regismelnik Opublikowano 10 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Witam, E34 520i bez gazu.Na 1-ce, oraz na wyższych biegach na niższych obrotach jak wcisnę mocniej gaz to samochód się dławi.Wraz ze wzrostem obrotów jest coraz lepiej(lekkie szarpanie),a powyżej 3500 obrotów auto ma już normalnego kopa.Jeśli dodaję leciutko gazu to auto przyspiesza normalnie.Wymieniłem już przepływkę,filtr paliwa,pompę paliwa,świece mają pół roku (choć 20tys mają).Proszę o pomoc,bo niedługo wymienię pół samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Jak to wszystko powymieniałes a silnik normalnie odpala to najprawdopodobniej czujnik położenia wałka rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ-730 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 A nie śmierdzi ostro paliwem jak stoisz za samochodem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Może łapie lewe powietrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regismelnik Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 No rzeczywiście paliwem trochę zajeżdża. Jakby ciągnął lewe powietrze to wydaje mi się że obroty by falowały,silnik chodzi równo,ale sprawdzę. Jak sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 11 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 jaki to silnik ?? macie na myśli czujnik wału?? nie wiem jak M50 ale M20 nie ma czujnika wałka rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ-730 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Skoro daje paliwem to moim zdaniem są dwie opcje. Sprawdz kopułkę i palec. Odkręć ją i zobacz czy nie jest wypalona albo czy palec się nie zjechał. Wymiana świec to nie wszystko bo tam może tkwić problem. Druga sprawa to mieszanka paliwowa. Dobrze byłoby zapiąć twoją Beemke pod kompa i sprawdzić ile podaje paliwa na wtryskach. Możesz mieć coś z listwą wtryskliwaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 12 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Dobrze gdybyś podał jaki to silnik M20 czy M50? Bo różnica w osprzęcie jest spora. Chłopaki m.in.doradzają z kopułką a Ty jej nie znajdziesz u siebie jeśli masz M50.Podobnie z kablami WN. Piotr pisze ze M20 nie ma czujnika położenia wałka rozrządu a M50 już go ma także podaj jaki masz silnik żebyś sie potem nie głowił jak będziesz sprawdzał rady przy silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regismelnik Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Przepraszam za przerwy w pisaniu,ale wiecie praca,rodzina. Silnik oczywiście M50 i nie ma kopułki. Mogę jedynie sprawdzić cewki,ale co jeśli rezystancja nic nie wykaże? Pogrzebię w książce jak dostać się do czujnika wałka rozrządu. Moje nowe wrażenia z jazdy po autostradzie:przy prędkości około 140 po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu auto też się muli,a gdy puszczam pedał auto zaczyna przyspieszać(taki efekt jakby łapało oddech).Czy to może być lejący wtrysk?Jeszcze jedno pytanie.Czy znacie we Wrocku albo okolicach najlepiej w stronę Jelcza jakiegoś dobrego diagnostę który pomoże a nie będzie gdybał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 12 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Ja miałem szarpanie na niskich biegach przy rozpędzaniu ale winny był przeskok iskry na jednym cylindrze nie tam gdzie trzeba. Posprawdzaj sobie jeszcze fajki czy czasem nie są już spękane lub brudne i zobacz czy olej czasem nie jest w gniazdach świec. W Jelczu są sami "gdybacze" ale mogę polecić Jetronik na opolskiej we Wrocławiu(wylot na Oławę)bo tam nie ma gdybania a konkretne EKG silnika. Czujnik wałka rozrządu jest na przodzie z boku głowicy.Widoczny jak na dłoni stojąc po stronie kierowcy. Pozatym reakcja M50B20 na gwałtowne wciśnięcie gazu na 5ce przy np.70/80km/h to żadna rewelacja także nie oczekuj za wiele:) Jednak przy 140km/h powinien już gonić bez zastanawiania. Dobrze byłoby też sprawdzić czujnik położenia przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regismelnik Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Ja miałem szarpanie na niskich biegach przy rozpędzaniu ale winny był przeskok iskry na jednym cylindrze nie tam gdzie trzeba.Posprawdzaj sobie jeszcze fajki czy czasem nie są już spękane lub brudne i zobacz czy olej czasem nie jest w gniazdach świec. W Jelczu są sami "gdybacze" ale mogę polecić Jetronik na opolskiej we Wrocławiu(wylot na Oławę)bo tam nie ma gdybania a konkretne EKG silnika. Czujnik wałka rozrządu jest na przodzie z boku głowicy.Widoczny jak na dłoni stojąc po stronie kierowcy. Pozatym reakcja M50B20 na gwałtowne wciśnięcie gazu na 5ce przy np.70/80km/h to żadna rewelacja także nie oczekuj za wiele:) Jednak przy 140km/h powinien już gonić bez zastanawiania. Dobrze byłoby też sprawdzić czujnik położenia przepustnicy. Fajki fakt nie są w najlepszym stanie,przekonałem się o tym jak wymieniałem uszczelkę pod pod pokrywą zaworów.W zimie walnęła bo zamarzła odma,w gniazdach świec miałem