marcinoss Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Witam. Na forum udzielam się w imieniu ojca. Ojciec jest taksówkarzem i właśnie zmienia samochód. Pod uwagę braliśmy wiele marek, ale ostatnio skupilismy się własnie na BMW. Poszukując odpowiedniego samochodu, trafilismy na dwa, naszym zdaniem, ciekawe egzemplarze opisane w 'Opisie tematu". Pierwszy z wymienionych tam samochodów pochodzi z 1996 roku, od 1,5 roku jest w Polsce (pierwszy właściciel w Polsce) i ma przejechane 175 tyś. km. Jest to własciwie pełna opcja (ręczna skrzynia biegów), nie posiada jedynie skórzanej tapicerki. Samochód robi duze wrażenie pod względem wizualnym, jest stosunkowo duży co jest niewątpliwie zaletą jeśli chodzi o przeznaczenie tego auta (jako "przyszłościowej" taksówki). Czytając opinię użytkowników forum na temat aut z silnikiem tds, wiem, iz samochody te często ulegają awarii układu paliwowego. Czy kupując samochód z takim silnikiem od razu muszę nastawić sie na naprawę ukladu paliwowego (jakiejs jego częsci) ? Samochód zdaniem własciciela pali 8l / 100 km (oczywiscie wszystko zalezy jak cięzką ma się nogę, ale powiedzmy, ze ojciec czasy fascynacji wyścigów ulicznych ma za sobą ). Drugi z samochodów który bierzemy pod uwagę pochodzi z 1995 roku i ma przejechane 168 tyś km. Auto równiez jest sprowadzone z Niemiec i także jest to pełna opcja bez skórzanej tapicerki. Biorac pod uwagę, iż jest to jednostka benzynowa o dość duzej mocy, musi dużo "pić". Własciciel tego auta ocenia spalanie na poziomie 12 litrów. Jeżeli zdecydowalibyśmy się na zakup tego modelu, ze względów ekonomicznych musiałby znaleźć się tam gaz. I tu pojaiwa sie kolejne pytanie. Z tego co mi wiadomo, w samochodzie tym znajduje się 6 cylindrowy silnik. Czy po ewentualnym zamontowaniu instalacji gazowej (o ile mozna ją zamontowac w samochodzie z takim silnikiem) nie będzie problemów z eksploatacją tego samochodu. Zaznaczam, ze ojciec szuka samochodu do pracy, a więc nie chciałby inwestowac w kolejne naprawy. Nie zdązyłem przeczytać wszystkich tematów które znajdują się na tym forum, dlatego załozyłem swoj temat. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś obeznany z tematem udzielił mi jakichś informacji na nurtujący mnie problem. Jeśli z jakich względów nie bedzie mozliwe napisanie posta, prosze chociaz o wklejenie linka z adresem podobnego tematu, ew. z tematem zahaczającym o tematykę turbodiesli i serii 520 24v (oczywiscie sam równie z będe szukał informacji na ten temat). Jesli chodzi o samo forum, to moim zdaniem prezentuje ono najwyzszy poziom ze wszystkich odwiedzonych przeze mnie, informacje zawarte tu są rzetelne a forumowicze znają się na rzeczy. Dzięki z góry za wszelkie informacje i sorry wielkie za ten przydługi wstęp ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Moim zdaniem lepsze rozwiazanie to benzyna ale jesli mozesz to raczej szukaj 525i pali tyle samo co 520i mowie o 24V ale jest o wiele elastyczniejsze a jak napisałes auto nie ma służyc do rajdowania po uliach tylko normalnej jazdy , dizel to troche nie bardzo , jakby nie patrzec konstrukcja silnika jesli sie nie myle jest z 90roku wiec nie jest to najnowsza konstrukcja a jak zapewne juz sie zoorientowałes duzo łatwiej naprawic benzyniaka niz dizelka , po drugie samo spalanie , szczerze wątpie zeby po miescie spalił tylko 8Litrów , moze 325TDS to spali te 8 literków ale nie 525TDS ktory jakby nie patrzec wazy troche wiecej . Wiec najlepiej poszukaj jakiegos 525i i montuj gaz chyba najrozsadniejsze rozwiazanie ewentualnie 520i oszczednosc bedzie na OC ale na spalaniu wielkiej roznicy miedzy 525i nie doswiadczysz <bmw_1> Jak kupisz to wrzuc zdjecia Bumy :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Wybral bym 525TDS ... 2,0 w E34 wedlug mnie to slabizna nawet 24V 525i 24V juz predzej ale tutaj policz sobie benzynke ... Gazowac , hmm wiecej problemow niz korzysci na dluzsza droge . A bedzie wesolo jak wejdzie akcyza na GAZ , wtedy bedzie weosolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Gazowac , hmm wiecej problemow niz korzysci na dluzsza droge . Potrafisz wymienic jedna osobe ktora miala przeboje z gazem w E34 24V ?? czy tylko tak sobie napisałes ?? Co do akcyzy za gaz to mysle ze nawet jesli ja wprowadza to i tak cena bedzie 2,5 za litr co i tak jest nie porównywalne z 4,20 za benzyne . Co do słabizny 520i 24V to 150KM i chyba nie czytałes uwaznie ale to auto ma byc do normalnej eksploatacji a nie scigania sie od swiatel do swiateł :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Gazowac , hmm wiecej problemow niz korzysci na dluzsza droge . Potrafisz wymienic jedna osobe ktora miala przeboje z gazem w E34 24V ?? czy tylko tak sobie napisałes ?? Co do akcyzy za gaz to mysle ze nawet jesli ja wprowadza to i tak cena bedzie 2,5 za litr co i tak jest nie porównywalne z 4,20 za benzyne . Co do słabizny 520i 24V to 150KM i chyba nie czytałes uwaznie ale to auto ma byc do normalnej eksploatacji a nie scigania sie od swiatel do swiateł :wink: Potrafie wymienic , gosc w gdansku E34 525i 24V jakism tak wybuch mial cos tam remoncik silnika , E38 728i na pelnym wtrysku ciagle cos pada rozpieprza ... To tak co wiem na 100% , jak chcesz moge poszukac wiecej ... Poza tym czy ja cos mowilem o sciganiu sie ? 