Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Do FWD nic nie mam. Bah! Nawet kiedys bylem zabujany w ople kasett GSI (150KM w budzie 900 z hakiem kg robi swoje...). Ale nie buduje samochodu stricte na tor bo po pierwsze, widze ze na czeste torowe wypady nie bede mial czasu, no i nie ukrywam, ta e30 jest taka ladna ze mi ja szkoda robic tylko i wylacznie do rozbijania sie po torze. Lubie beemki, lubie RWD. Chce po prostu zrobic swoj pierwszy projekt. Ma to byc samochod ladny, szybki, i taki ktorym bede mogl sie rowniez poruszac na codzien jezeli bede chcial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam lepsza opcje-wozu-zrób ją jak chcesz:)

wiesz...taki tuning by woz,może BMW Cię zatrudni:)

a jakby tam wsadzić m20b25 i:

-trochę je podrasować+sportowa zawiecha(specyfikacja "street")-byłoby'

albo ten sam silnik,ale nie dłubany i zawiecha z eMki...

opcji jest wiele,to co powyzej napisałem to w kontekscie,by zachować duch starego,małego zabijaki z Munchen,bo wiem,że cenisz to w BMW woz-u.Jeśli się mylę,to mnie popraw.

A jeżeli szukać killera wśród nie BMW to zabawa na gruby portfel i ford escort.Oczywiście MKI:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze ja wtrace swoje 3 grosze , do jakiego rodzaju sportu chcesz uzywac auta ? czasowki , cwiary , drift , palenie gumy , wyscigi gorskie :D demon predkosci ?

bo w zaleznosci w czym chcesz sie doskonalic to trzeba wybrac odpowiedni i silnik i specyfikacje tego auta. narazie napisales na tor.. ale co konkretniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może jednak Rekin ?? Auto chyba bardziej podatne na torowe zagrywki. Jak mówią no RWD no fun, a przy przednim napędzie jest troche jajec z jakimkolwiek Swampem. A tak btw to w GM można zamówić sobie silnik MoPar 6-6,5L który ma jakieś 700-800HP :D Przemyśl temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze ja wtrace swoje 3 grosze , do jakiego rodzaju sportu chcesz uzywac auta ? czasowki , cwiary , drift , palenie gumy , wyscigi gorskie :D demon predkosci ?

bo w zaleznosci w czym chcesz sie doskonalic to trzeba wybrac odpowiedni i silnik i specyfikacje tego auta. narazie napisales na tor.. ale co konkretniej