oleju full.Ale chodził idealnie poza smrodem oleju który się lał na wydech i się palił.Mam ten samochód od roku i wiem że przy 70 na 5 to lipa.Powiem więcej zrobiłem nim 35tys i wiem jak powinien się zachowywać.Z czujnikiem wałka chyba kumam,ale mogę wstawić zdjęcie dla potwierdzenia?I druga prośba,czujnik przepustnicy,gdzie on jest?To znaczy wiem gdzie jest przepustnica bo zamierzam ją w ogóle wyczyścić,ale doraźnie może to by wystarczyło,bo przed odkręceniem przepustnicy muszę załatwić rurę dolotową bo tego demontażu może już nie przeżyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 13 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Ten olej na full co miałeś w gniazdach to teraz prawdopodobnie zrobił się z niego taki brązowy glut a po nim iskra woli przeskoczyć na głowicę niż na świece.Za nowe fajki dasz w granicach 160zł. Czujnik wałka rozrządu jest mocowany na jedną śrubkę i jest pod odpowietrznikiem wychodzącym z rogu pokrywy zaworów( jeśli zdejmowałeś już pokrywę zaworów to musiałeś wypiąć z zatrzasku ten odpowietrznik także pod nim szukaj czujnika położenia wałka rozrządu). Co do czujnika przepustnicy to znajduje się w osi przepustnicy z prawej strony i dochodzi do niego wtyczka. Guma od przepływki do przepustnicy "nie przeżyje"demontażu? To tak z nią źle?popękana?posprawdzaj też rury od silniczka krokowego czy czasem też nie są w kiepskim stanie. Lewe powietrze to pewnie wiesz że to brak kontroli nad mieszanką paliwową co też tłumaczy twoje szarpanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regismelnik Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 No coś Ty,ten olej odessałem strzykawką i rurką,a potem patyczkiem i watą wyczyściłem. Dzięki za naprowadzenie na te czujniki,prawdopodobnie dopiero we wtorek będę miał czas się z tym pobawić.Wiesz może jak sprawdzić te czujniki,można je jakoś zmierzyć?Czy pozostaje kupić nowy i spróbować? Ceny za fajki to z Allegro,czy np. Auto Matunin? Rura jest spękana i wolałbym ją wymienić. Tak czy siak sprawdzania dużo,dlatego myślę o podłączeniu do kompa.Jakie mają ceny w Jetroniku? I jeszcze jeden wątek i pytanie do wszystkich co myślicie o VAG(interfejs i oprogramowanie do samodzielnej diagnostyki)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 13 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Czujniki można mierzyć(ale ja nie mam danych katalogowych ich rezystancji). Ceny fajek to np.A.Matunin(pozatym targuj to chłopaki troche opuszczą cene) Proponuje jednak byś w 1szej kolejności wymienił gumę(jeśli spękana to jest juz zle i jej klejenie/uszczelnianie taśmą jest skazane na porażkę także tak jak piszesz-nowa i już(ASO około 95zł do M50).Nie zdziwiłbym sie gdyby już po wymianie tej gumy silnik się uspokoił.Fajki to też nie jakiś tam spory koszt a jak stare masz już kiepskie to warto zrobić tam porządek:) Jak teraz z cenami w Jetroniku to nie wiem ja kiedyś płaciłem za full diagnozę 250zł. To nie jakieś zwykłe wpięcie w kompa a konkret badanie. To co silnik bolało to znaleźli a w ramach sentymentu mechanika do BMW zreanimowano mi dodatkowo przepływkę w cenie. Co do tego glutu w gniazdach świec to nawet nie pomyślałem i nie podejrzewałbym Cię byś zostawił tak to bagno bez odsysania i czyszczenia:) Chodziło mi bardziej o to że wydaje się być od wewnątrz fajka niby ok a jak nożem skrobniesz to odpada taka warstewka takiego własnie glucika:)Z doświadczenia swojego wiem że naprawde niewielka warstwa wewnątrz fajki i robi się kabaret z przeskokiem iskry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gxy Opublikowano 13 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Witam, E34 520i bez gazu.Na 1-ce, oraz na wyższych biegach na niższych obrotach jak wcisnę mocniej gaz to samochód się dławi.Wraz ze wzrostem obrotów jest coraz lepiej(lekkie szarpanie),a powyżej 3500 obrotów auto ma już normalnego kopa.Jeśli dodaję leciutko gazu to auto przyspiesza normalnie.Wymieniłem już przepływkę,filtr paliwa,pompę paliwa,świece mają pół roku (choć 20tys mają).Proszę o pomoc,bo niedługo wymienię pół samochodu. Tak absta***ąc Bo moje, sie nie wkreca powyzej 3500 obrotów. Istnieje cos takiego jak połączenie dodzwanianie Moze zrobimy dzwonowe Taka maja transmutacja hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regismelnik Opublikowano 30 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Przepraszam za długi brak odpowiedzi,ale lepiej późno niż wcale.Inaczej takie wątki nie miałyby sensu i nikomu by nie pomogły.Problemem był czujnik położenia wałka rorządu.Kupiony w sklepie internetowym,produkcji słowackiej,koszt 210.Dziękuję wszystkim i polecam się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 31 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 A badałeś się na kompie-wykazało błąd tego czujnika? czy tak poprostu wymieniłeś dla próby i działa ok? Fotka się winowajcy się przyda:) czujnik wałka roz.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.