Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


pompa wspomagania rzęzi ze strachu


Rekomendowane odpowiedzi

wyje mi pompa wspomagania,chyba sie przestraszyła mojej ręki :mrgreen: .myślałem że to płyn więc go dzis zmieniłem.kierownica chodzi dużo lżej ale pompa jak wyła tak wyje.próbowałem na atf i na zwykłym,jasnym. wyje tak samo na każdym.czy w środku w pompie jest jakieś łożysko,wiatrak? da sie to jakoś zregenerować?? :mrgreen: a może cos żle zrobiłem? :P :mrgreen: :P

spuściłem wężem przy pompie,pokręciłem kierą w lewo,prawo do oporu kilka razy,przepłukałem,znowu kierą ,spuściłem i zalałem nowego. czy tak to sie robi?

pozdro bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jesli płyn macie pod prawidłowy stan to powodem wycia wspomagania będzie nieszczelność układu. proponuję wejść pod auto i sprawdzić przeowdy idące od zbiorniczka wspomagania do listwy. Czasem wystarczy wymienić cybanty/opaski, czasem trzeba szukać nowych przewodów.

Pozdrawiam

PS; nie dokręcajcie maksymalnie kierownicy do końca bo tworzy się bardzo duże ciśnienie co nie jest zdrowe dla wspomy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyła też będzie jeśli kończy się już jej żywot.

Pompa musi mieć minimalną wysokość płynu w zbiorniczku, inaczej będzie kawitowała.

NIe wiem czy tam jest wirowa czy wyporowa, ale mimo wszystko musi być odpowiednia ilośc płynu w układzie bo powoli będzie ją szlag trafiał.

Może kiedyś ktoś nie przypilnował ilości płynu do wspomagania i poprostu może końćzyć się żywot tej pompy.

Łożyska jakieś na pewno tam są, tylko kwestia tego czy opłaca się to rozbierać i regenerować czy kupić drugą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jesli płyn macie pod prawidłowy stan to powodem wycia wspomagania będzie nieszczelność układu. proponuję wejść pod auto i sprawdzić przeowdy idące od zbiorniczka wspomagania do listwy. Czasem wystarczy wymienić cybanty/opaski, czasem trzeba szukać nowych przewodów.

Pozdrawiam

PS; nie dokręcajcie maksymalnie kierownicy do końca bo tworzy się bardzo duże ciśnienie co nie jest zdrowe dla wspomy!

no jeden wąż jest mokry :roll:

sprawdzę i dam znać,może to rzeczywiście to :wink:

dzięki i pozdro bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis pojechalem do magikow, zmienilem olej i dalej to samo, ale juz przed zmiana oleju mowili ze pompa raczej poszla bo olej przepalon? czy cos takiego. Wiec ja juz zaczynam szukac sobie nowej pompy... :(

spokojnie broder ja już tak dwa lata jeżdżę :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
a ja dalem do regeneracji w bialym mam goscia zajebi... robi teraz nic nie cieknie i gwarancja 3 lata :) super nie..

Mam wrazenie jak bys sobie posty nabijal, od 2 stycznia napisales juz 20 postow a po drugie w tym poscie nie ma nic co by mi sie przydalo na zadane pytanie lub innym w tym temacie. Na dodatek tak napisane ze trzeba sie domyslac o co Ci chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja dalem do regeneracji w bialym mam goscia zajebi... robi teraz nic nie cieknie i gwarancja 3 lata :) super nie..

Mam wrazenie jak bys sobie posty nabijal, od 2 stycznia napisales juz 20 postow a po drugie w tym poscie nie ma nic co by mi sie przydalo na zadane pytanie lub innym w tym temacie. Na dodatek tak napisane ze trzeba sie domyslac o co Ci chodzi...

Hmmmm.......

Kolega chciał pomóc a Ty się czepiasz :>, choć rzeczywiście szaibos mógłbyś sprecyzować co masz na myśli pisząc "biały"??

A po dwa regeneracja to może nie jest taki głupi pomysł, pytałem w ASO o węże do wspomagania do e36 323 i komplecik marne ponad 1000zł, z czego jeden właśnie nie wiem czy nie ten od zbirniczka do pompy, albo od pompy do chłodnicy (?) w każdym bądź razie ten najdroższy to koszt 650zł.

Oczywiście możesz kupić na szrocie, ale może być w gorszym stanie niż aktualnie posiadany.

Szaibos daj jakieś namiary na gościa który Ci robił te węże bo zapewne u części użytkowników wspomagania są one przynajmniej zapocone.

Pozdrawiam

Errata: Dopiero jak zobaczyłem żeś z Ełka to mnie olśniło że chodzio Białystok, mimo wszystko daj jakieś namiary, adres, tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja dalem do regeneracji w bialym mam goscia zajebi... robi teraz nic nie cieknie i gwarancja 3 lata :) super nie..

