Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Podepnę się pod temat. BMW e46 z 2002 roku,2,0d 150 KM

Do tej pory castrol magnatec 5W-40. i teraz pytanie czy nie powinien być Edge zamiast magnateca? a widzę,że polecacie Mobila to teraz kupię i pytanie który? Pewnie 5W-30 lub 40 ale rodzaji jest kilka jak czytam MObil Super 3000 albo jakiś ESP. Któy w końcu mam kpić? może Valvoline zamiast MObila?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jako ze zajmowalem sie zawodowo wyczynem samochodowym a konkretnie silnikami, sadze ze moge wtracic swoje 3 grosze.

Od wielu juz lat nie ma lepszego oleju na rynku od Mobil1. Firmy takie jak Castrol lub Valvoline sa w sporej mierze koncernami marketingowymi a nie technologiczno-produkcyjnymi, a to spora roznica.

Osobiscie od kiedy mam swojego 2004 320dT kupionego w Niemczech o przeb. 140k, wlewam do niego Mobil 1 do Tdiesli o lepkosci 0W-40. Zmieniam olej/filtr raz do roku, w okolicach sierpnia-wrzesnia bez wzgledu na przebieg. Moje srednie przebiegi to ok 25-30k. Obecny przebieg wynosi prawie 280k. Zero stresow i zero problemow mechanicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzeba wymiany oleju tak czesto (10tys) minela 20 lat temu, kiedy wprowadzono klase oleju SH/SJ. Obecne oleje nawet te "przyziemne mineralne" sa tak doskonale, ze po 10 tys nadal wylewa sie dobry olej. Jesli zas idzie o M1, to kiedy pracowalem dla OEM w Detroit, przegladalem wyniki eksploatacyjne silnikow ktore w testach fleetowych jezdzily na M1..., ale nigdy on nie byl w nich wymieniany. Po przebiegach rzedu 200 tys km, zuzycie silnika bylo minimalne, jak tez minimalne byly osady tzw "sludge" czyli nagaru i materii ciezkich w odroznieniu od innych olejow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jednak tez wtrace swoje 3 grosze bo mam wielu kolegow co scigaja sie no mozna powiedziec ze prawie ze zawodowo bo maja pieniadze z tego w wyscigach plaskich i przy okazji handluja olejami itd

i sam po sobie widze ze Mobil dla mnie to lipa podobnie castrol , wiem ze napisalem na poczatku tematu ze zalecany jest castrol 5w30 ale jestem tylko czlowiekiem i sie mylilem, po przegladnieciu wielu niezaleznych testow laboratoryjnych gdzie naprawde ciezko do nich dotrzec nie sponsorowanych to najlepszymi olejami sa oleje francuzkie TOTAL,ELF,VALVOLINE i MOTUL , mobil jest rozlewany w kazdym zakatku swiata i kupujac Mobil zalewacie Lotosa bo baza oleju jest z pochodzenia z lokalnej rafinerii , i baza syntentyczna jest LOTOSOWSKA i to sie tyczy wszystkich oleji rozlewanych lokalnie.

co do mobila to moja rodzina byla przy tej marce dobre 15 lat , ale od ok 2009-2010 , auto zaczelo po prostu kulawo chodzic co sie okazalo ze wlasnie w 2009 otworzyla sie duza filia w Turcji ktora wlasnie produkuje uszlatechniacze do baz olejowych (napisalem o tym wczesniej) jak i tez Oleje na europe wschodnia. kulawo chodzic nie mam na mysli ze obroty falowaly czy ze silnik sie przekrecil, po prostu odczulem zmiane na gorsze,zmienilem jescze raz olej zadnej poprawy i pozniej dlatego przeszedlem na ELF-a i moge go polecic . w bmw mam motula .

Edytowane przez Mazi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...

LL04 przewyższa parametry LL01, więc spokojnie możesz lać LL04 (jest ich na rynku więcej niż LL01). Generalnie do E46 zalecany jest 5W30 z certyfikatem LL01 lub LL04, marka oleju ma tak naprawdę mniejsze znaczenie. Oczywiście wszyscy będą się spierać o to, że najlepszy jest ten olej na którym właśnie dana osoba jeździ. Ja lałem już kilka - Total, Elf, Castrol i generalnie najprzyjemniej (najciszej jeździ u mnie Castrol Magnatec 5W30). Edge ma więcej dodatków i generalnie jest lepszy, ale też sporo droższy. Moja 330d ma już 500tys km i dalej jeździ super i nie kopci, a olej ma wymieniany zawsze na czas (u mnie komp pokazuje co 22tys km).

