ja6ol Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Witam, jestem po jeździe próbnej 320d (136km). To była moja pierwsza jazda tym silnikiem i jestem trochę zaskoczony - negatywnie. Teraz jeżdżę Mondeo 2,0 TDDi (115km). W porównaniu z Fordem BMW wydało mi się słabsze. W Fordzie przy 2000 obrotów "rozkręca" się turbo i czuć znaczny przypływ mocy i przyśpiesza dobrze. W BMW wzrost mocy był płynny i nie było czuć tego przyśpieszenia (w jakim zakresie obrotów ten silnik ma najlepszego "kopa"?) Mechanikiem nie jestem, ale na pierwszy rzut oka stan silnika BMW oceniam dobrze ( odpalił bez problemu, nie kopci, trzyma obroty) Czy to możliwe że 115-konny ford lepiej przyspiesza??? Miał ktoś z Was doświadczenia z tymi dwoma silnikami? Może miałem po prostu tylko takie odczucie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Wszystko zależy od stanu silnika w Beemie którą jeździłeś. Niestety jest tak, że rzadko kto pozbywa się e46 320d jeśli silnik jest w dobrym stanie i pozostałe podzespoły nie sprawiają problemów. Musiałbyś sprawdzić kilka tych modeli bo być może trafiłeś na jednostkę mocno dojechaną lub zaniedbaną. Znam kilka osób bujających 320d i chwalą sobie te auta za stosunkowo dobre osiągi i niskie spalanie. Jeśli jesteś zdecydowany na diesla poszukaj 330d, przyśpiesza tak, że wyrwie Ci głowę. Ale tu znowu wracamy do tego, że ciężko znaleźć ten model w stanie nie budzącym zastrzeżeń.Przed liftem 185 KM, po lifcie 204 KM. Zanim kupisz jednak BMW z dieslem sprawdź na kompie, najlepiej w serwisie. Na oko i słuch można kupować Golfa 2.0i z 1990 roku, nie nowoczesnego diesla (tym bardziej, że nie jesteś mechanikiem). Diesle są dużo droższe w naprawach niż silniki ZI więc jeśli kupisz egzemplarz wyeksploatowany będzie to skarbonka bez dna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Jak dla mnie to cos z tym motorem jednak musialo byc nie tak. Beemowskie diesle to klasa sama w sobie, z reszta swiadcza o tym wygrane konkursy na najlepsze silniki. Tak jak pisze Forest, jak Cie stac bierz 330D, roznicy dwoch litrow wiecej w spalaniu miejskim nie odczujesz, a zbiera sie wrecz jak nie diesel (z reszta z tego co wiem 3 litrowy diesel kilka lat wstecz zostal okrzykniety najlepszym silnikiem ktoregos roku). A jak wiadomo to ze malo pali i sie zbiera sklania do katowania i tutaj sie zaczynaja problemy przy kupnie. Rozejrzyj sie jeszcze za mocniejszym 320D, tym 150konnym, ten model jest nowoczesniejszy i ma te kilka koni wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Koledze chodziło o takie nagłe przyspieszenie, a w BMW czy to w 136KM czy w 150KM nie ma tego chwilowego fajnego uczcucia tak jak w VW 131KM czy tez w Fordzie, chodzi o moment i tyle. BMW przyspieszaja raczej równo, choć można lekko odczuć powyzej 3000tys obrotow pociągniecie, ale nie jest to nagly kop. Te chwilowe przyspieszenie VW czy Fordy zawdzieczaja temu, że są słabe i maja chwilowy przejaw w danym przedziale obrotów i to powoduje,że czuć siłe, a BMW przyspiesza równomiernie.. Tak mi się mocno wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja6ol Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 No niestety 330d raczej nie wchodzi w grę (koszty zakupu i eksploatacji). Mam nadzieję że ten akurat egzemplarz 320d był kiepski. Może też po prostu w swoim samochodzie latwiej jest wykorzystać pełną moc silnika, a w obcym ciężej jest to wyczuć ( taką też mam nadzieję). Przy jakich obrotach 320d osiąga max. moment?? Sprzedawca w komisie coś mi też wspominał że te silniki mają dwustopniową turbinę ( czy coś takiego, niezbyt dobrze go zrozumiałem) - słyszał ktoś o tym? Zastanawiam się jeszcze nad benzyną 318 (1,9 l. sprzed liftu) i założyć gaz. Tylko mi nie piszcie żebym kupił R6 bo jest lepsze. Pewnie tak ale dużo jeżdżę ( 50-60 tyś./rok) także 2 czy 3 litry robią różnicę. Przy okazji zadam jeszcze jedno pytanie. Interesuje mnie przyśpieszenie i osiągi właśnie tych silników: 318 1,9l 118km vs 320d 136km (elastyczność i przyśpieszenie z prędkości 80-120km/h, czyli jazda na trasie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/ Tu masz wg mnie jedna z lepszych baz z osiagami wszystkich modeli i marek samochodow. No i kolego, proponuje Ci kupic E46 ''z domu'' bo np. w okolicznych komisach 95% to parchy przez duze P. Co do eksploatacji, to poza ubezpieczeniem roznicy praktycznie nie odczujesz, 330D mi palilo w miescie 7,5-8l a na trasie 6 litrow, wiec wg mnie przy takiej mocy to bajera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazi Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 moze choidzlo mu o turbine ze zmienna geometria lopatek a nie 2 stopniowa propo kopa to jadac na jakim kolwiek biegu u mnie majac np 1500 obr wciskajac gaz do podlogi gdy auto wskoczy na 1700-1800 to zaczyna wbijac w fotel do ok 3200-3300 potem wiadomo jak to diesel przyspiesza ale bez wow . a ten model ktory ogladales jest na pompo wtryskach i bodajze raz mialem okazje nim podrozowac i zadna rewelacja wedlug mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Poprostu wystepuje bardzo duza turbo dziura Vw I fotr nie ma takiego czegos tam 1 dwa biegi sa jak ze sprocy by wystrzelil a bmw na kazdym biegu daje tak samo Dam przyklad Ja Przy swojich osiagach silnika 30d Mam problem z vw podkreconego do 170km 1 dwa biegi to baty a reszta tak do 200km na 5 biegu to tylko poezja golf zostaje 1km w tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rush Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 jak juz chcesz 320d to kup tego po lifcie 150KM i szukaj NAPRAWDE zadbanego egzemplarza... diesel na pewno bedzie bardziej elastyczny w kazdym zakresie obrotow od tej 318i. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.