sliwa99 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Mam bmw e36 coupe jezdze na paliwie 95 ale che zaczac jezdzic na 98.I mam pytanie czy zostac na 95 czy lac 98 jezdzilem kilka razy na tej wiecej oktanowce i powiem ze autko lepiej chodzila co myslicie o tym:?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 17 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 zostac na 95 szkoda kasy na 98 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 17 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Lej wedle uznania. Ja wyjeździłem cały zbiornik 98 i silnik pracował dokładnie tak samo jak przy 95.Nie odczułem żadnej zmiany poza zużyciem paliwa i to na niekorzyść 98. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski Opublikowano 17 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Ja ostatnio zrobilem test i na 95 i na 99 octanach zrobilem ta sama ilosc mil, ale auto lepiej sie zbieralo. Wychodzi troszke drozej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Kiedyś czytałem artykuł o właśnie tankowaniu 95 i 98 - okazało sie że róznice były tylko w przypadku z silnikamu typu FSI oraz silników z turbo. W przypadku zwykłych jednostek benzynowych nie ma potrzeby tankować 98 - czhyba ze dla własnej przyjemności. Wg. instrukcji do naszych beemek możemy lać nawet 91 oktanową, czyli 95 jest optymalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwa99 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Spoko dzieki wiec zostaje na 95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 17 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 o takim teście,jaki robił, pisał bodajże woz i wyszła mu przewaga 95 o ile dobrze pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 17 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 a ja leje 98 i jestem zadowolony. pewnie to w 90% kwestia psychiki i nastawiania ale wydaje mi sie ze lepiej sie zbiera na 98. tylko niestety ta roznica w cenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 17 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Kiedyś był o tym program na TVN Turbo. Róznica prawie żadna w testach które wykonali. Wniosek - więcej oktanów to strata kasy która prawie nic nie daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ-730 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 W BMW nie czuć różnicy. Ja też leje 95. Próbowałem kiedyś nawet ten wynalazek z Shell'a ale dało to taki efekt że bardziej było czuć spaliny Za to w miom Fiacie 126p (R.I.P) jak zalałem 98 to dostawał jakby z 5KM więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Za to w miom Fiacie 126p (R.I.P) jak zalałem 98 to dostawał jakby z 5KM więcej To fakt, kaszlaki - nie wiedzieć czemu lepiej reagują na beznyną o wyższej liczbie oktanów.pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 test był fajny ale chyba w 5th gear wzięli 3 auta na porównanie i 3 rodzaje paliwa 95, 98 i sportowe okazało sie ze tylko silniki przystosowane do stosowania paliwa wysokiej jakosci odczuwają zmiany tam chyba była subarynka wrx sti i była roznica kilku BHP na kazdym paliwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Też przy stosowaniu paliwa wyżej oktanowego podobno magą wystąpić objawy spalania stukowego - ale przy 98 tego napewno jeszcze nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 ja w służbowej Skodzie Fabiance 1.2 lałem bak 95 i bak 98 dla wyczucia roznicy a wiec roznicy w przyspieszeniu nie widziałem ( bo ta skoda nie przyspieszala ) v-max jak było 140 na 95 tak 140 bylo na 98 jedyna roznica chyba to byla w zrywnosci auta .. nie potrafie tego udowodnic.. ale takie moje odczucia ze ona chetniej kołami kopała. A i tak po słuzbie przesiadałem sie w Scorpio 2.0 DOHC albo e36 1.8 115KM to wydawalo mi sie ze te samochody zaraz sie uniosa do gory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 20 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Ja jezdzilem TFSi na 95 i chulalo dobrze. Generalnie to wydaje mi sie, ze w PL roznica miedzy 98 i 95 polega tylko na oznaczeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 Też przy stosowaniu paliwa wyżej oktanowego podobno magą wystąpić objawy spalania stukowego - ale przy 98 tego napewno jeszcze nie będzie. panie kolego na odwrót im wiecej oktanów tym mniejsze ryzyko spalania stukowego dlatego w sportach motorowych stosuje się paliwo wysokooktanowe zeby praca nastepowała w moencie obliczonym a nie wczesniej bo te silniki na pewno pracuja na baaaardzo wysokich temperaturach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 20 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 