Mam wrazenie jak bys sobie posty nabijal, od 2 stycznia napisales juz 20 postow a po drugie w tym poscie nie ma nic co by mi sie przydalo na zadane pytanie lub innym w tym temacie. Na dodatek tak napisane ze trzeba sie domyslac o co Ci chodzi...

Hmmmm.......

Kolega chciał pomóc a Ty się czepiasz :>, choć rzeczywiście szaibos mógłbyś sprecyzować co masz na myśli pisząc "biały"??

A po dwa regeneracja to może nie jest taki głupi pomysł, pytałem w ASO o węże do wspomagania do e36 323 i komplecik marne ponad 1000zł, z czego jeden właśnie nie wiem czy nie ten od zbirniczka do pompy, albo od pompy do chłodnicy (?) w każdym bądź razie ten najdroższy to koszt 650zł.

Oczywiście możesz kupić na szrocie, ale może być w gorszym stanie niż aktualnie posiadany.

Szaibos daj jakieś namiary na gościa który Ci robił te węże bo zapewne u części użytkowników wspomagania są one przynajmniej zapocone.

Pozdrawiam

Errata: Dopiero jak zobaczyłem żeś z Ełka to mnie olśniło że chodzio Białystok, mimo wszystko daj jakieś namiary, adres, tel.

Zlituj sie panie, 650 zl za te gunowe ustrojstwo co wyglada jak waz od pralki, kogos pogielo, rozumiem 3tys za przeplywomierz , 800 za uszczelke drzwi do coupe albo kable zaplonowe po 200zl za sztuke ale zwykla rurka, nie przygladalem sie jej ale chyba jak by ja zdjac i ''obmacac'' to by sie znalazlo cos podobnej srednicy i odpornosci na dane cisnienie za grosze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to są chyba węże aluminiow-gumowe, jakoś tak.

Myślę że magik który generalnie robi węże do hydrauliki na zamówienie spokojnie by to zregenerował, ewentualnie dorobił podobne ustrojowsto wytrzymujące nawet dużo większe ciśnienia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze pisze tyle to akurat nikomu nie sprawia problemu jesli chce sie gdzies wypowiedziec to to pisze..a to ze mam cos do powiedzenia i nie pisze jednego postana dzien to moja sprawa!.tel i namiary dam na dniach...mi koles regenerował pompe wspomagania i przekładnie..a teraz bede dokładniej precyzował swoje wypowiedzi..tak chodziło o BIAŁYSTOK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede zakladal tematu , napisze tu:

Mam pytanie, bo wiem ze do wymiany to olej ATF dextron 2 lub 3 ale czy da sie samemu wymienic?? bo ja chcialbym to zrobic tak ze, odpinam waz ten co idze od zbiorniczka do czegos- i tam na dole go rozlaczami i spuszczam olej i ze zbiorniczka i z ukladu, czy w ten sposob da sie zapowietrzyc wspomaganie czy go sie nie da zapowietrzyc i raczej bez podnosnika sie nie da?? i ile tego oleju tam wchodzi bo nie pamietam a wszystko mialem na skrzynce BKP ktore nie dziala..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ciezko jeden wniosek wyciagnac czytajac te posty... Mam problem ze wspomaganiem, mianowicie wlasciwie nie dziala jak silnik jest na malych obrotach przy wiekszych zaczyna byc ok ale pompa wyje praktycznie przy kazdym ruchu kierownicy. Pisze pompa ale w sumie nie wiem czy pompa czy maglownica. Lalem i dexrona III i CHF 11S i w zasadzie zadnej roznicy nie ma. Efekt ten sam dokladnie. TO wycie doprowadza mnie do szalu a silowanie sie z kierownica przy manewrach na parkingu albo w trakcie jazdy jak obroty sa zbyt male jest koszmarnie nieprzyjemne i na dodatek bardzo niebezpieczne. Czy ktos potrafi mi odpowiedziec na takie pytania ?

1. czy wycie przy ruchu kierownicy moze wydobywac sie z maglownicy czy tylko z pompy ?

2. co moze byc przyczyna takiego zachowania ?

3. jakie sa metody odpowietrzania ukladu wspomagania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czy wycie przy ruchu kierownicy moze wydobywac sie z maglownicy czy tylko z pompy ?

2. co moze byc przyczyna takiego zachowania ?

3. jakie sa metody odpowietrzania ukladu wspomagania ?

1.raczej z pompy

2.nieszczelność układu lub zużycie pompy wspomagania[zobacz czy niemasz wycieków

3.zalewasz płynem i kręciesz do oporu w prawo i lewo do oporu pare razy i będzie ok.!

sprawdz jeszcze napięcie paska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...