Jaro Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 No ja pomimo, że to jest longlife ( a więc co 30tysi) to ja wymieniam tak w granicach 12 do 15 tysi to już max. Oczywiście z kompletem filtrów (tylko odma co 50tyś) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebo Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Planowalem wymiane za 15tys. km Na początku też tak planowałem, ale zmianę przyspieszam i wymieniam po max.12tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 25 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Ja też mam już 3-ci raz Mobila, a wymieniam tak ok co 10-12 tys , bo wiadomo jak w piecach opałowych , szybko syfi się olej, może on i ma swoje właściwości ale mi się czarne tylko auto podoba 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks981 Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Podepnę się pod temat. BMW e46 z 2002 roku,2,0d 150 KM Do tej pory castrol magnatec 5W-40. i teraz pytanie czy nie powinien być Edge zamiast magnateca? a widzę,że polecacie Mobila to teraz kupię i pytanie który? Pewnie 5W-30 lub 40 ale rodzaji jest kilka jak czytam MObil Super 3000 albo jakiś ESP. Któy w końcu mam kpić? może Valvoline zamiast MObila? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 30 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Bierz mobil1 super 3000 x1 Sam zalewam i polecam, a motorki mamy te same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks981 Opublikowano 31 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Poważnie mobil lepszy od castrola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 31 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Poważnie mobil lepszy od castrola? Powaga. mobil i valvoline teraz rządzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks981 Opublikowano 31 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 a tak z ciekawości to jak castrol to jaki powinien być lany-edge czy magnatec(2,0 d 150KM) . Kupuję MObila? jaki bo są dwa rodzaje(5W-30) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnny.b Opublikowano 31 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 ja zalałem Valvoline i jestem zadowolony..polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 31 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 a tak z ciekawości to jak castrol to jaki powinien być lany-edge czy magnatec(2,0 d 150KM) . Napewno nie Magnatec. Edge jeszcze ujdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bultan Opublikowano 31 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 mobil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagui Opublikowano 1 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Też nie polecam Castrola - olej taki sobie, marketing nadrabia. Ja używam Liqui Moly, ale polecany jest także Mobil i Valvoline. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
my320d Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Jako ze zajmowalem sie zawodowo wyczynem samochodowym a konkretnie silnikami, sadze ze moge wtracic swoje 3 grosze. Od wielu juz lat nie ma lepszego oleju na rynku od Mobil1. Firmy takie jak Castrol lub Valvoline sa w sporej mierze koncernami marketingowymi a nie technologiczno-produkcyjnymi, a to spora roznica. Osobiscie od kiedy mam swojego 2004 320dT kupionego w Niemczech o przeb. 140k, wlewam do niego Mobil 1 do Tdiesli o lepkosci 0W-40. Zmieniam olej/filtr raz do roku, w okolicach sierpnia-wrzesnia bez wzgledu na przebieg. Moje srednie przebiegi to ok 25-30k. Obecny przebieg wynosi prawie 280k. Zero stresow i zero problemow mechanicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Od wielu juz lat nie ma lepszego oleju na rynku od Mobil1. I tego się trzymam Z tym, że ja zmieniam olej co 10 tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
