Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Orientujecie sie moze w cenach? W mojej bylej e34 byl fabryczny wiec duzo tutaj nie mam do porownania.

Moj wydech w mojej 540 jest juz na wykonczeniu, wiec pomyslalem, ze dobrze byloby zalozyc cos "ciekawego" zeby V8 brzmialo tak jak powinno. Zdecydowanie nie chce zeby ryczalo, ale chce zeby bylo przyjemne dla ucha. Zreszta, ma byc slychac ze tam jest poprawna ilosc cylindrow i tyle ;)

Bylem dzisiaj z ciekawosci tylko sie zorientowac jakie to moga byc koszta. Pojechalem do zakladu (boczna Borowskiej, nie pamietam dokladnie ulicy). Wzielismy samochod na podnosnik no i zaczalem gadac z gosciem. On mowi, zeby zdecydowanie nie wyciagac katow z niej, bo to jest dosc duza pojemnosc, i bez katow nawet jezeli w miejscu katalizatoriw bedzie tlumik przelotowy, to i tak bedzie ryczalo za glosno. Czy ktos moze ma sciagniete katalizatory w V8? Mordulec, Ty chyba sciagnales ze swojej m60? Polecasz? odradzasz?

No i zaczelismy szperac dalej. Maja dla mnie tlumik (dwa wejscia po 55mm do puszki) ULTERa (??). Do tego dobralem sobie dwie koncowki ktore beda dospawac do tlumika. Oprocz tego w miejsce tlumika srodkowego, dwa nowe tlumiki srodkowe i na calym odcinku od katow do konca nowe rury. Razem z robocizna (zaden migoimat tylko normalnie spawanie) krzykneli 1000zl. Moim zdaniem troche ich ponioslo, bo material wyszedl 600zl, czyli za 2godziny walneli sobie 400zl za robote. Fakt, ze tam byloby spawania od cholery (8 x spaw dokola rury), ale tysiak? Moze ktos sie wypowiedziec czy warto wogole? Co z katem, mozna smialo wywalac? A moze jest jakies inne lepsze wyjscie na uklad do mojej? Bede chcial zrobic porzadnie, a nie tak zeby za pol roku cos znowu grzebac w wydechu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
On mowi, zeby zdecydowanie nie wyciagac katow z niej, bo to jest dosc duza pojemnosc, i bez katow nawet jezeli w miejscu katalizatoriw bedzie tlumik przelotowy, to i tak bedzie ryczalo za glosno. Czy ktos moze ma sciagniete katalizatory w V8? Mordulec, Ty chyba sciagnales ze swojej m60? Polecasz? odradzasz?

To tylko swiadczy o tym ze gosciu nigdy nie robił V8 skoro gada takie ******ły ... ja mam wspawane 2 małe tłumiki zamiast katów i jest cisza , zreszta Kosa moze potwierdzic bo prowadził

moją bume i tak na prawde do 3 tyś nie słychac silnika , dopiero powyzej załacza sie odrzutowiec :)

Jesli ten zakład w ktorym byłes to boczna borowskiej na wysokosci szpitala klinicznego to zdecydowanie sobie go odpusc chyba ze masz za duzo siana , bylem kiedys u nich na wymiane tłumika w pasacie to mi krzykneli 240zł z robotą , pojechałem na ksiecia witolda ten sam tłumik z wymianą 140zł.

Co do katów to zdecydowanie wycinaj , przy przebiegu powyzej 200tys on juz tylko zamula silnik , ja mam wyciete i wcale koni wiele nie ubyło , na hamowni wypluło mi 204KM i 293Nm wiec

całkiem przyzwoicie jak na pełnoletni silnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po co cokolwiek zamiast katów, wystarczy rury wstawić, katy to nie tłumiki nic nie wyciszają, od tego są tłumiki środkowy i końcowy :)

spokojnie wywalaj, jak będą całe to sprzedasz i może koszty dobrego wydechu pokryja :D

Mordulec znaczy R&R ?? generalnie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Mordulec znaczy R&R ?? generalnie polecam

