chiccoo Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Powiem że sam nie wiem co jest i jak jest z tym viskiem- każdy co innego gada, same mądre głowy Jak narazie to nie wymieniam u siebie- bedą upały polatam na mieście bez klimy i z klimą. A co do obciążenia jak to kolega wyżej pisał to coś w tum jest- obciążenie silnika. Wiatrak u mnie się kręci nawet po wył silnika normalne- w chłodzeniu z wiatrakiem el tak samo jest. Juz sam zgupiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 visco załącza się przy pewnej temperaturze, może gdy włączasz pod obciążeniem szybciej silnik się nagrzewa i stąd 'wcześniejsze' załączanie visca OK. tzn że jak mój klekocik będzie stał na podwórku z silnikiem włączonym to samo visko sie włączy- ale po czym to poznam skoro nawet na zimnym sie kręci. Na el jest ten temat super sprawdzać NO chyba że jest jakaś inna mozliwośc sprawdzenia tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 jak otworzysz maske przy wysokiem. temp to czapke zwieje slychać i czuć różnice jak visco działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Na postoju Chiccoo Visko Ci sie nie włączy, bo sama chlodnica wyrobi a visko bedzie sie kręcić na tym tzw "1 biegu" i to wystarczy. Musi być obciążenie. Visko ma sie krecić zaraz po uruchomieniu silnika ale tak wolno i można go palcami zatrzymać, a jak już sie naprawde załączy to juz lepiej palcami nie próbuja łapać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 OK. tzn że jak mój klekocik będzie stał na podwórku z silnikiem włączonym to samo visko sie włączy- ale po czym to poznam skoro nawet na zimnym sie kręci.Na el jest ten temat super sprawdzać NO chyba że jest jakaś inna mozliwośc sprawdzenia tego Napisz kiedy bedziesz latal to podlacze sie do ciebie i zbadamy ten temat Wezme laptopa i zobaczymy jaka temp osiaga silnik w czsie jazdy i wtedy bedziemy wiedziec czy wisko jest walniete czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 jak otworzysz maske przy wysokiem. temp to czapke zwieje slychać i czuć różnice jak visco działa Dokładnie, pod maską wtedy jest mały Twister Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 hmm.. po postoju po włączeniu silnika nie próbowałbym zatrzymać visca bo wtedy powinno być przez chwile załączone na postoju chłodnica sama wyrabia ? a co ja chłodzi jak nie ma pędu powietrza ? dlatego ludziom w korkach chłodnice strzelają bo visco nie wyrabia (BMW) zanim odpalisz spróbuj zakręcic viskiem, pozniej odpal niech chwilke pochodzi i zakręć jeszcze raz, powinno byc czuc różnicę, ale to nie znaczy że załącza się ono w odpowiedniej temperaturze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 jak otworzysz maske przy wysokiem. temp to czapke zwieje slychać i czuć różnice jak visco działaDokładnie, pod maską wtedy jest mały Twister Piszecie że na postoju się nie wł, a w czasie jazdy jest chłodzony powietrzem to chyba że jakiś termometr na kabelku zamontuje i bede wiedział, bo tego nie słychać i u was pewnie też nie- chyba że tylko cisza w tds"ach Napisz kiedy bedziesz latal to podlacze sie do ciebie OK tylko wiem edu że to Ty latasza ja sie poruszam w ruchu miejskim - ale do upałów to jeszcze daleko patrząz za okno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 ja w e30 i e34 słysze (czuje) kiedy visco się załącza, taki mały JumboJet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Piszecie że na postoju się nie wł, a w czasie jazdy jest chłodzony powietrzem to chyba że jakiś termometr na kabelku zamontuje i bede wiedział, bo tego nie słychać i u was pewnie też nie- chyba że tylko cisza w tds"achOK tylko wiem edu że to Ty latasza ja sie poruszam w ruchu miejskim - ale do upałów to jeszcze daleko patrząz za okno To dostasuje sie do ciebie i postojimi troche w korku zeby silnik szybciej sie dogrzal i wtedy bedzie wiadomo co i jak Tylko tyle co czytalem moj silniczek siezko zagrzac takie ma opinie i to mnie jakos uspokaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 ja w e30 i e34 słysze (czuje) kiedy visco się załącza, taki mały JumboJet Jak miałem e36 M40, e34 M51D25, u gatto w 39 też M51D25 visco nie słychać i gorączke tez ma zanim odpalisz spróbuj zakręcic viskiem, pozniej odpal niech chwilke pochodzi i zakręć jeszcze raz, powinno byc czuc różnicę, ale to nie znaczy że załącza się ono w odpowiedniej