yjyr Opublikowano 16 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Witam wszystkich:p jestem nowym uzytkownikiem i nie zabardzo wiem gdzie takie pytanie zadac dlatego z gory przepraszam ale nurtuje mnie jedna rzecz. Otoz jestem zainteresowany kupnem bmwE46. Rocznie robie okolo 8000tys. km wiadome ze diesel raczej nie bedzie mi pasowal i sie oplacal wiec pozostaje benzyna. Glownie jezdze do pracy dziennie 10km w 2 strony, czasami na jakies dalsze zakupy i 2,3 razy w roku wypad na mazury do rodziny 600km w 2strony.Moja pytanie: -jaka jednostke polecacie, ktora by mi najbardziej pasowala i ktora pali w miare rozsadnie? -jaka jednostka pod wzgledem mocy itp. oferuje dobra warunki jezdne, przyspieszenie i osiagi? -jaka jednostka jest najmniej wadliwa i w miare do utrzymania? -jakie sa glowne cechy auta w benzynie na ktore powinienem zwrocic uwage podczas kupna, i na jakie naprawy glownie musze sie nastawic? Dodam ze nie jestem 18 letnim gowniarzem z miesiecznym prawem jazdy, czyli jezdze spokojnie bez wariacji z glowa. ( nie ujmujac wyzej wymienionym ) Z gory dziekuje za pomoc:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 16 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Jeśli nie chcesz diesla to szukaj jednostki 2.8. Nie będzie paliła dużo więcej niż 2.5 czy 2.0. Zanim kupisz auto dobrze pojechac na kompa bo w E46 jest sporo elektroniki i sam niczego nie sprawdzisz. Nie pakuj się w 2.0 - będzie Ci brakowało mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Jak e46 to proponuje Coupe:D Trzeba przyznać, że nadal bardzo mało tego na naszych drogach. Tak jak napisał Forest - 2 litry to za mało trochę( chyba ze boisz sie ceny ubezpieczenia, ale róznic nie bedzie kolosalnych), Na to co bedziesz musiał sie nastawić napewno dla swojego spokoju: przy zakupie napewno komp, sprawdzenie geometrii czy kielichy nie ruszane, sprawdź silnik na tzw "zimnym" a nie rozgrzanym. Jak gościu nie bedzie chciał zebyś przyjechał do niego do domu ogladać auto widocznie cos kręci. Jęsli jest pewny swego powiedz, że jedziemu na kompa - jeśli wszystko jest ok to Ty płacisz, jeśli coś wyjdzie to niech płaci sprzedający. Sprawdź jak wyglądają miejsca w których jest poducha - czy nie są nie równe, nie po uszkadzane, ogólnie czy zdradzają znaki czyjegoś kombinowania. Ogólnie to można o kupnie auta pisać, pisać, pisać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yjyr Opublikowano 16 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 myslisz ze 2.8 a 2.5 nie ma az tak duzej roznicy? poczytalem to i owo i popytalem sie tez innych ludzi wiekszosc radzi zebym szukal 6cylindrowej 2litrowki na lancuchu. dziekuje za rady i przyczepnosci zycze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 16 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Silnik 2,8 M52 jest silnikiem troszkę starszym niż 2,5 M54. Różnica w mocy i w Nm żadna, za to 2,5 jest oszczędniejszy. Jeśli jeździ się spokojnie na mieście można uzyskać nawet 10,5l/100km to mój rekord a mam 4x4 co na ekonomie nie wpływa korzystnie na trasie potrafie osiągnąć nawet 7,6l/100km (około 110km/h). Niestety silnik kusi żeby wcisnąć pedał gazu i wtedy wszystko się zmienia. Na mieście może dochodzić do 13-14l a jak się postarasz to pewnie i więcej, na trasie przy prędkości 180km/h na tempomacie odcinek ~170km spalanie wskazał na poziomie 11l/100km. Zgadzam się z kolegami 2.0 to za mały silnik do tego nadwozia (około 1500kg). Jeśli miałbyś kupować 2litry to tylko M54 170KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 16 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Witaj, do jakiej kwoty szukasz autka?? To bedzie mozna konkretniej wybrac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rush Opublikowano 16 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 ja też jak doradzam komuś benzynę to od 2,5 proponuje się rozglądać, bo różnica na spalaniu żadna a mocy w razie potrzeby nie brakuje chociaż wiadomo, że zależy jak jeździsz i czego oczekujesz, bo niektórym najsłabsza benzynka wystarcza i nie wiedzą po co ktoś mocniejsze silniki kupuje ale z doświadczenia wiem, że nawet ci co jeżdżą spokojnie po jakimś czasie przyzwyczajają się do auta i chcą więcej mocy mieć... chociażby w zapasie na wyjątkowe okazje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 17 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Kolego, ja mialem E46 zarowno w benzynie jak i w dieslu. W benie 320Ci w coupe, a diesla 330D w sedanie i powiem tak, nie kupuj 2 litrowej benzyny, bo moja palila jak smok, a zeby jezdzila jakos wyjatkowo to nie powiem... Generalnie ja uwazam, ze w BMW diesle sa lepsze, ale jak juz szukasz benzynki, to wg mnie najlepiej sie skupic na 328, moc pokazna, dzwiek ciekawy w mojej benzynowej szwankowaly rozne czujniki, np. czujnik klimy, czujnik ABSu i na tym sie skup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yjyr Opublikowano 17 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Szukam tak do 20tys. zl! 8) mam nadzieje ze sie zmieszcze ;-) czyli reasumujac: jesli 2.0 to tylko 170KM a najlepiej 2.5 190KM/2.8 190KM slyszalem tez ze 6cylindrowe benzyniaki sa najmniej wadliwe jesli chodzi o silniki. dziekuje tez za rzeczy na ktore musze zwrocic uwage:D pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 20 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 dobrze słyszałeś M52/M54 są chwalone przez wielu mechaników. Nie tylko dlatego, że jednostka jest doskonale skonstruowana. Dlatego też, że jest idioto- odporna. Potrafiły wytrzymywać oleje mineralny i katowanie na zimnych silnikach. Jeśli zadbasz o ten silnik nigdy nie zawiedzie na marginesie M52/M54 posłużyły za bazę do słynnych S52b32/S54b32... ponad 100KM z każdego litra pojemność i to bez turbiny czy intercoolera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.