static86 Opublikowano 19 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Witam znowu Koledzy. Czytam ostatnio forum, po czym sprawdziłem jaki mam płyn do wspomagania i do nivo (zasilane z jednego zb.) Okazało się, że mam czerwony płyn, czyli jakiś ATF:x Autem jeżdżę już ponad rok, wcześniej mnie to nie interesowało ale wiadomo z nudów człowiek szuka:D. Teraz moje pytanie: Czy mogę bez żadnych obaw zalać płyn taki jak ma być CHF 11S (taki symbol mam na korku) czy ta zmiana nie wyjdzie mi na dobre? Muszę jeszcze sprawdzić NIVO, jak mi się wypoziomuje - czyli działa, więc wtedy nie będę ruszał płynu, jednak jak stwierdzę brak regulacji - czytałem, że wlanie odpowiedniego rozwiązuje problem... Doradźcie, Pozdrawiam Paweł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 19 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 A na korku zbiornika jaką masz naklejkę?"tło pod napisem CHF 11S"?czy aby nie czasem czerwone? Ja u siebie pod napisem CHF 7.1 mam zelone tło. Jeśli nie wiesz czy układ działa poprawnie to obciązaj bagażnik. Ja u siebie nie mam niva więc za duzo nie pomoge. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
static86 Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Nie mam żadnego tła, na korku piszę tylko CHF 11S. Poziom płynu mam tak do połowy zbiornika (pewnie mało)? Przy okazji, pada już ponad tydzień wczoraj wieczorem odpaliłem auto, wszystko ok, później zaczęła mi przerywać przy wchodzeniu na obroty (tak przez 4km) i znowu spokój do tej pory, możliwe to, że gdzieś coś zawilgło? Pomyślałem, że może coś na kablach WN z iskrą itd ale narazie wszystko ok. Filtry mam wymienione wszystkie, nigdy nie ruszałem nie jakiej ODMY?? Gdzie to jest i ile to kosztuje, jakbym chciał wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 19 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Jaki masz silnik w e34? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitbull810614 Opublikowano 19 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Nivo zalej płynem jaki masz napisany na korku ten ATF wylej bo sobie zapierdzielisz tylko całe NIVO,ja wlałem ATF i przestał sie podnosić opadł mi na sam dół musiałem szybko wymienic na CHF 11S i auto od razu poszło do góry.Najpierw musisz spuścic ten cały ATF i potem wlej CHF 11S i powinno wszystko być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 19 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 nivo maja tylko kombiaki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
static86 Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Silnik M50. Nivo mają chyba tylko Touring'i. Jak wleje CHF nie zacznie mi wariować wspomaganie? Jak już od dłuższego czasu jest wlany ATF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 20 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Skoro masz M50 to odma składa się tu z kilku tanich elementów. Od przodu widoczny wpięty w pokrywę zaworów odpowietrznik z którego wychodzą dwa wężyki. Jeden cieńki wpięty do kolanka pod kolektorem dolotowym a drugi grubszy wpięty za pośrednictwem kolanka do rury między przepływomierz a przepustnicę. Ten grubszy wąż zwykle jest dzielony na rurce bagnetu. Jest jeszcze tzw sitko odmy ale widoczne jest dopiero po zdjęciu pokrywy zaworowej Każdy element tego układu możesz wymontować i przeczyścić. Co do nivo to wydaje mi się że M5 też miewały w sedanie.Widziałem M5 z nivo i wątpie by to sobie ktoś wyrzeźbił.Ale fakt że wiekszość turasów ma nivo.Pomijając niektóre 7er. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 20 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Co do CHF'a to przy takiej niepewności jaką masz teraz to pokusiłbym się o wymianę ATF'a na oryginała CHF w całym układzie(wspoma i NIVO). Będzie wtedy taki jak ma być.Pozatym jest jeszcze jakieś cięgno w okolicach mostu jako dane położenie dla nivo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 20 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 (edytowane) regulować można nr 5 odkręcając śrubkę nr 4 na stabilizatorze zamiennikiem CHF 11.S jest bodajże Febi M6161 tak jak dla CHF 7.1 Febi m6162 ale to bym sprawdził bo gdzie indziej piszą że odwrotnie, w każdym bądź razie jak zielony to lać zielony, jak żółty to zalać żółtym itp. : Edytowane 20 Maja 2010 przez Kosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
static86 Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Dzięki Koledzy za rady, będzie kaska, to wezmę się za to. Co do wymiany płynu z układu... podskoczę do mechanika, czy sam sobie poradzę? Odma - wyczyszczę te wężyki co wspominałeś Dziki;) Dzięki. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
static86 Opublikowano 20 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Jeszcze Was pomęczę Wyczytałem sposób na sprawdzenie sprawności NIVO, wrzuciłem dwóch kumpli do bagażnika i odpaliłem auto, po czym na moich oczach dupeczka zaczęła się podnosić Co do szczegółów, lewa strona więcej się podniosła, niż lprawa (niewielka różnica). Czyli NIVO sprawne:) A propos płynu, doradziliście mi, żeby zmienić, to czemu działa teraz jak mam zalanego ATF'em? Może już tak zostawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 20 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 działa bo działa gorzej jak puści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 28 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 pociągnę temat nivo, - u mnie jak jest podniesione max to piszczy, troszkę opuszczę to syczy dam jeszcze niżej jest cisza czy to gruszka nie trzyma ciśnienia ? -jak dam max do góry to skacze na progach i nierównościach ale to chyba normalne zachowanie -inna sprawa płyn, powinien być CHF 11.S, sprawdzałem to u jest koloru żółto-zielonego zależy jak spojrzeć, czy wymiana płynu na nowy coś może pomóc czy szukać nowej gruszki czy co to jeszcze może być tak wygląda jak opuszczę najniżej, ale nie da się tak jeździć bo wywala błąd i wygląda jak motorówka w porównaniu z przodem ostatnio udało mi się podnieść jeszcze 3-4 cm żeby jako tako wyglądała, nie piszczało/syczało i nie wywalało błędu ale docelowo chciałbym aby wszystko było ok, dodam że w tej chwili cięgno mam rozłączone z regulatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 odświeżę temat czy ktoś wymieniał płyn od wspomagania i nivo w 34 ? jak to zrobić krok po kroku i gdzie odpowietrzać? dzięki pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neophyte Opublikowano 25 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 witam! mam właśnie podobny problem. poprzedni wlaściciel zalał układ czerwonym atf-em :sad: zakupiłem już pentosil i chciałbym zabrać się za wymianę tylko że jeden z elementów w nivo mi się poci więc chciałbym to zrobić za jedną robotą. proszę jak Kosa o opis i ewentualne fotki jak się za to zabrać żeby wszystko było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.