Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Miałem swego czasu przyjemność pojeździć E30 z silnikiem m20b20, który miał wszczepiony blok z ETY 2.7

Jeździ to zaskakująco dobrze (w porównaniu do czystego m20b20)

Tak więc w mojej głowie zaczął rodzić się plan dokonania takowej przeróbki w mojej E34 m20b20.

Z tego co doczytałem jest to bardzo prosta przeróbka, głowica, wiązka, pompa paliwa i cały osprzęt zostaje z m20b20.

Wkręcamy w to tylko sam blok z ETY 2.7.

A jak wygląda sprawa łap silnika, sprzegła, skrzyni wału?

Czy ktos miał do czynienia z taką przeróbką?

Stawiam piwo za wszelkie informacje w tym temacie.

Zwłaszcza, że znajomy ma rozbitą E30 z ETA2.7 pod maską.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh, uroki for internetowych :) Niby kupa informacji a nadal podstaw nie wiem.

Reasumując:

Blok z ETY2.7 powinien pasowac bez przeróbek do m20b20, natomaist z SETY2.8 do m20b25.

Nadal nie wiem jak wyglada sprawa z skrzynia i wałem, bo większośc przeróbek opisanych to zakladanie czapki z m20b20 do samochodu z ETĄ, a ja mam auto z m20b20 i chce przełożyc blok.

Walcze z informacjami z jakiegos niemieckiego forum, ale w sumie zaczynam sie przekonywać do tej podmianki bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Rzezba troche od drugiej strony , lepiej jakbys miał cały silnik z ETY a tylko podmieniał góre , takie twory jak najbardziej smigają po polsce i z tego co pamietam to przy czapie z B20 wychodziło koło 200KM , moim zdaniem szukaj całego silnika z ETY i znajdz drugą czape z B20 i dopiero zabieraj sie za robotę zebys w razie W mogł wpakowac poprzedni silnik bo czasem róznie to bywa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pozwolę i ja coś sobie napisać . Byłem dumnym posiadaczem auta e34 z silnikiem S-ETY b27 . Silnik miał górę z b20 po rozszlifowaniu ( dziwne ale prawdziwe) . Muszę przyznać że silnik miał naprawdę dużo mocy ... a spalanie nie było wygórowane, oczywiście jeździłem na PB :)

Odnośnie różnic między Etą a super etą polegała na różnicy w tłokach. Zwykła eta miała tłoki podobne jak w silniku b20 oraz b23 . Natomiast Tłoki w Super Ecie był z wyżłobieniami pod zawory tak jak w silniku b25.

Odnośnie osiągów .... Niestety nie miałem gdzie zmierzyć ani sprawdzić, lecz przyspieszenie 0-100 było niesamowite !!! W porównaniu z m50b25, Eta szła jak rakieta :)

Jeżeli ktoś jest zainteresowany przeróbką silnika, posiadam silnik 2,7 S-Eta po remoncie ( pierścienie, panewki, wszystkie uszczelki w silniku, kilka nowych zaworów) głowica z silnika b20 po rozszlifowaniu ) Niestety uszkodzona panewka na 6, i do wymiany szpile od głowicy - mechanik je uszkodził.

A tu jest film z udziałem tego auta :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Z tego co pamiętam (interesowałem się tym jeszcze za czasów jak miałem rekina) to była stara i nowa ETA. W starej tłoki nie wychodziły poza cylinder a w nowej już tak. Dlatego do przeróbki nadawała się tylko stara ETA.

Kolega miał taki zestaw w e30...dół-stara ETA, głowica od m20b20 (też chyba były dwa rodzaje) i osprzęt od m20b20 L-JET. Latało to naprawdę konkretnie - mniej więcej na poziomie e30 HARTGE.

Dodam jeszcze, że nie potrzebne było żadne rozszlifowywanie głowicy. Tylko uszczelka pod głowicę od ETY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich mam nadzieję ze temat ożyje.

Sam mam m20b20 z aparatem na rozrzadzie i szukam bloku starej ety.

Jakie mogą być różnice w blokach m20b27?

Czy blok z aparatem w bloku mogę będzie pasował? Co z dziurą, czym zaslepic?

Co jeszcze bedzie mi potrzebne do uruchomienia?

I co jeszcze doda koni oprócz: kolektora z przepustnicą i wtrysków z b25.

Gdzie znajdę komputer, chyba muszę sprawdzić ile rzędów pinów jest?

Jak wrzucić mapy paliwowe? I gdzie znaleźć gotowce?

W bloku przewiduje wymianę panewek ewentualnie pierścieni i oczywiście uszczelniacze i uszczelki

Czy będę musiał go docierać? Co to dokładnie oznacza przy tym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...