Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Kosa=też myślę,że 170-190 kucy spokojnie wystarczy...pozniej rosną koszty i możliwości utrzymania tego w ryzach jest coraz trudniejsza...moc się zgubi,ablo trza będzie w jakieś sensowne przenisienie napędu się bawić....300km w budzie e30 w kjs...hmm,czad:)

Rozumiem po części woz'a,który na codzień jeździ potworkiem ósemkowym o mocy zbliżonej do 300km,ale wydaje mi się,że lżejsza buda+manual+dawanie auto konkretnie w palnik to jest inna zabawa:)

woz-u,wiem,że piszę to samo co w mailu,ale może wyrazi się ktoś jeszcze:)ja laik jestem,ale wiem z doświadczenia,że i pozornie słabą "serią" też można zaskoczyć innych kierowców)(w lepszych autach) i samego siebie tez:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu do poprzedniego o.t

http://www.bmwklubmazowsze.pl/silnik-m10-i-jego-wariacje-m12-13-m12-7-t419.html

jak pisałem wyżej e30 z M50B25 lub pójść dalej M60B40 złożyć ze skrzynią 5 biegowa z M60B30.niektórzy piszą, płaczą ze skrzynia nie wytrzyma,ok przy ostrym pałowaniu wszystko wysiądzie(tu przykład m.in. gościa korona z racingforum a także innych for,któremu skrzynia z M50B25 lub M52 wytrzymała ponad 300KM)to ta z M60B30 nie udźwignie kilka koni więcej??a dlaczego M60 a nie M62,w końcu miała być tańsza alternatywa,a jeżeli cos kleknie to kupno następnego M60 nie będzie kosztować krocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważ że w KJS najwięcej jest e30 318is lub 325i po co autao z 300 km na tor ?

Z pytaniem o m62 wyskoczylem z ciekawosci, bo wczensije nie widzialem ich w e30 (tylko m60). Od samego poczatku pisze, ze wolalbym jednak m30b35 z racji tego, ze jest znacznie tansze w eksploatacji (cos o tym wiem - za sam rozrzad w e34 zaplacilem 3000zl. Mowa o same czesci, nie liczac robocizny...), a moc w 3,5 jest zblizona do 220KM a nie 300. No i podstawowy argument - przy odpowiedniej eksploatacji jest niezniszczaly, i o to mi chodzi, zeby miec samochod w miare bezproblemowy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu do poprzedniego o.t

http://www.bmwklubmazowsze.pl/silnik-m10-i-jego-wariacje-m12-13-m12-7-t419.html

jak pisałem wyżej e30 z M50B25 lub pójść dalej M60B40 złożyć ze skrzynią 5 biegowa z M60B30.niektórzy piszą, płaczą ze skrzynia nie wytrzyma,ok przy ostrym pałowaniu wszystko wysiądzie(tu przykład m.in. gościa korona z racingforum a także innych for,któremu skrzynia z M50B25 lub M52 wytrzymała ponad 300KM)to ta z M60B30 nie udźwignie kilka koni więcej??a dlaczego M60 a nie M62,w końcu miała być tańsza alternatywa,a jeżeli cos kleknie to kupno następnego M60 nie będzie kosztować krocie

moze nie kosztowac wiele, ale znalezc zadbanego, w dobrym stanie m60 graniczy z cudem. Szukalem rok temu m60 i uwierz mi, 95% silnikow wystawionych na sprzedaz ze niby w samochodzie do sprawdzenia, okazuje sie, ze de facto wlasnie samochod sie sprzedal i silnik lezy na podlodze w garazu. Ale zebym uwierzyl im na slowo ze jest w super stanie. Dzieki bardzo kupowac w ciemno m60 do beemki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M50B25 idioto odporny ?? pierwsze słysze no ale moze :) mam taki

hehe, tez pierwsze slysze ze m50b25 jest idiotoodporny, no ale moze i jest.

Wlasnie zlazlem z telefonu. Jakis krotki wstep. Kojarzycie moze moja absolutnie pierwsza beemke ktopra mialem? Jest u mnie wzmianka w temacie moim bum. Ten sedanik e30 325:

DCP_0016.jpg

5 lat temu jak rozpoczalem prace w firmie Redeco, na integracji firmowej przy flaszce o 10am samochod sprzedalem za rozsadne pieniadze bo akurat potrzebowali na tor. Okazuje sie, ze obecni zarzadcy toru 1 lipca biora wszytsko co ich. Ale ta beemka ich nie jest. Jest wlasnoscia redeco. Czyli ogolnie rzecz biorac bede mial samochod torowy do dyspozycji :D nie jest zle. Wiec jak na razie wstrzymuje sie z zakupem i zobaczymy jak sprawy sie rozwina :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sie wyjasnilo conieco. Samochod ogladalem i niestety, stan moge smialo okreslic jako sredni, i to jest mocno przesadzone w strone pozytywna. Jedna zasadnicza sprawa. Samochod firmowy. Bede nim jezdzil po torze, cos sie spierniczy to co wtedy? Jakies niesamki. Lepiej go trzymac jako samochod dla klientow a na tor miec swoj wlasny, ktory bede mogl uzywac kiedy chce jak chce..