panie kolego na odwrót im wiecej oktanów tym mniejsze ryzyko spalania stukowego dlatego w sportach motorowych stosuje się paliwo wysokooktanowe zeby praca nastepowała w moencie obliczonym a nie wczesniej bo te silniki na pewno pracuja na baaaardzo wysokich temperaturach Dokładnie tak jest... wbrew pozorom im mniej oktanów tym "mocniejsze" paliwo ale też większe ryzyko spalania stukowego które jest bardzo niepożądane dla silnika. kompy na silnikach potrafią rozpoznać spalanie stukowe i je skorygować ale zmniejszają moc. Dlatego pozornie może się wydawać że mamy większą moc na 98. Kończąc 98 jest bezpieczniejsze dla silnika niż 95 dlatego ja nie zatankuje innego paliwa. P.S. Paliwa na shellu oznaczone V-power są dodatkowo dotleniane, przez co odczuwamy większą moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zerosuper Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zasada jest prosta, nie wolno wlewać paliwa o niższej liczbie oktanowej niz podaje instrukcja. Tak więc wszystko zależy od samochodu. Nowoczesne silniki potrafia dostosować się do liczby oktanowej paliwa i wówczas jeżdżą lepiej na paliwach 98oktanowych. Silnik który tego nie potrafi a jest przystosowany do Pb95, będzie jeździł na Pb98 ale jedynym skutkiem będzie zwiększone spalanie, ze względu na niższą wartość energetyczna paliwa Pb98. Ja latam na Pb95 ale czasem zalewam V-Powera, ze wzgledu na dodatki czyszczące układ paliwowy no i dla dobrego samopoczucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 28 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 o takim teście,jaki robił, pisał bodajże woz i wyszła mu przewaga 95 o ile dobrze pamiętam Moze byla przewaga, ale prawdopodobnie w portfelu Ja leje 95. Zreszta nie wiem czy nie bedzie pisalo jakie paliwo powinno sie lac? Z tego co pamietam ja mam u siebie zeby lac 95. Zreszta, wydaje mi sie ze 95 jest na tyle lepsze, ze nie jest takie suche jak 98. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 29 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 na wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa mam naklejkę "min 95" No i na szybce zegarów w okolicach wskażnika paliwa miałem swego czasu info by lać paliwo o minimum 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duchu0 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Ja leje 98 juz od dluzszego czasu. Moje wniosku po tym czasie sa nastepujace, na 95 zdarzalo sie ze zafalowal mi obrotami natomiast na 98 czegos takiego nie uswiadczylem jesscze. Kolejna sprawa to faktycznie troszke wiecej benzyny mi wciaga na 98. Nastpnie, moze to byc tylko marketing ale wydaje mi sie ze na wyzszych obrotach 4tys i w gore lepiej jedzie. Taka jest moja historia z 98 i nie zamierzam tankowac innego, no chyba ze jeszcze wyzej ale narazie cena wieksza niz 5 zl to lekka przesada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oggy Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Leje w PL 95 zawsze bo roznicy miedzy 95 i 98 i tak nie czuje, za to: - zalanie w Niemczech: dystans na zbiorniku miedzy 780 a 840, spalanie srednie bywa nawet o 1,5 litra nizsze niz na paliwie Polskim - zalanie w Polsce: dystans na zbiorniku 640-680 (raz jeden zdarzylo sie 840 po zalaniu na podrzednej stacji w bieszczadach...) W Niemcowni leje najczesciej na OMV, w Polsce na Shellu. Czyli cos jest na rzeczy:) Pare razy zalalem V-Powerem - auto wydawalo sie minimalnie zwawsze, ale jakos bardzo odczuwalne to dla mnie nie bylo. Stad tez - po co mam przeplacac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 OMV rzeczywiśćie ma dobre paliwo ,Paliwo w p-sce jest slabej jakosci najbardziej odczulem to w dieslu ale benzyna v power z shella byla ok ja przed wjazdem do kraju tankuje do pelna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 A ten dystans co podajesz, to trasa, miasto czy mieszany? To jak duzy bak masz u siebie w aucie? Ja robie na pelnym baku ok 600km a mam diesla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oggy Opublikowano 5 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Dystans podany z kompa po zalaniu po korek. Zbiornik mam 70 litrow. Przejechac sie na zbiorniku u mnie daje realnie miedzy 500 a 850, wliczajac w to rezerwe - dolna wartosc jesli w wiekszosci po miescie, gorna jesli smigam po autostradzie z w miare rozsadna predkoscia (max 140-150, czyli tak jak najczesciej). Po trasie swoim tempem jesli nie spieszy mi sie mam srednie spalanie w granicach 8 litrow, w miescie podbijam pod 14 czasami (zalezy jak korki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.