Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, E34 520i bez gazu.Na 1-ce, oraz na wyższych biegach na niższych obrotach jak wcisnę mocniej gaz to samochód się dławi.Wraz ze wzrostem obrotów jest coraz lepiej(lekkie szarpanie),a powyżej 3500 obrotów auto ma już normalnego kopa.Jeśli dodaję leciutko gazu to auto przyspiesza normalnie.Wymieniłem już przepływkę,filtr paliwa,pompę paliwa,świece mają pół roku (choć 20tys mają).Proszę o pomoc,bo niedługo wymienię pół samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro daje paliwem to moim zdaniem są dwie opcje. Sprawdz kopułkę i palec. Odkręć ją i zobacz czy nie jest wypalona albo czy palec się nie zjechał. Wymiana świec to nie wszystko bo tam może tkwić problem. Druga sprawa to mieszanka paliwowa. Dobrze byłoby zapiąć twoją Beemke pod kompa i sprawdzić ile podaje paliwa na wtryskach. Możesz mieć coś z listwą wtryskliwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze gdybyś podał jaki to silnik M20 czy M50?

Bo różnica w osprzęcie jest spora.

Chłopaki m.in.doradzają z kopułką a Ty jej nie znajdziesz u siebie jeśli masz M50.Podobnie z kablami WN.

Piotr pisze ze M20 nie ma czujnika położenia wałka rozrządu a M50 już go ma także podaj jaki masz silnik żebyś sie potem nie głowił jak będziesz sprawdzał rady przy silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za przerwy w pisaniu,ale wiecie praca,rodzina. Silnik oczywiście M50 i nie ma kopułki. Mogę jedynie sprawdzić cewki,ale co jeśli rezystancja nic nie wykaże? Pogrzebię w książce jak dostać się do czujnika wałka rozrządu. Moje nowe wrażenia z jazdy po autostradzie:przy prędkości około 140 po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu auto też się muli,a gdy puszczam pedał auto zaczyna przyspieszać(taki efekt jakby łapało oddech).Czy to może być lejący wtrysk?Jeszcze jedno pytanie.Czy znacie we Wrocku albo okolicach najlepiej w stronę Jelcza jakiegoś dobrego diagnostę który pomoże a nie będzie gdybał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem szarpanie na niskich biegach przy rozpędzaniu ale winny był przeskok iskry na jednym cylindrze nie tam gdzie trzeba.

Posprawdzaj sobie jeszcze fajki czy czasem nie są już spękane lub brudne i zobacz czy olej czasem nie jest w gniazdach świec.

W Jelczu są sami "gdybacze" ale mogę polecić Jetronik na opolskiej we Wrocławiu(wylot na Oławę)bo tam nie ma gdybania a konkretne EKG silnika.

Czujnik wałka rozrządu jest na przodzie z boku głowicy.Widoczny jak na dłoni stojąc po stronie kierowcy.

Pozatym reakcja M50B20 na gwałtowne wciśnięcie gazu na 5ce przy np.70/80km/h to żadna rewelacja także nie oczekuj za wiele:)

Jednak przy 140km/h powinien już gonić bez zastanawiania.

Dobrze byłoby też sprawdzić czujnik położenia przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem szarpanie na niskich biegach przy rozpędzaniu ale winny był przeskok iskry na jednym cylindrze nie tam gdzie trzeba.

Posprawdzaj sobie jeszcze fajki czy czasem nie są już spękane lub brudne i zobacz czy olej czasem nie jest w gniazdach świec.

W Jelczu są sami "gdybacze" ale mogę polecić Jetronik na opolskiej we Wrocławiu(wylot na Oławę)bo tam nie ma gdybania a konkretne EKG silnika.

Czujnik wałka rozrządu jest na przodzie z boku głowicy.Widoczny jak na dłoni stojąc po stronie kierowcy.

Pozatym reakcja M50B20 na gwałtowne wciśnięcie gazu na 5ce przy np.70/80km/h to żadna rewelacja także nie oczekuj za wiele:)

Jednak przy 140km/h powinien już gonić bez zastanawiania.

Dobrze byłoby też sprawdzić czujnik położenia przepustnicy.

Fajki fakt nie są w najlepszym stanie,przekonałem się o tym jak wymieniałem uszczelkę pod pod pokrywą zaworów.W zimie walnęła bo zamarzła odma,w gniazdach świec miałem oleju full.Ale chodził idealnie poza smrodem oleju który się lał na wydech i się palił.Mam ten samochód od roku i wiem że przy 70 na 5 to lipa.Powiem więcej zrobiłem nim 35tys i wiem jak powinien się zachowywać.Z czujnikiem wałka chyba kumam,ale mogę wstawić zdjęcie dla potwierdzenia?I druga prośba,czujnik przepustnicy,gdzie on jest?To znaczy wiem gdzie jest przepustnica bo zamierzam ją w ogóle wyczyścić,ale doraźnie może to by wystarczyło,bo przed odkręceniem przepustnicy muszę załatwić rurę dolotową bo tego demontażu może już nie przeżyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten olej na full co miałeś w gniazdach to teraz prawdopodobnie zrobił się z niego taki brązowy glut a po nim iskra woli przeskoczyć na głowicę niż na świece.Za nowe fajki dasz w granicach 160zł.

