///M3 Opublikowano 26 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 witam koledzy , przez ostatni czas nie uzywalem dmuchawy w aucie.. teraz zaczolem przy tej pogodzie.. i zauwazylem ze paruje mi tylko przednia i przednie boczne szyby nawet jak auto jest zaparkowane ... z nawiewów pachnie rosoło-płynem jak by chłodniczym no i zauwazylem ze przednia szybe mam tłusta.. cholera musze ja wycierac . Wiec WTF ?? czemu tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Nie chcę Cię martwić ale jak pachnie już jak rosołem to płyn chłodniczy wali już w dywaniki i tapicerkę podłogową. Ja miałem to samo i to była uwalona nagrzewnica.Troche roboty jest:( Masz wersję z klimą czy bez? Narazie to wywal przednie dywaniki z auta bo potem tak się przykleją źe ich nie wyrwiesz. Odkręć dwa kawałki tapicerki(nad pedałem gazu i nad lewą nogą pasażera) Latarką tam poświeć na obudowę nagrzewnicy czy ma zacieki,poświeć też na rurki zasilające nagrzewnice(czy nie wali z oringów i pomacaj tapicerkę w tej okolicy-podejrzewam że już masz lipe:( Najleprze na ścieranie glikolu z szyb jest suchy ręcznik kuchenny papierowy-żadnych płynów bo nie dojdziesz do ładu. I zabieraj się do roboty bo z uwalona nagrzewnica to nie jazda(w nocy to masakra). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 A i jak zdjagnozujesz dokładnie usterkę to do czasu jej naprawy oba pokrętła od ogrzewania mają być na 0. Pora na wymianę nagrzewnicy jest dobra-ciepło i słonecznie bo w zimie to taka robota tylko w ogrzewanym garażu. Dla Twojej wiadomości to były 3 typy nagrzewnic w e34 Behr Valeo Siemens. Typ nagrzewnicy pasuje tylko do danej obudowy całego zespołu więc zamiast siemensa nie włożysz nagrzewnicy behr. Istnieje tylko opcja włożenia nagrzewnicy valeo do obudowy siemensa po niewielkiej przeróbce:) Siemens to koszt około 1000zł(chory ten siemens)Valeo i behr to około 400zł i to nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 (edytowane) cholera ciezko to wymienic ? kazdy da rade ? czy do mechanika ? duzo kosztuje wymiana ? zawsze tak jest spłukalem sie na sprzeglo i zawieszenie a niedlugo trzeba wyjechac nad morze... :/aha i nie mam klimy .... pomocy mam jeszcze pytanie do swiec czy 4 elektrodowe tytanowe beru czy jakies zwykle ngk ? ( mam lpg) Edytowane 26 Lipca 2010 przez ///M3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Hmm wymiana u mechaników to różnie-jeden wymieni za 400 a inny za 700.(pozatym podejscie obcych do składania detali jest różne i zwykle łamią jakieś plastiki) To jest do zrobienia samemu.No i tymbardziej jeśli nie masz klimy. Mi zajeło to (3dni auto stało-efektywnej roboty około 8/10h)Teraz pewnie już krócej. Co do lpg to ngk dwuelektrodowe będą ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 no to teraz mnie to zabiło z ta nagrzewnica ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 (edytowane) rozumiem, ze z tym nie mozna przejezdzic wakacji ?? mialbym deske ratunku ale nie wiem czy pasuje... mam e34 525tds-a anglika ... ?? da rade przeniesc to czy nie ?? Edytowane 26 Lipca 2010 przez ///M3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Ten anglik tez bez klimy? Tylko spokojnie-najpierw odkręć ten kawałek boczny tapicerki nad pedałem gazu i ten plastik nad pedałami. Jeśli jesteś zdeterminowany do wymiany nagrzewnicy bez szukania dokładnie usterki to: Zdejmij tunel nawiewu na nogi kierowcy-kilka klipsów.odkręć klapkę/zaślepkę nagrzewnicy i wtedy zobaczysz jaki typ nagrzewnicy masz. Istotne jest jak ukształtowane są rurki(trzy)zasilające nagrzewnicę jak i to jak połączone są z nagrzewnicą. Nagrzewnice siemensa i waleo miały te trzy rurki wpięte w górnym rogu/boku.A nagrzewnica behr miała jedną rurkę jakby wyprowadzoną z innej strony. Jeśli masz siemensa a ten tds ma valeo to przełożysz nagrzewnicę ale pamiętaj ze rurki teź wtedy musisz zamienić. Jeśli masz siemensa lub valeo a ten tds ma np behr to musiałbyś przekładać cały zestaw grzewczy a wtedy podszybie i wentylatory dmuchawy również także najpierw sprawdź rurki i przyłącze do nagrzewnicy,potem porównaj z realoem i będziesz wiedział co masz za nagrzewnicę. Behr i valeo do dostania nowe w sklepach.Siemens