Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem po jeździe próbnej 320d (136km). To była moja pierwsza jazda tym silnikiem i jestem trochę zaskoczony - negatywnie.

Teraz jeżdżę Mondeo 2,0 TDDi (115km). W porównaniu z Fordem BMW wydało mi się słabsze.

W Fordzie przy 2000 obrotów "rozkręca" się turbo i czuć znaczny przypływ mocy i przyśpiesza dobrze. W BMW wzrost mocy był płynny i nie było czuć tego przyśpieszenia (w jakim zakresie obrotów ten silnik ma najlepszego "kopa"?)

Mechanikiem nie jestem, ale na pierwszy rzut oka stan silnika BMW oceniam dobrze ( odpalił bez problemu, nie kopci, trzyma obroty)

Czy to możliwe że 115-konny ford lepiej przyspiesza??? Miał ktoś z Was doświadczenia z tymi dwoma silnikami?

Może miałem po prostu tylko takie odczucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od stanu silnika w Beemie którą jeździłeś. Niestety jest tak, że rzadko kto pozbywa się e46 320d jeśli silnik jest w dobrym stanie i pozostałe podzespoły nie sprawiają problemów. Musiałbyś sprawdzić kilka tych modeli bo być może trafiłeś na jednostkę mocno dojechaną lub zaniedbaną. Znam kilka osób bujających 320d i chwalą sobie te auta za stosunkowo dobre osiągi i niskie spalanie. Jeśli jesteś zdecydowany na diesla poszukaj 330d, przyśpiesza tak, że wyrwie Ci głowę. Ale tu znowu wracamy do tego, że ciężko znaleźć ten model w stanie nie budzącym zastrzeżeń.Przed liftem 185 KM, po lifcie 204 KM. Zanim kupisz jednak BMW z dieslem sprawdź na kompie, najlepiej w serwisie. Na oko i słuch można kupować Golfa 2.0i z 1990 roku, nie nowoczesnego diesla (tym bardziej, że nie jesteś mechanikiem). Diesle są dużo droższe w naprawach niż silniki ZI więc jeśli kupisz egzemplarz wyeksploatowany będzie to skarbonka bez dna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to cos z tym motorem jednak musialo byc nie tak. Beemowskie diesle to klasa sama w sobie, z reszta swiadcza o tym wygrane konkursy na najlepsze silniki. Tak jak pisze Forest, jak Cie stac bierz 330D, roznicy dwoch litrow wiecej w spalaniu miejskim nie odczujesz, a zbiera sie wrecz jak nie diesel (z reszta z tego co wiem 3 litrowy diesel kilka lat wstecz zostal okrzykniety najlepszym silnikiem ktoregos roku). A jak wiadomo to ze malo pali i sie zbiera sklania do katowania i tutaj sie zaczynaja problemy przy kupnie. Rozejrzyj sie jeszcze za mocniejszym 320D, tym 150konnym, ten model jest nowoczesniejszy i ma te kilka koni wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodziło o takie nagłe przyspieszenie, a w BMW czy to w 136KM czy w 150KM nie ma tego chwilowego fajnego uczcucia tak jak w VW 131KM czy tez w Fordzie, chodzi o moment i tyle. BMW przyspieszaja raczej równo, choć można lekko odczuć powyzej 3000tys obrotow pociągniecie, ale nie jest to nagly kop. Te chwilowe przyspieszenie VW czy Fordy zawdzieczaja temu, że są słabe i maja chwilowy przejaw w danym przedziale obrotów i to powoduje,że czuć siłe, a BMW przyspiesza równomiernie.. Tak mi się mocno wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety 330d raczej nie wchodzi w grę (koszty zakupu i eksploatacji). Mam nadzieję że ten akurat egzemplarz 320d był kiepski.

Może też po prostu w swoim samochodzie latwiej jest wykorzystać pełną moc silnika, a w obcym ciężej jest to wyczuć ( taką też mam nadzieję).:)

Przy jakich obrotach 320d osiąga max. moment?? Sprzedawca w komisie coś mi też wspominał że te silniki mają dwustopniową turbinę ( czy coś takiego, niezbyt dobrze go zrozumiałem) - słyszał ktoś o tym?

Zastanawiam się jeszcze nad benzyną 318 (1,9 l. sprzed liftu) i założyć gaz. Tylko mi nie piszcie żebym kupił R6 bo jest lepsze. Pewnie tak ale dużo jeżdżę ( 50-60 tyś./rok) także 2 czy 3 litry robią różnicę.

Przy okazji zadam jeszcze jedno pytanie. Interesuje mnie przyśpieszenie i osiągi właśnie tych silników: 318 1,9l 118km vs 320d 136km (elastyczność i przyśpieszenie z prędkości 80-120km/h, czyli jazda na trasie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/

Tu masz wg mnie jedna z lepszych baz z osiagami wszystkich modeli i marek samochodow.

No i kolego, proponuje Ci kupic E46 ''z domu'' bo np. w okolicznych komisach 95% to parchy przez duze P. Co do eksploatacji, to poza ubezpieczeniem roznicy praktycznie nie odczujesz, 330D mi palilo w miescie 7,5-8l a na trasie 6 litrow, wiec wg mnie przy takiej mocy to bajera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze choidzlo mu o turbine ze zmienna geometria lopatek :D a nie 2 stopniowa :D propo kopa to jadac na jakim kolwiek biegu u mnie majac np 1500 obr wciskajac gaz do podlogi gdy auto wskoczy na 1700-1800 to zaczyna wbijac w fotel do ok 3200-3300 potem wiadomo jak to diesel przyspiesza ale bez wow . a ten model ktory ogladales jest na pompo wtryskach i bodajze raz mialem okazje nim podrozowac i zadna rewelacja wedlug mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu wystepuje bardzo duza turbo dziura Vw I fotr nie ma takiego czegos tam 1 dwa biegi sa jak ze sprocy by wystrzelil a bmw na kazdym biegu daje tak samo :) Dam przyklad Ja Przy swojich osiagach silnika 30d Mam problem z vw podkreconego do 170km 1 dwa biegi to baty a reszta tak do 200km na 5 biegu to tylko poezja golf zostaje 1km w tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...