Czujnik wałka rozrządu jest mocowany na jedną śrubkę i jest pod odpowietrznikiem wychodzącym z rogu pokrywy zaworów( jeśli zdejmowałeś już pokrywę zaworów to musiałeś wypiąć z zatrzasku ten odpowietrznik także pod nim szukaj czujnika położenia wałka rozrządu).

Co do czujnika przepustnicy to znajduje się w osi przepustnicy z prawej strony i dochodzi do niego wtyczka.

Guma od przepływki do przepustnicy "nie przeżyje"demontażu?

To tak z nią źle?popękana?posprawdzaj też rury od silniczka krokowego czy czasem też nie są w kiepskim stanie.

Lewe powietrze to pewnie wiesz że to brak kontroli nad mieszanką paliwową co też tłumaczy twoje szarpanie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś Ty,ten olej odessałem strzykawką i rurką,a potem patyczkiem i watą wyczyściłem.

Dzięki za naprowadzenie na te czujniki,prawdopodobnie dopiero we wtorek będę miał czas się z tym pobawić.Wiesz może jak sprawdzić te czujniki,można je jakoś zmierzyć?Czy pozostaje kupić nowy i spróbować?

Ceny za fajki to z Allegro,czy np. Auto Matunin? Rura jest spękana i wolałbym ją wymienić.

Tak czy siak sprawdzania dużo,dlatego myślę o podłączeniu do kompa.Jakie mają ceny w Jetroniku?

I jeszcze jeden wątek i pytanie do wszystkich co myślicie o VAG(interfejs i oprogramowanie do samodzielnej diagnostyki)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki można mierzyć(ale ja nie mam danych katalogowych ich rezystancji).

Ceny fajek to np.A.Matunin(pozatym targuj to chłopaki troche opuszczą cene)

Proponuje jednak byś w 1szej kolejności wymienił gumę(jeśli spękana to jest juz zle i jej klejenie/uszczelnianie taśmą jest skazane na porażkę także tak jak piszesz-nowa i już(ASO około 95zł do M50).Nie zdziwiłbym sie gdyby już po wymianie tej gumy silnik się uspokoił.Fajki to też nie jakiś tam spory koszt a jak stare masz już kiepskie to warto zrobić tam porządek:)

Jak teraz z cenami w Jetroniku to nie wiem ja kiedyś płaciłem za full diagnozę 250zł.

To nie jakieś zwykłe wpięcie w kompa a konkret badanie.

To co silnik bolało to znaleźli a w ramach sentymentu mechanika do BMW zreanimowano mi dodatkowo przepływkę w cenie.

Co do tego glutu w gniazdach świec to nawet nie pomyślałem i nie podejrzewałbym Cię byś zostawił tak to bagno bez odsysania i czyszczenia:)

Chodziło mi bardziej o to że wydaje się być od wewnątrz fajka niby ok a jak nożem skrobniesz to odpada taka warstewka takiego własnie glucika:)Z doświadczenia swojego wiem że naprawde niewielka warstwa wewnątrz fajki i robi się kabaret z przeskokiem iskry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, E34 520i bez gazu.Na 1-ce, oraz na wyższych biegach na niższych obrotach jak wcisnę mocniej gaz to samochód się dławi.Wraz ze wzrostem obrotów jest coraz lepiej(lekkie szarpanie),a powyżej 3500 obrotów auto ma już normalnego kopa.Jeśli dodaję leciutko gazu to auto przyspiesza normalnie.Wymieniłem już przepływkę,filtr paliwa,pompę paliwa,świece mają pół roku (choć 20tys mają).Proszę o pomoc,bo niedługo wymienię pół samochodu.

Tak absta***ąc

Bo moje, sie nie wkreca powyzej 3500 obrotów.

Istnieje cos takiego jak połączenie dodzwanianie :) Moze zrobimy dzwonowe ;)

Taka maja transmutacja hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przepraszam za długi brak odpowiedzi,ale lepiej późno niż wcale.Inaczej takie wątki nie miałyby sensu i nikomu by nie pomogły.Problemem był czujnik położenia wałka rorządu.Kupiony w sklepie internetowym,produkcji słowackiej,koszt 210.Dziękuję wszystkim i polecam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...