Tak glowkowalem nad tym co Kosa napisal, i moze faktycznie. Na razie nie jest mi potrzebny bog wie co - 2,5 styknie. Zreszta, jest o wiele wiecej 325 do wyboruy, cena atrakcyjniejsza i de facto, jesli kiedys chcialbym w nim zrobic swapa na 3,5 to moge spokojnie we wlasnym tempie. Nie mowiac juz o tym, ze praktycznie wszystkie e30 z silnikami 3,5 napewno przeszlo swoje 5 minut i ich stan zazwyczaj jest jeszcze gorszy niz ten sedan ktory w tej chwili jest na redeco...

Tak sobie szperalem i wpadlo mi pare ladnych w oko. A ten w szczegolnosci.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13886245

I napotknalem sie na jednym. 325ix. Jak ten staly naped 4x4 sie spisywal? Wiele o nim nie slychac. Rozsypalby sie na torze? zeby nie bylo, 4x4, szczegolnie keidy jest mokro albo jest snieg na torze moze byc naprawde niezla zabawa, tylko czy sa to wytrzymale napedy, i jezeli cos by sie sypnelo, czy naprawa jest kosmicznie droga? no i czy mozna w taki samochod ewentualnie wcisnac m30b35 gdyby mi sie zachcialo wiecej mocy?

http://moto.allegro.pl/item1092907256_bmw_e30_325_ix.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie chce zaczynac kolejnego tematu i zasmiecac forum. Mam pyutanko odnosnie silnika m52b28. Czy ktyos sie orientuje, czy 2.8 z jednym vanosem i 2.8 z doma vanosami maja inny kompy? Cos mi sie obilo o uszy, ze z pojedynczym vanosem ma komputer siemensa, ktory jest czarna magia jezeli chodzi o wszelkie modyfikacje, a silnik z dwoma vanosami, juz ma komputer boscha, ktory jest o wiele bardziej przyjazny jesli chodzi o mody. Czy ktos moze potwierdzic lub zaprzeczyc? Wczoraj bylem na torze swoja srebrna strzala, i wiem ze napewno swap bedzie albo na m50b25 (bez vanosa) albo jesli vanos to juz m52b28. Ten samochod wkrotce zacznie jezdzic..:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I juz zagadka rozwiazana. Poszperalem i w koncu znalazlem. Wklejam info a noz widelec komus sie kiedys przyda. Okazuje sie czy to M52B28, czy M52TUB28, to komp to siemens w obu przypadkach. W 2.8 wprowadzonym w 1994 i jednym Vanosem wystepuje siemens DME MS41, a w M52TUB28 wprowadzonym w 1998 i dwoma Vanosami - siemens DME MS42. Czyli i w jednym i drugim przypadku ciezki kawal chleba..

http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m52.htm

I tak dla upewnienia jeszcze to co potwierdza, wiec po temacie.. :/

http://allegro.pl/item1075465914_bmw_sterownik_ews_pestka_m52b28tu_e46_e39_manual.html

Edytowane przez woz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zostaje załadować stare dobre M30B35 :D

Rozmawialem wczoraj z kolejna osoba ktora mi m30b35 zdecydowanie odrazdza. Kozliol (ma warsztat na wagonowej. Pierwszy raz z nim woczraj gadalem ale na dzien dobry zrobil pozytywne wrazenie) mowil, ze z tym silnikiem samochod niezle daje do przodu, ale ze skrecaniem nie jest tak wesolo. Poniewaz silnik jest 26kg ciezszy niz m20b20, i na dodatek wysuniety maksymalnie do przodu twierdzi ze e30 z 3,5 za cholere nie chce skrecac przy szybszej jezdzie. Jest to juz chyba z dziesiata osoba ktora mi to mowi, wiec cos w tym musi byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio gadałem z gościem co ma e30 m30b35 wsadzone do e30 i jest zadowolony, auto służy tylko i wyłącznie do latania bokami także jak się zbiornik do bagażnika to rozkład mas zaczyna się robić ok.. rób jak uważasz, ten gość o którym mówię ma zamiar to uturbić, myślę ,że auta którym nie da się skręcać nie składał by pod drift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo ze forum bmw to kazdy proponuje bmw, ale czy koniecznie musi byc bmw? moze mercedees 190 2.3 16v cossworth, albo sierra 2.9 ? poza tym jest duzo aut fwd np. astra gsi, escort rs2000, golf gti 16v, bravo hgt, honda crx - kazdy ma okolo 150KM i osiągi takie jak 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak zauważyłeś to BMW:) i na tym korba polega:)

a tak poważniej...r6 to legenda.inna praca niż v-ka, a o 4erach garach,podobnie jak o FWD to chyba nie ma co mówić.

Mi zaczęło ostatnio świtać czyby do Sierry nie wrzucić jakiegoś motoru ze stajni bawarskiej...b.lubię Sierrki,ale...no nic-obaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja wiem...na niektórych nawierzchniach mogą być małe opoznienia przez lecenie tyłem,ale to też od opon i kierowcy(jak zawsze)zależy.

Ja mam bardziej "polowe"doświadczenia,ale mój kuzyn na poznańskim torze się ścigał i z tego co kojarzę to łoił przednionapędowców w sprawnościówkach.

Szczerze mówiąc to mam wrażenie,że spośród wielu zalet rwd:) ma on taką cechę,że auto jedzie precyzyjniej.Takie odczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...