Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E 34 Swap z 530i na 540i (B30 na B40)


Tomek v8

Rekomendowane odpowiedzi

Ale tu nie ma żadnych cudów , wszystko pasuje bez problemu , te silniki są praktycznie identyko , znajomy przekładał 2 lata temu z E32 (4.0) do E34 (3.0) i w tej chwili lata 4.0 w manualu , jutro z nim pogadam czy były jakies niespodzianki , ale z tego co pamiętam to po prostu wymienili silniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro z nim pogadam czy były jakies niespodzianki

Wlasnie o te niespodzianki mi chodzi Mordulec.

Chce byc pewny,ze wszystko bedzie pasowalo.Boje sie zebym nie stanal z robota przez jakis duperelek.

Dlatego wole sie upewnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , pogadałem dzisiaj i sprawa wygląda następująco -> silniki są cyt."plug & play" jedynie co to po przekładce z automata 4.0 do manuala gdzie aktualnie jest 3.0 trzeba dołożyć łożysko na wyjściu wału ..... a po poskładaniu wszystkiego zalać bajury i cieszyć się blisko 300KM silnikiem w manualu :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie co to po przekładce z automata 4.0 do manuala gdzie aktualnie jest 3.0 trzeba dołożyć łożysko na wyjściu wału .....

hmmmmmm.........

A czy moglbys to ciut rozwinac ?

Jakie lozysko, gdzie,co i po co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

mordulcowi zapewne chodzilo o moje bmw :) jak kupisz V8 ktore wczesniej chodzilo z automatem to na wyjsciu na skrzynie biegow nie ma lozyska. trzeba je dokupic i zalozyc. komp u mnie zostal ten sam..musisz kupic m60b40 z osprzetem...sa inne wtryski...jak kupisz kompletny to tylko podlaczyc..jak nie to wymienic w swoim osprzecie wtryski. jakby byly jeszcze jakies pytania to smialo. 503 45 45 45

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha...jeszcze jedno..jak bedziesz wkladal silnik to sciagnij miske olejowa i sprawdz czy w misce nie plywaja srubki od pompy oleju!!...w kazdym silniku ktory rozbieralem takie plywaly. jesli plywaja to przykrec je na klej loctite!

Stara spiewka kazdego m60. Dokladnie tak samo bylo i w mojej bylej 530 jak i w tej 540. Pompa oleju doslownie wisiala na srubce, trzeba dokrecic i klejem typu loctite i po bolu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem,ze problemy z luzowaniem sie srub od pompy maja tylko silniki B30.

Dzieki za info.

U mnie jeszcze troche potrwa zanim sie do tego zabiore,ale chcialem wiedziec na co mam sie przygotowac.

Moj B30 juz sie chyba ma ku koncowi wiec musze sie powoli zastanawiac nad wymiana,bo remontowac tu w niemczech sie nie oplaca,

ze wzgledu na kosmiczne ceny czesci i robocizny.

Wymienic silnik dam rade sam,ale rozbebeszyc go na czesci pierwsze i zlozyc chyba nie dam rady (moze i bym dal rade,ale napewno zostalo by mi po zlozeniu w rekach kilka srubek :lol:).

A ze zawsze marzylem o 540i,wiec sprawie mojemu autu inne,lepsze serducho.

Narazie bede jezdzil B30 dopoki nie nastanie na niego kres.

Na zimnym silniku zaczyna cos klepac tak jakby zawory,pozatym moj potworek pozera plyn chlodniczy.Ale w zwiazku z tym napisze jeszcze nowy temat.

freex - jakby co,to bede dzwonil.dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...