zerosuper Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Witajcie. Miałem swego czasu przyjemność pojeździć E30 z silnikiem m20b20, który miał wszczepiony blok z ETY 2.7 Jeździ to zaskakująco dobrze (w porównaniu do czystego m20b20) Tak więc w mojej głowie zaczął rodzić się plan dokonania takowej przeróbki w mojej E34 m20b20. Z tego co doczytałem jest to bardzo prosta przeróbka, głowica, wiązka, pompa paliwa i cały osprzęt zostaje z m20b20. Wkręcamy w to tylko sam blok z ETY 2.7. A jak wygląda sprawa łap silnika, sprzegła, skrzyni wału? Czy ktos miał do czynienia z taką przeróbką? Stawiam piwo za wszelkie informacje w tym temacie. Zwłaszcza, że znajomy ma rozbitą E30 z ETA2.7 pod maską. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 poczytać : 1. http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t37353.html 2. http://forum.beemka-klub.pl/viewtopic.php?t=4309:259hft4g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zerosuper Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Ehhh, uroki for internetowych Niby kupa informacji a nadal podstaw nie wiem. Reasumując: Blok z ETY2.7 powinien pasowac bez przeróbek do m20b20, natomaist z SETY2.8 do m20b25. Nadal nie wiem jak wyglada sprawa z skrzynia i wałem, bo większośc przeróbek opisanych to zakladanie czapki z m20b20 do samochodu z ETĄ, a ja mam auto z m20b20 i chce przełożyc blok. Walcze z informacjami z jakiegos niemieckiego forum, ale w sumie zaczynam sie przekonywać do tej podmianki bloku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 1 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 hehehe dobre,pomyśl jak złożysz dół z b20 z blokiem z b27??dla podpowiedzi dodam że w b20 i b23 cylindry mają średnicę 80mm a w b25 i b27 uwaga uwaga 84mm:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 1 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Rzezba troche od drugiej strony , lepiej jakbys miał cały silnik z ETY a tylko podmieniał góre , takie twory jak najbardziej smigają po polsce i z tego co pamietam to przy czapie z B20 wychodziło koło 200KM , moim zdaniem szukaj całego silnika z ETY i znajdz drugą czape z B20 i dopiero zabieraj sie za robotę zebys w razie W mogł wpakowac poprzedni silnik bo czasem róznie to bywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 1 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 z tymi 200 konikami to tez nie jest tak chop siup,sam kiedyś się interesowałem tym(jeszcze mi blok został z b25,wał z b27 i cos pewnie jeszcze)potrzeba wałka,baranów kompletnego remontu,jakiegoś czipsa i jeszcze trochę więcej pierdółek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 1 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 mam M20B23 z uwaloną panewką, góra dobra tyle że sam silnik bez osprzętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zerosuper Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 No, jeżeli mam szukać całej ETY i góry z m20b20 to przerost formy nad treścią bo łatwiej będzie włożyć m50b25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 3 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 pewnie ,że tak z tym składaniem b20 i b27 co pisałeś to tak jak byś chciał założyć oponę 19" na felgę 16",ni w ch*j ni w oko łatwiej będzie włożyć m50b25 łatwiej i taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 18 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Pozwolę i ja coś sobie napisać . Byłem dumnym posiadaczem auta e34 z silnikiem S-ETY b27 . Silnik miał górę z b20 po rozszlifowaniu ( dziwne ale prawdziwe) . Muszę przyznać że silnik miał naprawdę dużo mocy ... a spalanie nie było wygórowane, oczywiście jeździłem na PB Odnośnie różnic między Etą a super etą polegała na różnicy w tłokach. Zwykła eta miała tłoki podobne jak w silniku b20 oraz b23 . Natomiast Tłoki w Super Ecie był z wyżłobieniami pod zawory tak jak w silniku b25. Odnośnie osiągów .... Niestety nie miałem gdzie zmierzyć ani sprawdzić, lecz przyspieszenie 0-100 było niesamowite !!! W porównaniu z m50b25, Eta szła jak rakieta Jeżeli ktoś jest zainteresowany przeróbką silnika, posiadam silnik 2,7 S-Eta po remoncie ( pierścienie, panewki, wszystkie uszczelki w silniku, kilka nowych zaworów) głowica z silnika b20 po rozszlifowaniu ) Niestety uszkodzona panewka na 6, i do wymiany szpile od głowicy - mechanik je uszkodził. A tu jest film z udziałem tego auta : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart Opublikowano 10 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Z tego co pamiętam (interesowałem się tym jeszcze za czasów jak miałem rekina) to była stara i nowa ETA. W starej tłoki nie wychodziły poza cylinder a w nowej już tak. Dlatego do przeróbki nadawała się tylko stara ETA. Kolega miał taki zestaw w e30...dół-stara ETA, głowica od m20b20 (też chyba były dwa rodzaje) i osprzęt od m20b20 L-JET. Latało to naprawdę konkretnie - mniej więcej na poziomie e30 HARTGE. Dodam jeszcze, że nie potrzebne było żadne rozszlifowywanie głowicy. Tylko uszczelka pod głowicę od ETY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POLDAS Opublikowano 13 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Witam wszystkich mam nadzieję ze temat ożyje. Sam mam m20b20 z aparatem na rozrzadzie i szukam bloku starej ety. Jakie mogą być różnice w blokach m20b27? Czy blok z aparatem w bloku mogę będzie pasował? Co z dziurą, czym zaslepic? Co jeszcze bedzie mi potrzebne do uruchomienia? I co jeszcze doda koni oprócz: kolektora z przepustnicą i wtrysków z b25. Gdzie znajdę komputer, chyba muszę sprawdzić ile rzędów pinów jest? Jak wrzucić mapy paliwowe? I gdzie znaleźć gotowce? W bloku przewiduje wymianę panewek ewentualnie pierścieni i oczywiście uszczelniacze i uszczelki Czy będę musiał go docierać? Co to dokładnie oznacza przy tym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POLDAS Opublikowano 17 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Może ktoś mądry odpowie mi przynajmniej na kilka pytań. Będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrsiwek Opublikowano 18 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Może ktoś mądry odpowie mi przynajmniej na kilka pytań. Będę wdzięczny. Być może Adrian Ci pomoże z ADT Tuning przy ul Armii Krajowej we Wrocku. Podjedź i pytaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.