my320d Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Potrzeba wymiany oleju tak czesto (10tys) minela 20 lat temu, kiedy wprowadzono klase oleju SH/SJ. Obecne oleje nawet te "przyziemne mineralne" sa tak doskonale, ze po 10 tys nadal wylewa sie dobry olej. Jesli zas idzie o M1, to kiedy pracowalem dla OEM w Detroit, przegladalem wyniki eksploatacyjne silnikow ktore w testach fleetowych jezdzily na M1..., ale nigdy on nie byl w nich wymieniany. Po przebiegach rzedu 200 tys km, zuzycie silnika bylo minimalne, jak tez minimalne byly osady tzw "sludge" czyli nagaru i materii ciezkich w odroznieniu od innych olejow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazi Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 (edytowane) ja jednak tez wtrace swoje 3 grosze bo mam wielu kolegow co scigaja sie no mozna powiedziec ze prawie ze zawodowo bo maja pieniadze z tego w wyscigach plaskich i przy okazji handluja olejami itd i sam po sobie widze ze Mobil dla mnie to lipa podobnie castrol , wiem ze napisalem na poczatku tematu ze zalecany jest castrol 5w30 ale jestem tylko czlowiekiem i sie mylilem, po przegladnieciu wielu niezaleznych testow laboratoryjnych gdzie naprawde ciezko do nich dotrzec nie sponsorowanych to najlepszymi olejami sa oleje francuzkie TOTAL,ELF,VALVOLINE i MOTUL , mobil jest rozlewany w kazdym zakatku swiata i kupujac Mobil zalewacie Lotosa bo baza oleju jest z pochodzenia z lokalnej rafinerii , i baza syntentyczna jest LOTOSOWSKA i to sie tyczy wszystkich oleji rozlewanych lokalnie. co do mobila to moja rodzina byla przy tej marce dobre 15 lat , ale od ok 2009-2010 , auto zaczelo po prostu kulawo chodzic co sie okazalo ze wlasnie w 2009 otworzyla sie duza filia w Turcji ktora wlasnie produkuje uszlatechniacze do baz olejowych (napisalem o tym wczesniej) jak i tez Oleje na europe wschodnia. kulawo chodzic nie mam na mysli ze obroty falowaly czy ze silnik sie przekrecil, po prostu odczulem zmiane na gorsze,zmienilem jescze raz olej zadnej poprawy i pozniej dlatego przeszedlem na ELF-a i moge go polecic . w bmw mam motula . Edytowane 30 Stycznia 2012 przez Mazi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempes Opublikowano 1 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 ja leje do swojego Mobile 1 0W30 wymiana co 15tyskm- nie czekam do 30tys. czesciej wymieniasz dluzej pojedziesz-Turbina nie lubi zanieczyszczen w oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba84 Opublikowano 31 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Siemka.. odgrzeje troche temat.. musze zmien olej przed wyjazdem na urlop.... obecnie mam zalany castrol magnatec 5w40 z norma LL-04... w instrukcji pisze ze powinna byc norma LL-01 ... Co polacacie zalac abby bylo ok. Silnik 2.0d 136km . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherlock Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 LL04 przewyższa parametry LL01, więc spokojnie możesz lać LL04 (jest ich na rynku więcej niż LL01). Generalnie do E46 zalecany jest 5W30 z certyfikatem LL01 lub LL04, marka oleju ma tak naprawdę mniejsze znaczenie. Oczywiście wszyscy będą się spierać o to, że najlepszy jest ten olej na którym właśnie dana osoba jeździ. Ja lałem już kilka - Total, Elf, Castrol i generalnie najprzyjemniej (najciszej jeździ u mnie Castrol Magnatec 5W30). Edge ma więcej dodatków i generalnie jest lepszy, ale też sporo droższy. Moja 330d ma już 500tys km i dalej jeździ super i nie kopci, a olej ma wymieniany zawsze na czas (u mnie komp pokazuje co 22tys km). Istotne znaczenie mają dodatki uszlachetniające - te są różne w zależności od producenta i jest ich z reguły więcej w droższych olejach. Najlepiej lać pełny syntetyk (zwłaszcza do diesli z