Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


dylemat


marcinoss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na forum udzielam się w imieniu ojca. Ojciec jest taksówkarzem i właśnie zmienia samochód. Pod uwagę braliśmy wiele marek, ale ostatnio skupilismy się własnie na BMW. Poszukując odpowiedniego samochodu, trafilismy na dwa, naszym zdaniem, ciekawe egzemplarze opisane w 'Opisie tematu". Pierwszy z wymienionych tam samochodów pochodzi z 1996 roku, od 1,5 roku jest w Polsce (pierwszy właściciel w Polsce) i ma przejechane 175 tyś. km. Jest to własciwie pełna opcja (ręczna skrzynia biegów), nie posiada jedynie skórzanej tapicerki. Samochód robi duze wrażenie pod względem wizualnym, jest stosunkowo duży co jest niewątpliwie zaletą jeśli chodzi o przeznaczenie tego auta (jako "przyszłościowej" taksówki). Czytając opinię użytkowników forum na temat aut z silnikiem tds, wiem, iz samochody te często ulegają awarii układu paliwowego. Czy kupując samochód z takim silnikiem od razu muszę nastawić sie na naprawę ukladu paliwowego (jakiejs jego częsci) ? Samochód zdaniem własciciela pali 8l / 100 km (oczywiscie wszystko zalezy jak cięzką ma się nogę, ale powiedzmy, ze ojciec czasy fascynacji wyścigów ulicznych ma za sobą:) ).

Drugi z samochodów który bierzemy pod uwagę pochodzi z 1995 roku i ma przejechane 168 tyś km. Auto równiez jest sprowadzone z Niemiec i także jest to pełna opcja bez skórzanej tapicerki. Biorac pod uwagę, iż jest to jednostka benzynowa o dość duzej mocy, musi dużo "pić". Własciciel tego auta ocenia spalanie na poziomie 12 litrów. Jeżeli zdecydowalibyśmy się na zakup tego modelu, ze względów ekonomicznych musiałby znaleźć się tam gaz. I tu pojaiwa sie kolejne pytanie. Z tego co mi wiadomo, w samochodzie tym znajduje się 6 cylindrowy silnik. Czy po ewentualnym zamontowaniu instalacji gazowej (o ile mozna ją zamontowac w samochodzie z takim silnikiem) nie będzie problemów z eksploatacją tego samochodu.

Zaznaczam, ze ojciec szuka samochodu do pracy, a więc nie chciałby inwestowac w kolejne naprawy.

Nie zdązyłem przeczytać wszystkich tematów które znajdują się na tym forum, dlatego załozyłem swoj temat. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś obeznany z tematem udzielił mi jakichś informacji na nurtujący mnie problem. Jeśli z jakich względów nie bedzie mozliwe napisanie posta, prosze chociaz o wklejenie linka z adresem podobnego tematu, ew. z tematem zahaczającym o tematykę turbodiesli i serii 520 24v (oczywiscie sam równie z będe szukał informacji na ten temat). Jesli chodzi o samo forum, to moim zdaniem prezentuje ono najwyzszy poziom ze wszystkich odwiedzonych przeze mnie, informacje zawarte tu są rzetelne a forumowicze znają się na rzeczy. Dzięki z góry za wszelkie informacje i sorry wielkie za ten przydługi wstęp :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Moim zdaniem lepsze rozwiazanie to benzyna ale jesli mozesz to raczej szukaj 525i

pali tyle samo co 520i mowie o 24V ale jest o wiele elastyczniejsze a jak napisałes

auto nie ma służyc do rajdowania po uliach tylko normalnej jazdy , dizel to troche

nie bardzo , jakby nie patrzec konstrukcja silnika jesli sie nie myle jest z 90roku

wiec nie jest to najnowsza konstrukcja a jak zapewne juz sie zoorientowałes duzo

łatwiej naprawic benzyniaka niz dizelka , po drugie samo spalanie , szczerze wątpie

zeby po miescie spalił tylko 8Litrów , moze 325TDS to spali te 8 literków ale nie

525TDS ktory jakby nie patrzec wazy troche wiecej .

Wiec najlepiej poszukaj jakiegos 525i i montuj gaz chyba najrozsadniejsze rozwiazanie

ewentualnie 520i oszczednosc bedzie na OC ale na spalaniu wielkiej roznicy miedzy 525i

nie doswiadczysz <bmw_1>

Jak kupisz to wrzuc zdjecia Bumy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybral bym 525TDS ...

2,0 w E34 wedlug mnie to slabizna :) nawet 24V

525i 24V juz predzej ale tutaj policz sobie benzynke ...

Gazowac , hmm wiecej problemow niz korzysci na dluzsza droge . A bedzie wesolo jak wejdzie akcyza na GAZ , wtedy bedzie weosolo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Gazowac , hmm wiecej problemow niz korzysci na dluzsza droge .

Potrafisz wymienic jedna osobe ktora miala przeboje z gazem w E34 24V ?? czy tylko

tak sobie napisałes ??