2,0 jst mulowate co oznacza ze pali wiecej od 2,5 wiec nie wiem o czym rozmawiamy w tym momencie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Gazowac , hmm wiecej problemow niz korzysci na dluzsza droge . Potrafisz wymienic jedna osobe ktora miala przeboje z gazem w E34 24V ?? czy tylko tak sobie napisałes ?? Co do akcyzy za gaz to mysle ze nawet jesli ja wprowadza to i tak cena bedzie 2,5 za litr co i tak jest nie porównywalne z 4,20 za benzyne . Co do słabizny 520i 24V to 150KM i chyba nie czytałes uwaznie ale to auto ma byc do normalnej eksploatacji a nie scigania sie od swiatel do swiateł :wink: Potrafie wymienic , gosc w gdansku E34 525i 24V jakism tak wybuch mial cos tam remoncik silnika , E38 728i na pelnym wtrysku ciagle cos pada rozpieprza ... To tak co wiem na 100% , jak chcesz moge poszukac wiecej ... Poza tym czy ja cos mowilem o sciganiu sie ? 2,0 jst mulowate co oznacza ze pali wiecej od 2,5 wiec nie wiem o czym rozmawiamy w tym momencie Od wystrzału gazu robił remont silnika :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciuba Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 525 TDS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Jakos tak cos tam mial bombardowania , nie wnikalem nie interesowalem sie tym Nie interesowalem sie nigdy awariami gazowymi , i nie bede sie interesowal tym dalej poprostu napisalem to co slyszalem , i to co wim co sie dzieje na codzien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMW_Zbyszek Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Na taxe poszukałbym ZADBANEGO tds'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 NIE MA ZŁEJ INSTALACJI GAZOWEJ !!!! SĄ TYLKO PARTACZE MONTERZY KTÓRZY ŹLE ZAKŁADJĄ!!! i juz:) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 NIE MA ZŁEJ INSTALACJI GAZOWEJ !!!! SĄ TYLKO PARTACZE MONTEŻY KTÓRZY ŹLE ZAKŁADJĄ!!! i juz:) pozdro i słabi użytkownicy też :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pershing Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Ja również na taksówke postawił bym tds`a , problemy z układem paliwowym o których wspomniałeś zdarzają się , a naprawa np. pompy to droga zabawa. Jeśli jednak znajdziesz zadbane autko to na pewno nie bedzie z nim problemów , kolega ma tds`a , jezdzi nim już ładnych kilka lat i chwali sobie pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 moje zdanie jest takie nigdy nie kupie diesla 2,5 tds wystarczy ze ktos kiedys zle go odpowietrzyl i glowica siada raz za razem, ten model silnika jest bardzo wrazliwy na odpowietrzenie(raz przegrzany i po silniku) ja jezdze 525i 12v na utomacie nigdy tez nie zaloze gazu gaz jest do zapalniczek a nie do aut hahha,jak wiecie bmw i mercedes wyjatkowo nie lubi gazu jak nie przeplywomierz to zaraz siadaja wtryski i tak na okraglo,masz bmw jezdzisz jak jezdzisz wiec tankujesz tyle ile spalisz moja bunia w miescie miesci sie w 12 litrach a spokojnie nie jezdze <bmw_1> na trasie potrafie zejsc do 8,5 litra ten kto ze mna jezdzil morze potwierdzic moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danski Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 ...a co konkretnie "siada" w tej głowicy po przegrzaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 ...a co konkretnie "siada" w tej głowicy po przegrzaniu? Nic nie siada ona poprostu peka na kanalach i zazwyczaj nie nadaje sie to do spawania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki730i Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 NIE MA ZŁEJ INSTALACJI GAZOWEJ !!!! SĄ TYLKO PARTACZE MONTERZY KTÓRZY ŹLE ZAKŁADJĄ!!! i juz:) pozdro dokladnie tak ja mam skrzynie automat i mi nawet nie prychnie ani nie kichnie. jest wszystko OK. a mam zwykly gaz a nie sekwencje jak rozmawiam ze znajomymi to wszyskim prawie kicha w takim silniku jak moj, czyli siadaja im przeplywomierze i inne rzeczy a u mnie nic sie nie dzieje. na paliwku tez chula super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki730i Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 a jak na taksowke 2,0 wystarczy w 5^(gaz sekwencyjny) a tds to tez dobre silniki tylko trzeba uzywac tego auta jak diesla a nie jak benzyne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki730i Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 a zresztą w e39 i tak bedzie musial siano ładowac, to taki juz model. jak niechce ladowac to niech kupi e34 lub e32 z 94 95 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Mam 2l benzynke e34.Teraz uwazam ze jest slaba jak na 1,5tonowe auto(nie wiem jak mogli tam wstawiac 1,8), aczkolwiek nie ma tragedii., bo i wyprzedzic sie da.Chcialbym teraz 2.5.Bo jeszcze jestem mlody i pocisnalbym cos nie cos. A w przypadku kolegi uwazam ze 2.0 na taksoweczke do pyrkania po miescie wystarczy. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.