to ogólnie lipa z dostepnością i ceną. Dużo ryzykujesz jadąć w trasę z takim stanem.Jeżeli elęktrozawory zaniemogą to utopisz się w chłodziwie a silnik się zagotuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 (edytowane) hmm szukania usterki ?? czyli to nie musi byc nagrzewnica ?? moze puscilo cos innego ?? dywanik mialem lekko przyklejony ale znowu ten plastik nad pedalami sprawdzalem i byl suchy tak z wierzchu ... musze sprawdzic tego angola czy ma klime ... troche boje sie sam to wymieniac nigdy nie tykalem sie nagrzewnicy bo nigdy nie mialem z nia problemow... Edytowane 26 Lipca 2010 przez ///M3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 26 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 1. Posprawdzaj opaski w komorze silnika.Trzy rurki wchodzące w ścianę grodziową. Jeśli tam leje płyn to mimo osłony mogłoby sączyć się po rurce do kabiny-miałbyś slad już na zewnętrznej stronie rurek co mało prawdopodobne. 2. Sprawdź miejsce w którym rurki łączą się z nagrzewnicą(choć są zespolone to każda ma swój oring).Powinno być tam napryskane płynem. 3. Nagrzewnica (mi strzeliło połączenie radiatora z plastikową obudową nagrzewnicy dla lewej strony. Z używkami to taki ryzyk fizyk. Gdybyś miał drugą identyczną nagrzewnicę to myślę,że w 4h jest to do zrobienia(demontaż,wymiana,montaż i odpowietrzanie układu) Jedyna upierdliwa rzecz to zakładanie gumy uszczelniającej rurki w ścianie grodziowej. Rozbierałeś kiedykolwiek panel środkowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 27 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Na seledynowo zaznaczone z grubsza elementy które trzeba zdemontować by mieć łatwy dostęp. Na zielono element tapierki który trzeba zdemontować jak i analogiczny element po stronie kierowcy(czerwona kropka to wkręt mocujący-jeden) tunel środkowy zdemontowany-nagrzewnicę wyciąga się i wkłada od strony kierowcy Po zdemontowania kawałka tapicerki o którym pisałem wyżej obok pedału gazu oto co widzimy Na seledynowo -pod takim kątem leży nagrzewnica Na czerwono klapka/zasłona nagrzewnicy (na dwa wkręty-jeden zasłonięty przez kanał nawiewu na nogi więc trzeba zdjąć parę klipsów i wtedy zdemontować całą klapkę) Na zielono miejsce w którym łączą się rurki z nagrzewnicą Przepraszam za jakość zdjęć ale robione telefonem i niebardzo miałem wtedy czas na szczegółową fotodokumentację tapicerka..jpg bez kokpitu środ.jpg wyciek z nagrzew.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 rozbierałem ale nie w bmw dlatego boje sie tej roboty akurat... nie wiem co robic jutro podjade do mechanika mojego ktory ma tego angola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 27 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Eh gdybym miał czas to machnelibysmy to ale też mnie wyjazd czeka i musze połapać temat kompletnej wymiany zawieszenia a czas goni. Gdybyś przyjechał na ten ostatni najt spot z nagrzewnicą i miednicą na płyn to wymienilibyśmy bo taki był nastrój że mało brakowało a 7er zamieniłyby się silnikami:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 27 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Najpierw porównaj rurki zasilające swoją nagrzewnicę z rusunkami z realoem to wtedy będziesz wiedział jaką Ty masz nagrzewnice a potem zobacz jakie rurki ma ten tds i będziesz już wszystko wiedział. Wiem że to raczej poważna awaria i dość kłopotliwa i pracochłonna wymiana ale najpierw musisz wiedzieć co masz żeby wiedzieć czego szukać bo jak rozgrzebierz auto to a nagrzewnice nie będą pasowały to uziemisz auto na parę dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 rozerbałem to co mogłem i na ile mi czas pozwolił i widzialem 3 rurki aluminiowe ktore wchodza w ten kokpit i wychodza z kabiny pod mache .. te rurki są suche mokra jest od wewnatrz osłona ktora jest nad pedalami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 27 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Realoem: Nagrzewnica BEHR(zwróć uwagę na to jak połączone są rurki z nagrzewnicą) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=47375&btnr=64_0121&hg=64&fg=15 Nagrzewnica(nieszczęsny)SIEMENS