Co do akcyzy za gaz to mysle ze nawet jesli ja wprowadza to i tak cena bedzie

2,5 za litr co i tak jest nie porównywalne z 4,20 za benzyne .

Co do słabizny 520i 24V to 150KM i chyba nie czytałes uwaznie ale to auto ma byc

do normalnej eksploatacji a nie scigania sie od swiatel do swiateł :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazowac , hmm wiecej problemow niz korzysci na dluzsza droge .

Potrafisz wymienic jedna osobe ktora miala przeboje z gazem w E34 24V ?? czy tylko

tak sobie napisałes ??

Co do akcyzy za gaz to mysle ze nawet jesli ja wprowadza to i tak cena bedzie

2,5 za litr co i tak jest nie porównywalne z 4,20 za benzyne .

Co do słabizny 520i 24V to 150KM i chyba nie czytałes uwaznie ale to auto ma byc

do normalnej eksploatacji a nie scigania sie od swiatel do swiateł :wink:

Potrafie wymienic , gosc w gdansku E34 525i 24V jakism tak wybuch mial cos tam remoncik silnika , E38 728i na pelnym wtrysku ciagle cos pada rozpieprza ...

To tak co wiem na 100% , jak chcesz moge poszukac wiecej ...

Poza tym czy ja cos mowilem o sciganiu sie ? 2,0 jst mulowate co oznacza ze pali wiecej od 2,5 wiec nie wiem o czym rozmawiamy w tym momencie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Gazowac , hmm wiecej problemow niz korzysci na dluzsza droge .

Potrafisz wymienic jedna osobe ktora miala przeboje z gazem w E34 24V ?? czy tylko

tak sobie napisałes ??

Co do akcyzy za gaz to mysle ze nawet jesli ja wprowadza to i tak cena bedzie

2,5 za litr co i tak jest nie porównywalne z 4,20 za benzyne .

Co do słabizny 520i 24V to 150KM i chyba nie czytałes uwaznie ale to auto ma byc

do normalnej eksploatacji a nie scigania sie od swiatel do swiateł :wink:

Potrafie wymienic , gosc w gdansku E34 525i 24V jakism tak wybuch mial cos tam remoncik silnika , E38 728i na pelnym wtrysku ciagle cos pada rozpieprza ...

To tak co wiem na 100% , jak chcesz moge poszukac wiecej ...

Poza tym czy ja cos mowilem o sciganiu sie ? 2,0 jst mulowate co oznacza ze pali wiecej od 2,5 wiec nie wiem o czym rozmawiamy w tym momencie ;)

Od wystrzału gazu robił remont silnika :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos tak cos tam mial bombardowania , nie wnikalem nie interesowalem sie tym ;)

Nie interesowalem sie nigdy awariami gazowymi , i nie bede sie interesowal tym dalej poprostu napisalem to co slyszalem , i to co wim co sie dzieje na codzien :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również na taksówke postawił bym tds`a , problemy z układem paliwowym o których wspomniałeś zdarzają się , a naprawa np. pompy to droga zabawa. Jeśli jednak znajdziesz zadbane autko to na pewno nie bedzie z nim problemów , kolega ma tds`a , jezdzi nim już ładnych kilka lat i chwali sobie

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie jest takie nigdy nie kupie diesla 2,5 tds wystarczy ze ktos kiedys zle go odpowietrzyl i glowica siada raz za razem, ten model silnika jest bardzo wrazliwy na odpowietrzenie(raz przegrzany i po silniku) ja jezdze 525i 12v na utomacie nigdy tez nie zaloze gazu gaz jest do zapalniczek a nie do aut hahha,jak wiecie bmw i mercedes wyjatkowo nie lubi gazu jak nie przeplywomierz to zaraz siadaja wtryski i tak na okraglo,masz bmw jezdzisz jak jezdzisz wiec tankujesz tyle ile spalisz :D moja bunia w miescie miesci sie w 12 litrach a spokojnie nie jezdze <bmw_1> na trasie potrafie zejsc do 8,5 litra ten kto ze mna jezdzil morze potwierdzic moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE MA ZŁEJ INSTALACJI GAZOWEJ !!!! SĄ TYLKO PARTACZE MONTERZY KTÓRZY ŹLE ZAKŁADJĄ!!!

i juz:)

pozdro

dokladnie tak

ja mam skrzynie automat i mi nawet nie prychnie ani nie kichnie.

jest wszystko OK.

a mam zwykly gaz a nie sekwencje

jak rozmawiam ze znajomymi to wszyskim prawie kicha w takim silniku jak moj, czyli siadaja im przeplywomierze i inne rzeczy a u mnie nic sie nie dzieje.

na paliwku tez chula super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2l benzynke e34.Teraz uwazam ze jest slaba jak na 1,5tonowe auto(nie wiem jak mogli tam wstawiac 1,8), aczkolwiek nie ma tragedii., bo i wyprzedzic sie da.Chcialbym teraz 2.5.Bo jeszcze jestem mlody i pocisnalbym cos nie cos.

A w przypadku kolegi uwazam ze 2.0 na taksoweczke do pyrkania po miescie wystarczy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...