zdr Opublikowano 2 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Po wymianie i odpowietrzeniu.. uradowany działającym chłodzeniem.. po kilku dniach sprawdzam stan.. i tam.. na dnie wyrównawczego :shock: Plamy pod autem raczej nie było (w sumie ciągle jest mokro ale płyn i tak by się odznaczał w takiej ilości.. mało jeździłem przez te dni).. Myślałem że może tyle jeszcze w układ zaciągnął.. ale martwią mnie takie dosyć mokre/obklejone elementy za wkładem filtra oleju.. wyglądają jakby zielonkowato trochę (płyn).. czy może gdzieś tam wywalać? i co to w ogóle za oznaka? / Tylko nie piszcie żeby wyrzucić M40 haha ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Dolej płynu, pewnie tak jak piszesz "zaciągnął" jeszcze po odpowietrzaniu i kontoluj sytuacje jeszcze. U mnie np ubywa troche z pod krućca termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 2 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 No dolałem wczoraj do stanu. Zobaczymy za parę dni.. Tak pytam tylko bo czasami jest jakaś oznaka, coś strzeli a później mówią mi "trzeba było zapytać" ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Praktycznie zawsze po wymianie i odpowietrzeniu ukladu trzeba dolac pozniej jeszcze plynu. A jesli jest juz ten temat to czy wlewanie na lato do ukladu wody destylowanej jest dobrym pomyslem? Bo kranowka raczek odpada.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Płyn chlodniczy lub koncentrat wymieszany w odpowiedniej proporcji z wodą destylowaną jest caloroczny. Kranówka jest za "twarda" i ma za dużo kamienia a to najszybsza droga do zatkania lub uszkodzenia nagrzewnicy i/lub chłodnicy. Wode można zalać jak nam wywali płyn w trasie i nie mamy płynu i przy najbliższej możliwosci nalezy wodę spuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 2 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Ogólnie płyn nie jest aż taki drogi.. więc jeśli ktoś nie ma ubytków a raczej nie powinno ich być.. to myślę że mieszanie czegokolwiek to kręcenie sobie bata na tyłek ;D 5L K2 jakieś 25-27 zł.. więc nawet jeśli jest po to żeby go dolewać to wystarczy na długo Ogólnie ile płynu wchodzi w układ? może dzięki tej liczbie oszacował bym czy on po prostu zassał go sobie czy gdzieś wyleciało ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 to tak wlasnie robie woda destylowana plus koncentrat. Ale ostatnio wyciagnelem termostat zeby sprawdzic czy dziala prawidlowo ( dziala prawidlowo ) i zalalem sama woda destylowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi wpisz 7 ostatnich znaków VIN swojej beemki i tam bedziesz miał ile poszczególnych płynów Ci wchodzi/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 kozin09 dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 3 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 to normalne ze po odpowietrzeniu ukladu trzeba dolac plynu. nie przejmuj sie tym zbytnio ale raz na jakis czas skontroluj poziom i powinno wszystko grac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 i tak zrobię sorry że off topic ale tak ciągle lukam na Twój AV .. to emblemat carbon czy tylko czarno biała wersja foty? ;D widziałem taki na allegro ale nie widziałem jeszcze takiego na żywo jak się prezentuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 3 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 to jest emblemat carbonowy ale niestety nie moj... tylko av. jak zrobie swoja bm-ke to zmienie fotke. ale tez strasznie choruje na te emblematy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Ogólnie czarne mi się podobają.. :pp chociaż standardowy emblemat też się ładnie prezentuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 5 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 Dzisiaj dolałem kolejną porcję na dnie wyrównawczego było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 5 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 Skoro już wiesz ile płynu mieści Twój układ chłodzenia to teraz zsumuj sobie dolewki jakie