za katami zostawiłem a w miejsce katów są rury ale dźwięk jest metaliczny to czy teraz zamiast tych katów mogę wsatwić jescze takie same tłumiki jak już są tam dalej? Czy jakieś inne jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 OK, odgrzewam troche kotleta, ale chcialem tutaj wypisac pare rzeczy o ktorych sie dowiedzialem w trakcie ostatnich wypocinach z ukladem w 540.. Jest juz jedna podstawowa zadada ktora napewno bede sie kierowal chyba juz do konca zycia kiedy bede znowu grzebal cos w ukladzie. Uratowaloby to kupe kasy i jeszcze wiecej czasu i kombinowania gdybym tak zrobil od poczatku...:? ..masz ochote zmienic brzmienie swojego wydechu? To nie wywalaj srodkowego tlumika, nie zmienial niepotrzebnie srednicy rur nawet o te 5mm, zmien tylko koncowy tlumik, a katalizator jezeli wywalasz, to w jego miejsce daj po prostu rurke albo tlumik srodkowy rozprezajacy (przelotowy)...i presto. Przepis na ladny uklad gotowy.. :lol: Info ktore podal koles z firmy gdzie produkuja Ultery. Tlumiki koncowe, ktore maja do dlugosci 30cm, wogole nie wyciszaja. Daja bas, ladnie wygladaja z rurkami do wyboru do koloru, ale nie wyciszaja. Dlatego moj uklad gdzie puszka z tylu miala dlugosc 33cm byla nie do wytrzymania - byla za glosna. Po zalozeniu 45cm puchy naprawde przyjemnie sie jezdzi.. Obecnie mam uklad skladajacy sie z 45cm tlumika srodkowego (zamiast kata), tlumika srodkowego fabrycznego do 540i, oraz tlumika koncowego basowego 45cm z koncowkami fi60 z polerki. Srednica rur w ukladzie wydechowym fi 54 (po zewnetrznej, czyli 51 po wewnetrznej. Zawsze 3mm roznicy) Dziala basowo, ale milo basowo. Slychac, ze nadchodzi V-ka, ale przyjemnie ja slychac, w srodku jedzie sie przyjemnie i co wazne, przy obrotach w zakresie 1200-2500 nie masz ochoty wyciagnac kluczykow ze stacyjki i podciac sobie zyly na prawej rece. Mam nadzieje, ze jak bedziecie kombinowali z wydechem do siebie to nie bedzie to droga przez Mekke jak bylo u mnie, i zycze szerokosci <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nem Opublikowano 3 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 To ja sie jeszcze przy okazji dopytam. Bedziemy walyczyc z wydechem u Edki. Poki co wydech sklada sie tylko z koncowego brak kata i tlumika srodkowego. Efekt jest taki ze dzwiek pozostawia naprawde wiele do zyczenia no i fura dziwnie sobie chodzi ma wachniecia w obrotach o jakies 30-40. Spaliny nieco szczypia w oczy. No i lambdy nieco glupieja bo cos pomiedzy nimi powinno byc. Poki co otrzymalem 2 rady. Wstawic uniwersalnego kata albo tlumik srodkowy. Co bedzie lepszym rozwiazaniem bo niechcemy tez pakowac sie w koszty ? Tlumik koncowy tez bedzie do wymiany jakis z podwojna koncowka np cps takiego http://moto.allegro.pl/tlumik-sportowy-rm-motors-rm6-promocja-i1680222730.html Wiem ze to smiec ale chodzi u glownie o wyglad. Jak to jest z tymi tlumikami dedykowanymi np ten. http://moto.allegro.pl/dedykowany-tlumik-ulter-bmw-3-e36-compact-i1650826228.html Dedykowany w sensie ze ma wieszaki pod wymiar auta ? Bo puszka raczej nie skoro w aukcji pisze, ze pasuje do silnikow 4 garowych jak i 6 SILNIKI: 316i / 318Ti / 323Ti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Z tego co wiem to katy w e36 sa metaliczne a nie ceramiczne, wiec nie zapychaja sie. Myslalbym nad wstawieniem katow, a jesl nie, sa sportowe katy uniwersalne (zapomnialem nazwy firmy, ale koszt okolo 500zl). Do tego napewno nie usuwalbym srodkowego. Kolega Brodeer ze swojej 328i e36 usunal srodkowy tlumik i pewnie do dnia dzisiejszego przeklina (chociaz on ma m52b28, z tego co sie naczytalem to te silniki sa cholernie wrazliwe). Koncowy tlumik mozesz wladowac jakis uniwersalny. Na borowskiej mozesz zamowic ultera uniwersalnego robiony na zamowienie (koszt okolo 300-400zl), czyli podajesz dokladny rozmiary, srednice wlotow/wylotow i w przeciagu 4-5 dni jest gotowy do odbioru. Migomatem zakladasz ladne koncowki z polerki i wszystko wyglada tak jak nalezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.