Istotne znaczenie mają dodatki uszlachetniające - te są różne w zależności od producenta i jest ich z reguły więcej w droższych olejach. Najlepiej lać pełny syntetyk (zwłaszcza do diesli z CR), ale półsyntetyk też jest OK, nic się silnikowi nie stanie. Najważniejsze są regularne wymiany oleju (czasowe lub kiloetrowe), bo olej traci właściwości nie tylko z przebiegiem, ale też z czasem (utlenia się) i utrzymywanie prawidłowego poziomu oleju w silniku. Mobil, Motul, czy Castrol - ze wszystkich będziesz zadowolony. Różnice są praktycznie niezauważalne gołym okiem a zachowanie silnika zależy jeszcze od wielu innych czynników, np. paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
A jaka jest roznica miedzy 5w30 a 5w40 ?

Obecnie zalalem olej total 5w40 tak na przeplukanie i chce juz wlac wlasciwy olej...

znalazlem castrol edge 5w40 TD podobno jest do pompowtryskow czy moge go wlas jak mam pompe wtryskowa... ?

10W30, czy 10W40 to klasa lepkości oleju, określa lepkość oleju przy temperaturze otoczenia:

[ATTACH=CONFIG]26744[/ATTACH]

10W40 możesz lać bez problemu (jest bardziej odporny na wysokie temperatury)

A co do oleju do PD (pompowtryski) to sprawdź czy spełnia normę BMW LL01 albo LL04 (w co wątpię). Jeśli nie ma tej normy, lepiej poszukaj takiego oleju który ją spełnia - wtedy możesz być spokojny o silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
A jaka jest roznica miedzy 5w30 a 5w40 ?

Obecnie zalalem olej total 5w40 tak na przeplukanie i chce juz wlac wlasciwy olej...

znalazlem castrol edge 5w40 TD podobno jest do pompowtryskow czy moge go wlas jak mam pompe wtryskowa... ?

Roznica pomiedzy olejami ktore wymieniles jest taka, ze druga liczba po W, oznacza lepkosc oleju przy temparaturze 100stC. A wiec 5W40 jest gestszy od 5W30 przy 100stC. Natomiast wedlug tej klasyfikacji obydwa oleje maja taka sama (5) wartosc lekopsci przy temperaturze 0stC. Tak wiec jesli wybierzesz olej 5W30, silnik bedzie mial mniejsze tarcie wewnetrzne i spali troche mniej paliwa.

Co do "plukania" oleju to tracisz czas i pieniadze. Silnikow sie nie "pluka". Wylewasz stary a nastepnie wlewasz nowy - i tyle.

Jak juz wspomnialem w poprzedniej notce z poczatku tego watku, Mobil 1 jest najlepszym syntetykiem praktycznie od czasu kiedy olej ten pojawil sie na rynku czyli jeszcze w latach 70-tych ub. wieku. Obecnym producentem oleju Mobil 1 jest firma EXXONMobil, ktora jest najwiekszym koncernem naftowym swiata i ktora spora czesc swoich profitow reinwestuje w badania i innowacje, czyli tzw. R&D. W 1999 roku, firmy Exxon Corp. oraz firma Mobil Corp. polaczyly sie. Mobil Corp. byla oryginalnym tworca oleju Mobil1.

W moim 320d uzywam tego oleju w lepkosci 0W30 odkad go kupilem w 2006r jako 2 latka z przebiegiem 140 tys km. Obecnie ma 305 tys i odpukac zadnych usterek nie tylko silnikowych. W tym czasie, czyli 6 lat olej byl wymieniany 6 razy, a wiec raz do roku na jesieni.

Firma Castrol przez dziesiatki lat byla firma stricte marketingowa bez znaczacego zaplecza technicznego do badan. Obecnie BP jest wlascicielem marki Castrola, wiec i jakosc produktu powinna byc znaczaco lepsza. Uwazam jednak, ze sam fakt ze BMW uzywa Castrola jako tzw. "factory fill" czyli napelnienie fabryczne jest jedynie legendowaniem ledwo sredniego produktu jako trampoliny marketingowej. BMW sporo na tym oszczedza. Sam fakt ze Exxon tego nie robi z Mobil 1 oznacza, ze nie musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...