Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam znowu Koledzy. Czytam ostatnio forum, po czym sprawdziłem jaki mam płyn do wspomagania i do nivo (zasilane z jednego zb.) Okazało się, że mam czerwony płyn, czyli jakiś ATF:x Autem jeżdżę już ponad rok, wcześniej mnie to nie interesowało ale wiadomo z nudów człowiek szuka:D. Teraz moje pytanie: Czy mogę bez żadnych obaw zalać płyn taki jak ma być CHF 11S (taki symbol mam na korku) czy ta zmiana nie wyjdzie mi na dobre? Muszę jeszcze sprawdzić NIVO, jak mi się wypoziomuje - czyli działa, więc wtedy nie będę ruszał płynu, jednak jak stwierdzę brak regulacji - czytałem, że wlanie odpowiedniego rozwiązuje problem... Doradźcie, Pozdrawiam Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na korku zbiornika jaką masz naklejkę?"tło pod napisem CHF 11S"?czy aby nie czasem czerwone?

Ja u siebie pod napisem CHF 7.1 mam zelone tło.

Jeśli nie wiesz czy układ działa poprawnie to obciązaj bagażnik.

Ja u siebie nie mam niva więc za duzo nie pomoge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego tła, na korku piszę tylko CHF 11S. Poziom płynu mam tak do połowy zbiornika (pewnie mało)? Przy okazji, pada już ponad tydzień wczoraj wieczorem odpaliłem auto, wszystko ok, później zaczęła mi przerywać przy wchodzeniu na obroty (tak przez 4km) i znowu spokój do tej pory, możliwe to, że gdzieś coś zawilgło? Pomyślałem, że może coś na kablach WN z iskrą itd ale narazie wszystko ok. Filtry mam wymienione wszystkie, nigdy nie ruszałem nie jakiej ODMY?? Gdzie to jest i ile to kosztuje, jakbym chciał wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nivo zalej płynem jaki masz napisany na korku ten ATF wylej bo sobie zapierdzielisz tylko całe NIVO,ja wlałem ATF i przestał sie podnosić opadł mi na sam dół musiałem szybko wymienic na CHF 11S i auto od razu poszło do góry.Najpierw musisz spuścic ten cały ATF i potem wlej CHF 11S i powinno wszystko być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz M50 to odma składa się tu z kilku tanich elementów.

Od przodu widoczny wpięty w pokrywę zaworów odpowietrznik z którego wychodzą dwa wężyki.

Jeden cieńki wpięty do kolanka pod kolektorem dolotowym a drugi grubszy wpięty za pośrednictwem kolanka do rury między przepływomierz a przepustnicę.

Ten grubszy wąż zwykle jest dzielony na rurce bagnetu.

Jest jeszcze tzw sitko odmy ale widoczne jest dopiero po zdjęciu pokrywy zaworowej

Każdy element tego układu możesz wymontować i przeczyścić.

Co do nivo to wydaje mi się że M5 też miewały w sedanie.Widziałem M5 z nivo i wątpie by to sobie ktoś wyrzeźbił.Ale fakt że wiekszość turasów ma nivo.Pomijając niektóre 7er.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do CHF'a to przy takiej niepewności jaką masz teraz to pokusiłbym się o wymianę ATF'a na oryginała CHF w całym układzie(wspoma i NIVO).

Będzie wtedy taki jak ma być.Pozatym jest jeszcze jakieś cięgno w okolicach mostu jako dane położenie dla nivo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulować można nr 5 odkręcając śrubkę nr 4 na stabilizatorze

zamiennikiem CHF 11.S jest bodajże Febi M6161 tak jak dla CHF 7.1 Febi m6162 ale to bym sprawdził bo gdzie indziej piszą że odwrotnie, w każdym bądź razie jak zielony to lać zielony, jak żółty to zalać żółtym itp.

:

NDE4NV9w.png

Edytowane przez Kosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze Was pomęczę;) Wyczytałem sposób na sprawdzenie sprawności NIVO, wrzuciłem dwóch kumpli do bagażnika i odpaliłem auto, po czym na moich oczach dupeczka zaczęła się podnosić:) Co do szczegółów, lewa strona więcej się podniosła, niż lprawa (niewielka różnica). Czyli NIVO sprawne:) A propos płynu, doradziliście mi, żeby zmienić, to czemu działa teraz jak mam zalanego ATF'em? Może już tak zostawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pociągnę temat nivo,

- u mnie jak jest podniesione max to piszczy, troszkę opuszczę to syczy dam jeszcze niżej jest cisza czy to gruszka nie trzyma ciśnienia ?

-jak dam max do góry to skacze na progach i nierównościach ale to chyba normalne zachowanie

-inna sprawa płyn, powinien być CHF 11.S, sprawdzałem to u jest koloru żółto-zielonego zależy jak spojrzeć, czy wymiana płynu na nowy coś może pomóc czy szukać nowej gruszki czy co to jeszcze może być

27052010181.jpg

27052010180.jpg

tak wygląda jak opuszczę najniżej, ale nie da się tak jeździć bo wywala błąd i wygląda jak motorówka w porównaniu z przodem

100526064801.jpg

ostatnio udało mi się podnieść jeszcze 3-4 cm żeby jako tako wyglądała, nie piszczało/syczało i nie wywalało błędu ale docelowo chciałbym aby wszystko było ok, dodam że w tej chwili cięgno mam rozłączone z regulatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

witam!

mam właśnie podobny problem. poprzedni wlaściciel zalał układ czerwonym atf-em :sad: zakupiłem już pentosil i chciałbym zabrać się za wymianę tylko że jeden z elementów w nivo mi się poci więc chciałbym to zrobić za jedną robotą.

proszę jak Kosa o opis i ewentualne fotki jak się za to zabrać żeby wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...