http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=47375&btnr=64_0147&hg=64&fg=15 Nagrzewnice Valeo mi nie pokazał dla Twojej wersji. Porównaj rurki z realoem a potem z tym tdsem. Na uruchomionym silniku-zimnym włącz już ogrzewanie i obserwuj miejsce wejścia rurek w nagrzewnicę bo może okazać się,że strzelone masz tylko oringi. Jeśli tam sucho a płyn wali z innego miejsca to nagrzewnica do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 o cholera sa bardzo podobne musze jeszcze raz rozbebeszyc wszystko i looknąc ... nigdy takiej dygawki nie mialem nawet jak uszczelke wysrało w e36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 27 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Jak zdejmiesz jeszcze raz osłony(to 5min) to jak masz możliwość to puknij pare fotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 dobrze zrobie to jutro jak nie zostawie samochodu u mechanika mojego od BMW... bo jestem załamany nie dosc ze potrzebuje auta na codzien to jeszcze niedlugo wakacje nad morzem... pojechalbym autobusem ale biore kuzyna po operacji z kregoslupa to jeszcze kobiety i peeełno zakupów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 a wiec bylem u mojego mechanika do ktorego jezdze z kazdym autem szczegolnie BMW ... pokazalem mu o co kaman powiedzial ze sprawdzi czy od anglika przypasi do mojej ewentualnie oddac do regeneracji.. nawet nie wiedzialem ze regenerują nagrzewnice no i u niego za wymontowanie i zamontowanie nagrzewnicy 150zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 28 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 To cena bardzo dobra jak za wymianę nagrzewnicy. Jeśli chodzi o regenerację nagrzewnic to taki temat jak z chłodnicami-zwykle nagrzewnice są bardziej "zarośnięte" i nie wszystkie usterki da się zregenerować ale faktycznie jeśli opcja regeneracji by się udała to nie musiałbyś niczego podmieniać ani kombinować. Tylko żeby sobie ceny ten mechanik potem nie podnosił za wymianę nagrzewnicy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 nie no az taki zły to on nie jest :)naprawde dobrze sie zna na mechanice i jest tani a najwazniejsze ze w porzadeczku w piatek albo jutro odstawie mu mojego szerszenia i zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
static86 Opublikowano 29 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 (edytowane) Witam wszystkich, podepnę się pod temat. U mnie dzisiaj przestała mi działać dmuchawa, i nie świecą pokrętła ogrzewania i wentylatora. Przypuszczam, że w jakiś sposób, zgubiło mi się tam zasilanie. Jak to sprawdzić?? Jak na złość jutro w nocy jadę nad morze 600km, w deszczu się zajadę bez nawiewu;/ Proszę o pomoc. Edytowane 29 Lipca 2010 przez static86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 30 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 teraz mowie powaznie.. kolega mial tak samo wiesz co pomoglo ?? mocne pierd*****e z otwartej w prawa strone deski na wysokosci nawiewu i dziala do dzis tak jak trzeba ! a co do mojego nawiewu to moj mechanik zalatwil nowa nagrzewnice za 220 zł i robota 150-200 max mysle ze dobrze jest prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 30 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Jeśli masz nagrzewnicę Siemensa i taką nową Tobie załatwi za 220pln to kłamie:) W takim razie podejrzewam ,że ma zamiar przełożyć nagrzewnicę Behr bo to są ceny ok 250zł Valeo około 400zł po upustach może 300zł. Cena za robotę widzę,że już ma pewien zakres wcześniej 150zł teraz już moze nawet 200zł. Dogadaj cenę roboty bez zakresu bo potem powie "wiesz jak jest jednak było grzebania więcej niż myślałem":) Jeśli zamkniesz się w kwocie 400źł i wsio będzie tak jak ma być to będzie dobrze. Stawiam browara że po niedługim czasie od naprawy zniknie Tobie podświetlenie pokręteł jak u kolegi wyżej:) A jeśli static nie działa dmuchawa(nawet na 4 pozycji?) i podświetlenie pokręteł(suwaki też?) to popraw kostki tam styłu za panelem.Jeśli nie działa też całe podświetlenie przełączników światel,podświetlenie klawiszy Obc i to wszystko jednoczesnie to bezpiecznik 10A nr 21 lub nr18 ale niepamiętam dokładnie który nr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.