woz Opublikowano 13 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Orientujecie sie moze w cenach? W mojej bylej e34 byl fabryczny wiec duzo tutaj nie mam do porownania. Moj wydech w mojej 540 jest juz na wykonczeniu, wiec pomyslalem, ze dobrze byloby zalozyc cos "ciekawego" zeby V8 brzmialo tak jak powinno. Zdecydowanie nie chce zeby ryczalo, ale chce zeby bylo przyjemne dla ucha. Zreszta, ma byc slychac ze tam jest poprawna ilosc cylindrow i tyle Bylem dzisiaj z ciekawosci tylko sie zorientowac jakie to moga byc koszta. Pojechalem do zakladu (boczna Borowskiej, nie pamietam dokladnie ulicy). Wzielismy samochod na podnosnik no i zaczalem gadac z gosciem. On mowi, zeby zdecydowanie nie wyciagac katow z niej, bo to jest dosc duza pojemnosc, i bez katow nawet jezeli w miejscu katalizatoriw bedzie tlumik przelotowy, to i tak bedzie ryczalo za glosno. Czy ktos moze ma sciagniete katalizatory w V8? Mordulec, Ty chyba sciagnales ze swojej m60? Polecasz? odradzasz? No i zaczelismy szperac dalej. Maja dla mnie tlumik (dwa wejscia po 55mm do puszki) ULTERa (??). Do tego dobralem sobie dwie koncowki ktore beda dospawac do tlumika. Oprocz tego w miejsce tlumika srodkowego, dwa nowe tlumiki srodkowe i na calym odcinku od katow do konca nowe rury. Razem z robocizna (zaden migoimat tylko normalnie spawanie) krzykneli 1000zl. Moim zdaniem troche ich ponioslo, bo material wyszedl 600zl, czyli za 2godziny walneli sobie 400zl za robote. Fakt, ze tam byloby spawania od cholery (8 x spaw dokola rury), ale tysiak? Moze ktos sie wypowiedziec czy warto wogole? Co z katem, mozna smialo wywalac? A moze jest jakies inne lepsze wyjscie na uklad do mojej? Bede chcial zrobic porzadnie, a nie tak zeby za pol roku cos znowu grzebac w wydechu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 On mowi, zeby zdecydowanie nie wyciagac katow z niej, bo to jest dosc duza pojemnosc, i bez katow nawet jezeli w miejscu katalizatoriw bedzie tlumik przelotowy, to i tak bedzie ryczalo za glosno. Czy ktos moze ma sciagniete katalizatory w V8? Mordulec, Ty chyba sciagnales ze swojej m60? Polecasz? odradzasz? To tylko swiadczy o tym ze gosciu nigdy nie robił V8 skoro gada takie ******ły ... ja mam wspawane 2 małe tłumiki zamiast katów i jest cisza , zreszta Kosa moze potwierdzic bo prowadził moją bume i tak na prawde do 3 tyś nie słychac silnika , dopiero powyzej załacza sie odrzutowiec Jesli ten zakład w ktorym byłes to boczna borowskiej na wysokosci szpitala klinicznego to zdecydowanie sobie go odpusc chyba ze masz za duzo siana , bylem kiedys u nich na wymiane tłumika w pasacie to mi krzykneli 240zł z robotą , pojechałem na ksiecia witolda ten sam tłumik z wymianą 140zł. Co do katów to zdecydowanie wycinaj , przy przebiegu powyzej 200tys on juz tylko zamula silnik , ja mam wyciete i wcale koni wiele nie ubyło , na hamowni wypluło mi 204KM i 293Nm wiec całkiem przyzwoicie jak na pełnoletni silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 13 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 ale po co cokolwiek zamiast katów, wystarczy rury wstawić, katy to nie tłumiki nic nie wyciszają, od tego są tłumiki środkowy i końcowy spokojnie wywalaj, jak będą całe to sprzedasz i może koszty dobrego wydechu pokryja Mordulec znaczy R&R ?? generalnie polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Mordulec znaczy R&R ?? generalnie polecam Zgadza się , uczciwa kasa za rzetelną robote , tylko czasem nie mają czasu zeby zrobic od reki i trzeba sie umowic Piotrek ma racje wrzucaj albo rurki albo podobnych gabarytów tłumiki i bedzie gitara Nie wiem jak teraz jest ze skupem katów ale za wydech z M60 mozna bylo dostac kolo 700zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 13 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 JEST TYLKO JEDEN PROBLEM: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE51&mospid=47384&btnr=18_0222&hg=18&fg=05 lambda jest od razu przed katem, wstawienie rur może spowodować błędy od lambdy, chyba na 99% spowoduje , dodatkowo jest jeszcze czujnik termiczny ale on chyba służy raczej zabezpieczeniu przez zniszczeniem kata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 U mnie sondy są normalnie wspawane w rure i wszystko chodzi normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 