CR), ale półsyntetyk też jest OK, nic się silnikowi nie stanie. Najważniejsze są regularne wymiany oleju (czasowe lub kiloetrowe), bo olej traci właściwości nie tylko z przebiegiem, ale też z czasem (utlenia się) i utrzymywanie prawidłowego poziomu oleju w silniku. Mobil, Motul, czy Castrol - ze wszystkich będziesz zadowolony. Różnice są praktycznie niezauważalne gołym okiem a zachowanie silnika zależy jeszcze od wielu innych czynników, np. paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba84 Opublikowano 1 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 A jaka jest roznica miedzy 5w30 a 5w40 ? Obecnie zalalem olej total 5w40 tak na przeplukanie i chce juz wlac wlasciwy olej... znalazlem castrol edge 5w40 TD podobno jest do pompowtryskow czy moge go wlas jak mam pompe wtryskowa... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherlock Opublikowano 10 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2013 A jaka jest roznica miedzy 5w30 a 5w40 ?Obecnie zalalem olej total 5w40 tak na przeplukanie i chce juz wlac wlasciwy olej... znalazlem castrol edge 5w40 TD podobno jest do pompowtryskow czy moge go wlas jak mam pompe wtryskowa... ? 10W30, czy 10W40 to klasa lepkości oleju, określa lepkość oleju przy temperaturze otoczenia: [ATTACH=CONFIG]26744[/ATTACH] 10W40 możesz lać bez problemu (jest bardziej odporny na wysokie temperatury) A co do oleju do PD (pompowtryski) to sprawdź czy spełnia normę BMW LL01 albo LL04 (w co wątpię). Jeśli nie ma tej normy, lepiej poszukaj takiego oleju który ją spełnia - wtedy możesz być spokojny o silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
my320d Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 A jaka jest roznica miedzy 5w30 a 5w40 ?Obecnie zalalem olej total 5w40 tak na przeplukanie i chce juz wlac wlasciwy olej... znalazlem castrol edge 5w40 TD podobno jest do pompowtryskow czy moge go wlas jak mam pompe wtryskowa... ? Roznica pomiedzy olejami ktore wymieniles jest taka, ze druga liczba po W, oznacza lepkosc oleju przy temparaturze 100stC. A wiec 5W40 jest gestszy od 5W30 przy 100stC. Natomiast wedlug tej klasyfikacji obydwa oleje maja taka sama (5) wartosc lekopsci przy temperaturze 0stC. Tak wiec jesli wybierzesz olej 5W30, silnik bedzie mial mniejsze tarcie wewnetrzne i spali troche mniej paliwa. Co do "plukania" oleju to tracisz czas i pieniadze. Silnikow sie nie "pluka". Wylewasz stary a nastepnie wlewasz nowy - i tyle. Jak juz wspomnialem w poprzedniej notce z poczatku tego watku, Mobil 1 jest najlepszym syntetykiem praktycznie od czasu kiedy olej ten pojawil sie na rynku czyli jeszcze w latach 70-tych ub. wieku. Obecnym producentem oleju Mobil 1 jest firma EXXONMobil, ktora jest najwiekszym koncernem naftowym swiata i ktora spora czesc swoich profitow reinwestuje w badania i innowacje, czyli tzw. R&D. W 1999 roku, firmy Exxon Corp. oraz firma Mobil Corp. polaczyly sie. Mobil Corp. byla oryginalnym tworca oleju Mobil1. W moim 320d uzywam tego oleju w lepkosci 0W30 odkad go kupilem w 2006r jako 2 latka z przebiegiem 140 tys km. Obecnie ma 305 tys i odpukac zadnych usterek nie tylko silnikowych. W tym czasie, czyli 6 lat olej byl wymieniany 6 razy, a wiec raz do roku na jesieni. Firma Castrol przez dziesiatki lat byla firma stricte marketingowa bez znaczacego zaplecza technicznego do badan. Obecnie BP jest wlascicielem marki Castrola, wiec i jakosc produktu powinna byc znaczaco lepsza. Uwazam jednak, ze sam fakt ze BMW uzywa Castrola jako tzw. "factory fill" czyli napelnienie fabryczne jest jedynie legendowaniem ledwo sredniego produktu jako trampoliny marketingowej. BMW sporo na tym oszczedza. Sam fakt ze Exxon tego nie robi z Mobil 1 oznacza, ze nie musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.