temperaturze To już jakiś krok po postoju po włączeniu silnika nie próbowałbym zatrzymać visca bo wtedy powinno być przez chwile załączone bo olej podobno gęsty jest w nim i musi sie rozbujać w min. Musze to wiedziec, bo znów na wakacje na lazurowe wybrzeże jadę, a tam poniżej 30 C nie schodzi. Klima/ obciążenie musi działać i korków tam tez jest troszkę- więc nie chce klęknąć na obcej ziemi. Jeśli upały w PL pod machą sa przy ok 20 C, to sahara bedzie przy 35C Chyba kupię a niech bedzie- spokuj i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Ja Zrobilem tak stalem We Wro z godz W korku Podjechalem na warsztat do A Broszko Zblokowalismy wiatrak wloczylem klime auto chodzilo ok 10 min gdzie bylo naprawde goraco jak na kwiecien i sztralka od temp nawet nie drgnela wiec takie zabawy chyba nie sa skuteczne zeby dojsc do tego czy wisko jest walniete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Fajnie opisane: http://www.bmw-klub-ostrowiec.pun.pl/viewtopic.php?pid=1056 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 chiccoo na wyjazd kup sobie zapasowe i do bagaznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Raczej kupię i zamontuje bo wcześniej czy później trzeba bedzie wymienić- ale na behr'a Jakoś dużo dobrego o tej firmie słyszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 tak z ciekwosci zrobilem przed chwila testa nagrzalem auto Wloczylem klime i na biegu jalowych malo nie ulamalem kija od szczotki ;/;/ a po wylaczeniu silnika wiatrak pokrecil sie z 10 sek i ustal poruszalem nim recznie to bylo czuc opor !!! wiec sam juz nie wiem raz jest tak raz inncazej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Jeśli czujesz opór przy kręceniu viskiem to jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 24 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Tylko jakis 1,5 mes temu zrobilem tak sam,o i efekt byl calkiem odwrotnu do dzisiejszego !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 rozgadaliście się widzę ;D a ja mam tu problem ;/ założyłem nowe wisko i nadal się nie załącza ;/ zaraz chyba się pochlastam ze złości.. o co tu chodzi? Nie czekałem aż nagrzeje się do czerwonego ale przekroczyło ostatnią białą kreskę i nic.. wiatrak cały czas kręci się tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 25 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Tylko jakis 1,5 mes temu zrobilem tak sam,o i efekt byl calkiem odwrotnu do dzisiejszego !!!! To może rzeczywiście Visko się konczy. ZDR a próbowałeś odpowietrzyć układ jeszcze raz, mi jak sie układ zapowietrzył to mimo ze temp poszła pod czerwoną kreskę to visko sie nie załączyło:confused: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 W ogóle nie odpowietrzałem bo nie do końca wiedziałem jak się do tego zabrać ;D płyn powinien być zalany pod sam korek czy do kreski COLD/KALT? Jak odkręciłem korek uszło powietrze i po odpaleniu przez chwilę leciał białawy dym z wydechu.. przejechałem kwałek, rozgrzałem bardziej silnik i z rury nie leci nic.. tzn spaliny nie są widoczne.. ten biały dym to nie oznaka uszczelki?;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 25 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 http://img83.imageshack.us/i/bmw0014al.jpg/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 dokładnie ten sam który wygrzebałem z forum ale dzięki ;D chociaż trochę nie rozumiem co ma w spólnego wisko z układem? przecież to nie jest połączone? w sumie w tym momencie się zagubiłem , myślałem że wisko załącza się bo odgina się ten bimetal ?? ale meksyk z tą moją niunią ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 25 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 może ja wyjaśnię, jak masz zpowietrzony ukł, to chłodnica jest zimna i jak ma sie wisko załaczyć, zalej płyn do zbiorniczka, osobno do chłodnicy poprzez rurę i osobno do silnika też przez którąś rurę, i dopiero zapal silnik, jak jest za duzo powietrza w ukł do pompa nie zaciągnie płynu i nie odpowietrzysz, a wisko powinno sie załączyć przy sprawnym układzie i wisku, najdalej 1 kreskę za połową, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 chłodnica była ciepła jak sprawdzałem.. ale w sumie na tyle ciepła że mogła się nagrzać po prostu od temperatury pod maską.. sprawdzę to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.