13 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 U mnie sondy są normalnie wspawane w rure i wszystko chodzi normalnie nie skoczyło spalanie?? sprawdzałeś błędy na kompie po wycięciu katów ?? nie żebym się czepiał, ale teoria mówi że może nie być ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 13 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 (edytowane) Jesli ten zakład w ktorym byłes to boczna borowskiej na wysokosci szpitala klinicznego to zdecydowanie sobie go odpusc chyba ze masz za duzo siana , Tak, to chyba ten zaklad i nie, nie mam za duzo siana A slyszeliscie cos o ZASTEC tuning? http://www.zastec.pl/uklady.html Wiem, ze oni zajmuja sie uladami wydechowymi troche tak na powazniej. Kiedys gadalem z gosciem ws 530 i wycenili caly uklad, od kolektorow az do konca za okolo 1800zl (bo tam sa podwojne rury). Caly uklad jest z kwasowki, ale cena mnie zwalila troche. Twierdza, ze z samego ich ukladu i sportowego filtra powietrza moge liczyc na okolo 7% skoku w mocy i nie pamietam ile Nm. Rzecz w tym, ze nie wiem czy taka suma jest w miare ok czy wywalona z kosmosu, bo nie mam za bardzo porownania. Radzicie isc taka droga, czy zlepiac swoj wlasny uklad? A tak BTW, tlumiki firmy ULTER daja rade, czy to raczej puszki przeznaczone do calibry? Edytowane 13 Maja 2010 przez woz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samael Opublikowano 13 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 (edytowane) woz po co Ci wiecej mocy?? co do wydechu znalazle cos takiego, co prawda nie BMW ale tez V8 "no to konkretnie co zrobiliście z wydechem zdjęcia w jeepie jest tylko jeden tłumik i katalizator ... po modernizacji został tylko katalizator ..." edit: zostawisz katy jak sa, dalej dwie rury i tlumik koncowy, bedzie dobre mocne brzmienie V8:) pozdr Edytowane 13 Maja 2010 przez samael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 A orientujecie sie moze czy ten zaklad R&R, czy oni robia tylko takie podstawowe rzeczy typu wspawanie tlumik itp, czy moza z nimi na spokojnie pogadac o calym wydechu. Na tyle sa w temacie ze poradza mi dokladnie co i jak? Sportowymi ukladami tez sie zajmuja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 No i bylem tam w tym R&R. Koles od razu mnie troche rozwalil po podsunalem mu temat, ze byc moze chcialbym wyciac katy. Pojechal strasznie i powiedzial ze po co, przegladu nigdy nie przejdzie, ze bedzie tak glosno ze nie wytrzymam. Ze jesli wloze tam tlumik to po jednym dniu bedzie wypalony. Ogolnie ze katy sa potrzebne poniewaz trzymaja kompresje w ukladzie wydechowym. OK, tutaj sie moge zgodzic bo nie raz slyszalem o koniecznosci pozostawienia katow w ukladzie wyde3chowym. Ale lekko stracil wiarygodnosc u mnie po tym jak mi powiedzial ze w mojej 540 jesli wyciagne katy to strace okolo 80KM! (zeby bylo jasno: osiemdziesiat). Zasmialem sie i powiedzialem, ze lekko go ponioslo z ta cyfra. On na to, ze naprawde, zebym mu uwierzyl. I dal mi jako przyklad, ze ktos w TDI wyciagnal turbine i zostalo mu 70KM. Tlumaczylem mu, ze turbina to ok, ale to wolnossacy i nie ma szans zeby tyle stracic na wycieciu katow. Upieral sie przy swoim. Troche mi rece opadly. Wiec Mordulec, Ty wyciagnales u siebie katy czyli masz ile w tej chwili? 160KM?? Oprocz bajki z katami to ma dla mnie tylko ulter'a, nowke za 840zl, plus robcizna oczywscie. Czyli uklad nie najwyzszej polki za tysiaka?? Ktos ma jakies propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 26 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 sorry ale chyba ten koles pierdzieli, weźmy przykład M20, były wersje z katami i bez, bez katów to ok 5 KM więcej po drugie, katy to nie tłumik, nie trzymają żadnej kompresji, co gorsze, pogarszaja ukł. wydechowy bo są "wąskim gardłem", samo wycięcie katów nie spowoduje głośniejszego wydechu, najlepiej zastąpić rurami a nie wynalazkami typu strumienica jeśli dolot jest ory, jedyny problem mogą stanowić sondy lambda, nie chce mi się szukać twojego ukł więc nie wiem........ , nie powinno się wywalać katów jeśli masz dwie sondy, przed i za katami oraz jedną sondę zaraz przed katami, komputer może zgłupieć .. jeśli lambda jest za kolektorem wydechowym to katy precz jak najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 26 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 wytnij jeden katalizator i stracisz tylko 40KM ... :lol::lol::lol: a tak na poważnie to u siebie w byłej e34 zastąpiłem cały pseudo sportowy układ nową serią + dodałem 2 ozdobne końcówki fi80 ze stali kwasowej i pięknie to gadało, na postoju nie było prawie słychać, a po przygazówce była orgia happy_bmw polecam:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 26 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Tazunio gdzie kupiłeś cały wydech i za ile ?? katy wywaliłeś też ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nem Opublikowano 26 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Woz polecam rozwiazanie tazunia mam tak u siebie seria + wspawane koncowki. Na wolnych obrotach delikatnie sobie mruczy na wysokokich jest glosniej ale niejest to zaden ryk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 26 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Wiec Mordulec, Ty wyciagnales u siebie katy czyli masz ile w tej chwili? 160KM?? Hehe to faktycznie poleciał po bandzie , moja z wycietymi katami + reszta seryjna 204KM (z 218KM fabrycznych) i jesli dobrze pamietam 296 albo 298Nm (czyli tyle co z fabryki) I tak jak Piotrek pisze , katalizator nie ma wpływu na rozprezanie spalin , jedynie dławi układ , dla przykładu M30B35 na poczatku wychodziła na wydechu z pełnej kwasówki bez Katów i moc była chyba 240KM z fabryki jesli dobrze pamietam a potem z katalizatorami było 20KM mniej Moim zdaniem panowie z R&R znają się na spawaniu i na wstawianiu seryjnych tłumików .... co do tych sportowych to cóż po tym co napisałes stwierdzam że ..... znają sie tylko na seryjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Mordulec, ale masz seryjny u siebie z tylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 26 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Mordulec, ale masz seryjny u siebie z tylu? Dokładnie , jak najbardziej pełna seria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bmwfane34 Opublikowano 26 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Ja przy moim e34 kiedy to jeszcze było 3.0 V8 miałem zamiast katalizatora strumiennice (była 1 strumiennica) i sam bym raczej takiej operacji nie przeprowadzał ale musze powiedziec ze ładnie to brzmiało, reszte ukł miałem bez zmian;) nie mam zabardzo nagranego dźwieku jaki wtedy był tylko na tym filmiku ale troche słabo słychac;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 26 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Karol a ile Ci wyszło koników na hamowni teraz w Gostyniu bez koncowego tłumika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bmwfane34 Opublikowano 26 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 278km na paliwie 95 (teraz załuje bo zacząłem lać 98 i jest jakby lepiej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 26 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 To i tak dobry wynik Swoją drogą ciekawe jaki wpływ na konik mają własnie takie rzezby na wydechu , tzn wyciecie srodkowego , albo koncowego .... fajnie by było takie cos sprawdzic w praktyce na jednym aucie różne konfiguracje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bmwfane34 Opublikowano 26 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 To i tak dobry wynik Swoją drogą ciekawe jaki wpływ na konik mają własnie takie rzezby na wydechu , tzn wyciecie srodkowego , albo koncowego .... fajnie by było takie cos sprawdzic w praktyce na jednym aucie różne konfiguracje z tego co ja wiem samo wyzucenie katalizatora lub tlumika środkowego obniża moc ponieważ zmienia ciśnienie spalin i komputer może zwariowac ale konkretnego przypadku zeby zmierzyc moc przed i po wycieciu nie znam to co mówie to to co słyszałem ja w kazdym bądź razie na brak mocy narazie nie narzekam;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 http://www.motofakty.pl/artykul/mocy_przybywaj.html Z tego co wiem 540 ma dwie sondy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 26 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 http://www.motofakty.pl/artykul/mocy_przybywaj.htmlZ tego co wiem 540 ma dwie sondy? Tak sa 2 sondy , na szczescie obie za kolektorem a przed katalizatorem wiec smiało mozesz wycinac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.