Zgadza się , uczciwa kasa za rzetelną robote , tylko czasem nie mają czasu zeby zrobic od reki i trzeba sie umowic :)

Piotrek ma racje wrzucaj albo rurki albo podobnych gabarytów tłumiki i bedzie gitara :)

Nie wiem jak teraz jest ze skupem katów ale za wydech z M60 mozna bylo dostac kolo 700zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEST TYLKO JEDEN PROBLEM:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HE51&mospid=47384&btnr=18_0222&hg=18&fg=05

lambda jest od razu przed katem, wstawienie rur może spowodować błędy od lambdy, chyba na 99% spowoduje :/,

dodatkowo jest jeszcze czujnik termiczny ale on chyba służy raczej zabezpieczeniu przez zniszczeniem kata ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ten zakład w ktorym byłes to boczna borowskiej na wysokosci szpitala klinicznego to zdecydowanie sobie go odpusc chyba ze masz za duzo siana ,

Tak, to chyba ten zaklad i nie, nie mam za duzo siana :)

A slyszeliscie cos o ZASTEC tuning?

http://www.zastec.pl/uklady.html

Wiem, ze oni zajmuja sie uladami wydechowymi troche tak na powazniej. Kiedys gadalem z gosciem ws 530 i wycenili caly uklad, od kolektorow az do konca za okolo 1800zl (bo tam sa podwojne rury). Caly uklad jest z kwasowki, ale cena mnie zwalila troche. Twierdza, ze z samego ich ukladu i sportowego filtra powietrza moge liczyc na okolo 7% skoku w mocy i nie pamietam ile Nm. Rzecz w tym, ze nie wiem czy taka suma jest w miare ok czy wywalona z kosmosu, bo nie mam za bardzo porownania. Radzicie isc taka droga, czy zlepiac swoj wlasny uklad? A tak BTW, tlumiki firmy ULTER daja rade, czy to raczej puszki przeznaczone do calibry? :)

Edytowane przez woz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woz po co Ci wiecej mocy??

co do wydechu znalazle cos takiego, co prawda nie BMW ale tez V8

"no to konkretnie co zrobiliście z wydechem pytajnik.gif zdjęcia pytajnik.gif

w jeepie jest tylko jeden tłumik i katalizator ... po modernizacji został tylko katalizator biggrin.gif ..."

edit:

zostawisz katy jak sa, dalej dwie rury i tlumik koncowy, bedzie dobre mocne brzmienie V8:)

pozdr

Edytowane przez samael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientujecie sie moze czy ten zaklad R&R, czy oni robia tylko takie podstawowe rzeczy typu wspawanie tlumik itp, czy moza z nimi na spokojnie pogadac o calym wydechu. Na tyle sa w temacie ze poradza mi dokladnie co i jak? Sportowymi ukladami tez sie zajmuja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i bylem tam w tym R&R. Koles od razu mnie troche rozwalil po podsunalem mu temat, ze byc moze chcialbym wyciac katy. Pojechal strasznie i powiedzial ze po co, przegladu nigdy nie przejdzie, ze bedzie tak glosno ze nie wytrzymam. Ze jesli wloze tam tlumik to po jednym dniu bedzie wypalony. Ogolnie ze katy sa potrzebne poniewaz trzymaja kompresje w ukladzie wydechowym. OK, tutaj sie moge zgodzic bo nie raz slyszalem o koniecznosci pozostawienia katow w ukladzie wyde3chowym. Ale lekko stracil wiarygodnosc u mnie po tym jak mi powiedzial ze w mojej 540 jesli wyciagne katy to strace okolo 80KM! (zeby bylo jasno: osiemdziesiat). Zasmialem sie i powiedzialem, ze lekko go ponioslo z ta cyfra. On na to, ze naprawde, zebym mu uwierzyl. I dal mi jako przyklad, ze ktos w TDI wyciagnal turbine i zostalo mu 70KM. Tlumaczylem mu, ze turbina to ok, ale to wolnossacy i nie ma szans zeby tyle stracic na wycieciu katow. Upieral sie przy swoim. Troche mi rece opadly. Wiec Mordulec, Ty wyciagnales u siebie katy czyli masz ile w tej chwili? 160KM?? Oprocz bajki z katami to ma dla mnie tylko ulter'a, nowke za 840zl, plus robcizna oczywscie. Czyli uklad nie najwyzszej polki za tysiaka?? Ktos ma jakies propozycje? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry ale chyba ten koles pierdzieli,

