Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowym forumowiczem więc proszę o ulgowe potraktowanie.

Posiadam e39 525 tds z 97'. Mam problem z klimą, a właściwie z elektroniką. Kupiłem bmw z niedziałającą klima, poprzedni właściciel przekazał mi informacje, że klima nie działa ponieważ padło łożysko kompresora. Pojechałem więc do serwisu, zregenerowali kompresor, wymieniłem przy okazji napinacz i pasek, odgrzybiłem i nabiłem. Niestety klima jak nie działała tak nie działa. W serwisie powiedzieli mi, że coś z elektroniką, a oni się nie znają na bmw. Więc pojechałem do innego serwisu, auto trzymali przez cały dzień i doszli do wniosku, że nie dadzą rady naprawić. Mechanik powiedział jedynie, że nie ma połączenia modułu komfortu ze sterownikiem klimy.

Przepraszam za długi opis sytuacji ale inaczej nie mogłem :)

Panowie pomóżcie w określeniu przyczyny, może mieliście podobne sytuacje albo znacie dobrego elektronika w Krakowie i okolicach. Nadmienię, że przeczytałem dużo wątków na forum i nie znalazłem odpowiedzi. Z tego co sam zaobserwowałem to nie dochodzi napięcie do sprężarki i w ten sposób sprzęgło pompy się nie włącza. Sprawdzałem również wszystkie bezpieczniki.

Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdziłeś czy ciśnieniomierz jest podłączony do układu i czy działa dobrze? Kompresor się nie urchomi jeśli w instalacji masz poniżej 3 barów, jeśli czujnik nie wskazuje, że w układzie jest ciśnienie to kompresor nie zadziała. Czujnik steruje pracą kompresora i wentylatora, powinien mieć 3 piny. Jeden masa, drugi +5V sterowanie kompresorem i ostatni +5V sterowanie wentylatorem. Opisz dokładniej jaką masz fure silnik, rok, wersje nadwozia... a najlepiej poddaj 7 ostatnich znaków VIN wtedy będzie wiadomo o czym rozmawiamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw to e 39 525 tds z 97 roku. Vin to WBADF81090BT0473.

Też myślałem o czujniku ciśnienia tylko nie wiem jak sprawdzić czy działa. Czy mogę np. złączyć piny (tylko nie wiem które) na jakiś moment aby sprawdzić czy w tym siedzi problem? Co do ciśnienia to klima była nabita, ale po tym serwisie gdzie to robiłem to wszystko może być możliwe. Nie dodałem, że przy nabijaniu klimy był moment, że gość poprosił mnie o włączenie silnika i włączenie klimy. Przez parę minut klima nie mroziła, dopiero po jakimś czasie się włączyła. Później wyłączyłem silnik i jak drugi raz uruchomiłem to już klima się nie włączyła.

Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wolno nic zwierać ani tego typu historii. Sprawdzić to można tylko przez zmierzenie napięcia. Klima wyłączona na stykach powinno być około +5V, +5V i 0V. Gdy klima jest włączona to napięcia +5V będą się wahały od 0 do 5V w zależności od ciśnienia w układzie.

Bardzo łatwo jest sprawdzić czy jest środek chłodniczy. Wytstarczy lekko nadusić zawór wysokiego ciśnienia (działa jak wentyl w kole) powinno z dużym ciśnieniem wylecieć odrobine freonu (uwaga na oczy!!! nie patrz w zawór w trakcie wciskania - 12barów może popsuć wzrok ;)). Jeśli układ jest szczelny i czujnik działa jak trzeba to duże prawdopodobieństwo jest że nie działa panel sterujący.

Czujnik ma numer 10 a złącze nr 15.

97.jpg

97.jpg

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
A czy czujnik temperatury ale chłodnicy wody odpowiada za climatronik ?

bo czujnik ciśnienia mam nowy wymieniłem już nawet wentylator 4pinowy na nowy czynnik w układzie jest panel sprawny a klima nie chce załapać...

Nie, czujnik temperatury cieczy chłodzącej nie ma wpływu na działanie klimy.

Sprawdź w takim razie złącze na kompresorze klimy. Możliwe, że nie ma styku na kości którą masz tam wpiętą. Jeśli to nie pomoże to sprawdź czy działa kompresor. Na wyłączonym kręcić się będzie tylko koło pasowe, na włączonym sprzęgło uruchamia kompresor (wewnętrzna część koła pasowego porusza się wraz z kołem pasowym). I znów jeśli to działa to znaczy że kompresor jest uszkodzony i nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia.

Z tego co wiem są firmy które się zajmują regeneracją kompresorów, można też kupić używkę (taki sam kopresor był we wszystkich silnikach M52 i M54).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5oul a ile tam przewodów idzie do tego złącza ? to jeden przewód taki czarny z okrągłą wtyczką od góry ? czy idzie coś innego ?
Z tak, tam jest tylko jedno złącze i jeden przewód.

Aha... gdybyś miał kupować kompresor to ta wtyczka to ważna sprawa. Była krótka seria kompresorów które montażem nie różniły się między sobą tylko tą wtyczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...