robiłeś i to dużo powie. Choć wydaje mi się że skoro już dwa razy miałeś dolewki bo wyrównawczy był pusty to jak dla mnie już bym uważał z jeżdżeniem z taką sytuacją. W miarę poprawnie odpowietrzony układ nie wymaga tak sporych dolewek. Ja mam M50 ale sytuacja po odpowietrzaniu w silnikach bmw to w większości taka sama historia a więc po odpowietrzaniu np.na drugi dzień wymaga dolewki tak z 2setki do stanu. Oczywiście te dolewki to w zależności jak kto przyłożył się do samego odpowietrzania. O procesie odpowietrzania już kiedyś było szczegółowo pisane i wbrew pozorom nie jest to jakiś mega problem a tylko kwestia obserwacji układu. Nalanie płynu i zakręcenie korka i jazda to duże zaniedbanie i myślę że tak nie zrobiłeś. Poczekaj na ciepło w kabinie a potem na otworzenie dużego obiegu chłodzenia wtedy jest szansa na wypchnięcie największej ilości powietrza. Jak rozpoznać odpowietrzenie małego obiegu jak i moment otworzenia i odpowietrzenia dużego rozpoznasz czytając wiele opisów na forum(poszukaj) A tak na szybko to umyj te zapaćkane płynem elementy o których pisałeś wcześniej,uzupełnij poziom płynu i jeśli znów pojawi się na nich nalot to masz aktywny wyciek. Więc wtedy musisz go namierzyc i usunąć a wtedy odpowietrzyć układ ponownie. Odpowietrzanie z wyciekiem bywa nieskuteczne. Teraz jak znów zacznie znikać płyn z wyrównawczego to pilnuj stanu bo jeżdząc w takim stanie nie wiesz kiedy pompa siorbnie dużo powietrza a wtedy będzie lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 dzięki za obszerną odpowiedź.. wczoraj zrobiłem drugą dolewkę.. trochę jeździłem... dzisiaj zobaczę jak wygląda sytuacja.. Odpowietrzenie poszło mi średnio,.. tak jak chyba pisałem wcześniej nie mogłem odkręcić śruby odpowietrzającej przy termostacie.. jest w M40 nie wiem jak w innych.. Ogólnie i tak zrezygnowałem ze swapa na rzecz jakiegoś 2.5.. bez żadnego gazu.. ale ten silnik mimo wszystko chcę jakoś utrzymać dlatego staram się go nie zarzynać i obserwuje z dnia na dzień.. wyczyszczę tamto a z racji że jest sucho postawię dziś auto na parkingu żeby zobaczyć czy nie będzie jakiejś plamy.. Ogólnie mam dylemat.. chciałem wymienić rozrząd a co za tym idzie pompę też.. tylko że koszt w porównaniu do ceny całego silnika jest przerażający.. Koleś od którego kupiłem auto mówi że nie wymieniał bo ten od którego kupił wymienił rozrząd jakieś 2 miesiące przed sprzedażą.. patrząc na papiery ten ostatni zrobił nim jakieś 7 tys.. więc biorąc poprawki na czas.. i to że mówili prawdę chyba nie mam się co śpieszyć.. ale to że wymienił rozrząd nie znaczy że wymieniał pompę, racja? wymieniać nie wymieniać.. o to jest pytanie ;D Wspomniałem o tym bo jakby nie patrzał pompa łączy się z obiegiem.. Jeszcze raz dzięki.. dam znać jak przebiegają obserwacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 kurde dalej ubywa.. nie wiele ale jednak.. może jakiś uszczelniacz? i zobaczyć efekt.. bo nie bardzo mogę zlokalizować wyciek.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 15 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Gdzieś pojawia się nalot z płynu chłodniczego?Te elementy co wcześniej były z nalotem teraz są czyste? Ile ubyło ze zbiornika? Obejrzyj radiator chłodnicy z dwóch stron czy ma jakieś zacieki.Zdejmij obudowę wiatraka i zobacz jak wygląda łączenie radiatora z bokiem plastikowym chłodnicy. Sprawdź tez pod zbiornikiem wyrównawczym i ewentualnie podmień korek od wyrównawczego.Sprawdz teź dywaniki w kabinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Więc tak.. co do korka to nie wiem co to ma do tego bo zbiornik nie jest wilgotny chociaż słyszę takie piszczenie po zgaszeniu silnika jak otworzę maskę.. spod korka właśnie.. płynu ubyło.. jakieś 50 - 100 ml mniej więcej.. na jakieś 150-200 km tj w ciągu 3 dni coś koło tego radiator sprawdzę.. a dywaniki.. jak ogarniałem w sobotę nie było pod nimi nic co by mnie zaniepokoiło.. bo pewnie chodzi czy nie było mokro ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.