weźmy przykład M20, były wersje z katami i bez, bez katów to ok 5 KM więcej ;)

po drugie, katy to nie tłumik, nie trzymają żadnej kompresji, co gorsze, pogarszaja ukł. wydechowy bo są "wąskim gardłem",

samo wycięcie katów nie spowoduje głośniejszego wydechu, najlepiej zastąpić rurami a nie wynalazkami typu strumienica jeśli dolot jest ory,

jedyny problem mogą stanowić sondy lambda, nie chce mi się szukać twojego ukł więc nie wiem........ , nie powinno się wywalać katów jeśli masz dwie sondy, przed i za katami oraz jedną sondę zaraz przed katami, komputer może zgłupieć ..

jeśli lambda jest za kolektorem wydechowym to katy precz jak najbardziej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytnij jeden katalizator i stracisz tylko 40KM ... :lol::lol::lol:

a tak na poważnie to u siebie w byłej e34 zastąpiłem cały pseudo sportowy układ nową serią + dodałem 2 ozdobne końcówki fi80 ze stali kwasowej i pięknie to gadało, na postoju nie było prawie słychać, a po przygazówce była orgia happy_bmw

dsc00153resizehe0.jpg

dsc00157resizepi2.jpg

dsc00158resizefa0.jpg

polecam:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Wiec Mordulec, Ty wyciagnales u siebie katy czyli masz ile w tej chwili? 160KM??

Hehe to faktycznie poleciał po bandzie , moja z wycietymi katami + reszta seryjna 204KM (z 218KM fabrycznych) i jesli dobrze pamietam 296 albo 298Nm (czyli tyle co z fabryki) :D

I tak jak Piotrek pisze , katalizator nie ma wpływu na rozprezanie spalin , jedynie dławi układ , dla przykładu M30B35 na poczatku wychodziła na wydechu z pełnej kwasówki bez Katów i moc była chyba 240KM z fabryki jesli dobrze pamietam a potem z katalizatorami było 20KM mniej :D

Moim zdaniem panowie z R&R znają się na spawaniu i na wstawianiu seryjnych tłumików .... co do tych sportowych to cóż po tym co napisałes stwierdzam że ..... znają sie tylko na seryjnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy moim e34 kiedy to jeszcze było 3.0 V8 miałem zamiast katalizatora strumiennice (była 1 strumiennica) i sam bym raczej takiej operacji nie przeprowadzał ale musze powiedziec ze ładnie to brzmiało, reszte ukł miałem bez zmian;) nie mam zabardzo nagranego dźwieku jaki wtedy był tylko na tym filmiku ale troche słabo słychac;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

To i tak dobry wynik :)

Swoją drogą ciekawe jaki wpływ na konik mają własnie takie rzezby na wydechu , tzn wyciecie srodkowego , albo koncowego .... fajnie by było takie cos sprawdzic w praktyce na jednym aucie różne konfiguracje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak dobry wynik :)

Swoją drogą ciekawe jaki wpływ na konik mają własnie takie rzezby na wydechu , tzn wyciecie srodkowego , albo koncowego .... fajnie by było takie cos sprawdzic w praktyce na jednym aucie różne konfiguracje :)

z tego co ja wiem samo wyzucenie katalizatora lub tlumika środkowego obniża moc ponieważ zmienia ciśnienie spalin i komputer może zwariowac ale konkretnego przypadku zeby zmierzyc moc przed i po wycieciu nie znam to co mówie to to co słyszałem ja w kazdym bądź razie na brak mocy narazie nie narzekam;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...