Drift napewno nie, po obejrzeniu troche tego jakos mnie malo kreci i szkoda byloby mi fury. Jezeli cokolwiek to chyba najbardziej czasowki mi leza. Zreszta, widze ze czasu mam na tyle malo ostatnio, ze sportu do ktorego bede uzywal ten samochod to jest jezdzenie po miescie :) Poczatkowo myslalem ze spoko,mam tor pod reka, bede sobie jezdzil czesto - guzik prawda. Na torze zeby sobie pojezdzic bylem raz, wtedy jak zrobilismy sobie mini spota ;). Po prostu bede chcial z tej coupejki zrobic jakis ladny projekt. Cos do codziennej jazdy naprawde ladnego..... i bardzo szybkiego :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy tez ile chcesz pieniedzy przeznaczyc na to ... dobrym pomyslem jest zrobienie konwersji na 5x120 , do tego gwint z regulacja twardosci to moim zdaniem absolutna podstawa do tego typu sprawy ze chcesz miec i na tor i co codziennego uzytku , ja bym sie zastanowil nad m52b28 albo nad m52b28TU( z e46 na 2 vanosach) , silniki lekkie mocne i mozna z nich cos wyciagnac, robisz wydech , dolot, kolektor + stroisz w jetroniku i masz ok 240 koni w takiej budzie zawsze mozesz wyciagnac wnetrze i wstawic pol klatke i masz samochod i na tor i do jazdy na codzien :D , jesli dysponujesz duuuzo wieksza iloscia pieniedzy to wstawiasz s50b32 tylko ze koszt samego silnika to ok 14 tys . ale mysle ze chyba m52b28 Cie zadowoli , m54b30 jest fajne ale nie do jazdy na codzien , duzo oleju zlopie ok 1 litr na 1000-1500 km , wiec do wymiany dolewasz 10 litrow oleju niestety ale takiego typu to sa silniki. do tego wstawisz 40% szpere i mozna latac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, zdradze tajemnice bo szczerze powiem, sa argumenty za i przeciw w obu przypadkach i nie wiem w ktora strone pojsc. Tak naprawde biore pod uwage tylko dwa silniki: m52b28 (wolalbym na jednym vanosie) lub moje ulubione V8. Mam opcje wlozenia m62b44 u Kozla. Silnik sprawdzony, z ksiazka i przebiegiem 220tys z kawalkiem. Jak dla mnie V8 jest i zawsze bedzie absolutna bajka, do tego 4.4 litra i 6 stopniowa skrzynia manualna to w e30 musi byc rajem na ziemi (wlasnie taki zestaw dla mnie ma). Silnik juz dla mnie jest gdybym sie tylko zdecydowal, tylko ze lamie sie, po kasowo to nie tania zabawa. Druga strona medalu jest taka, ze wlozenie takiego silnika daje wieksza szanse ze w przypadku gdybym kiedykolwiek chcial go sprzedac, to zadbana e30 coupe z takim zestawem moglbym sprzedac za dosc spore pieniadze, wiec stratny moze i bym nie byl. Wystarczy fanatyk i samochod pojdzie. Jesli chodzi o m52b28 to sprawa jest jasna - silnik ktory jest sprawdzony przeze mnie, dosc latwo mozna przerobic na 220-230KM, tanszy w eksploatacji no i kasowo wychodzi ta zabawa dwa razy taniej. Fakt faktem, nie ma tego rozbrajajacego dzwieku V8, no ale i tak coupejka do wolnych by nie nalezala. Jeszcze czekam na cynk od Krzyska z Brzegu czy ma dla mnie m52b28 i za jaka cene i wtedy na spokojnie pomysle i porownam opcje. Tak czy owak, swap bedzie. Plany z e34 touringiem sie nie udaly, ale tym razem wszystko wskazuje na to, ze powinno dojsc do skutku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jesli mialbym do wyboru m52b28 a m62b44 to bez wachania bralbym b44 :D , ale to ja bym tak zrobil :D Ty zrobisz tak jak bedziesz uwazac ... jesli silnik zdrowy pewny i masz fundusze to ja bym juz wstawial auto :) a samochod malo wazy wiec i wydaje mi sie ze bedzie duuuzo bardziej ekonomiczny niz piatka z tym silnikiem czy siodemka , u mnie wybebeszona e30 razem z lataniem srednio pali 12 litrow , mowa o m50b25 NV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wsadzisz V8 , jestem tego pewien bo V8 to nieuleczalna choroba :)

Oj Lukasz jak dobrze mnie znasz :P Chyba najgorszy dzien w zyciu mojej zony bylo dniem kiedy zasadlem za kierownica i odpalilem swoja pierwsza V-osemke :) Ale tak na serio to nie wiem. Zobacze jakimi kwotami rzuci mi Krzysiek z Brzegu jesli mowa o 2.8 i wtedy na spokojnie sie z tym przespie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa Magicy w Poznaniu slynni na caly kraj jesli chodzi o m52b28 co Ci juz mowilem jak sie widzielismy , auto pod klucz razem z silnikiem z papierami itd o przebiegu ok 150-160 tys , i pod klucz robia za 7 tys zl wraz ze wszystkim co potrzebne do swapa od a do z . Wszyscy co robili u nich sa zadowoleni z profesjonalizmu i jesli chodzi o dbalosc o szczegoly SWAP bez poprawek. ale jak mowilem ja bym wolal b44 i mysle ze lepiej byloby jakbys jednak V-ke wrzucil , mozliwosci auta sa ogromne moment zabija , tylko przydaloby sie zrobic konwersje tez na 5x120 i jakis gwint dobry wrzucic. z regulacja twardosci .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V8 gorzej będzie Ci sprzedać, myślę ze jest tak ze jeżeli ktoś ma kasę to wolałby sam wsadzać ten silnik bo to nie jest prosta sprawa,

wtedy ma pewność co i jak jest zrobione (przynajmniej ja bym nie chciał kupić gotowca), no i stereotyp że jak V8 to pewnie katowane

po drugie mając kase na E30 z V8 można sprowadzić spokojnie e36 M3 3.2 z UK zrobić przeszczep i jeszcze pozostałe części opędzić

V8 jest piękne, ale uważam ze na torze nawet nie wykorzystasz 50% jego potencjału

co do m52 projekt prostszy, o wiele tańszy, no i myślę że nie będzie problemu z późniejszą sprzedażą, a i na torze i w mieście się sprawdzi

a może tak uturbić to M52 ? koszt pewnie trochę większy ale jaka frajda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie bylem fanem turbin. Da mnie wolnossacy jest czyms bardziej niezawodnym, i o to mi w glownej mierze chodzi. Ma byc szybkie i sie nie psuc. Jutro bede juz cos wiedzial apropos m52b28 jesli chodzi o stan i cene. Uwielbiam V-ki ale mysle, ze taki zdrowy 2.8 tak jak mowisz - w zupelnosci bedzie starczyl i na jakies czasowki na torze raz na jakis czas, i do codziennej jazdy. Bo co, trzymac 540 w garazu po to, zeby jezdzic e30 4.4 na codzien? Nie ma w tym zbyt duzo logiki, hehe :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to brzmi rozsądnie:)

sorry za wczoraj,ale byłem po Słodowej a to skłania do radykalizmu umiarkowanego:)

jak wspominałem, m52 miałem przyjemność "ujezdzac"przez weekend i baaaaardzo przyjemny silnik.Co prawda dźwiekowo jakoś nie do końca,ale elastyczność wspaniała(może mam zaćmiony obraz,bo automat w trybie eco i manual to bardzo rózne bajki).W e30 będzie siało zło:twisted:

woz-od kiedy kupujący jakiekolwiek auto z v8 kieruje się logiką?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa wyjasniona, podliczylem sumy i V8 nie bedzie, koszta zwiazane z tym swapem sa za duze jak dla mnie. Mysle ze 2.8 bedzie w sam raz. Zreszta, tak jak pisalem, E30 z m52b28 bedzie robilo robote i doskonale sie nadawalo do jazdy na codzien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge smialo tutaj, nie sa to ceny po znajomosciach ani objete turbo-tajemnica :P

M62: Sam silnik ze skrzynia i calym osprzetem 8500zl. Mysle ze za 8000 by puscil. Robocizna 4000zl. (zostawiam 320 i po miesiacu wyjezdzam 344i. W tym malowanie komory silnika bo bedzie duzo przerobek itd, wiec musi to wygladac odpowiednio.) Rowniez w tej cenie jest wliczone przerobienie bebnow na tarcze od e30 325 z tylu.

Do tego trzeba oczywioscie doliczyc jeszcze kolektory wydechowe od X5. Koszt okolo 700-800zl. Tak czy siak, to koszta siegna okolic 13000zl. Dziekuje ci bardzo za cos takiego.

Dokladnych cen m52 nie znam jeszcze, bo czekam na cene silnika i osprzetu, ale wiem ze bedzie to o niebo tansze niz w przypadku m62 i pod wzgledem sprzetu jak i robocizny. Tak mam cicha nadzieje, ze kwote jaka mi strzela za wszystko zwiazane ze swapem m52 bedzie o polowe mniejsza, w tym wliczony koszt hamulcow na tarcze z tylu, oraz przerobienie elktryke w samochodzie (szyby, szyberdach) oraz zalozenie wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...