Aga Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Czasami zdarza się, że kiedy wbijam wsteczny to głośno zgrzyta i ciężko wchodzi ten bieg. Co to może oznaczać???? Problem ten pojawil się dośc niedawno. Boję się, żeby nie mieć kłopotu ze skrzynią. A i jeszcze jedynka, w porównwniu do innych biegów chodzi trochę ociężalej. Co to moze być???? pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 BTW witamy Agę po długiej nieobecniści bmw_beer proponuję na początek wymienić olej w skrzyni, lepkość: SAE 80 lub API GL4, literek powinien starczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 15 Maja 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Piotr Również witam bardzo serdecznie i pozdrawiam Moja nieobecnosć wynikała z prozaiczności dnia codziennego. A co do auta to jaki to ma być olej i ile go ma być/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 15 Maja 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Piotr, Dzięki!!! Ale jak byłam u mechanika to mówił, że w tych autach to nie wymienia się oleju w skrzynaich... Cholerka... Czyli mogę spokojnie jechać i wymieniać??? A jaki Ty wlewałeś do swojej, chodzi mi o nazwę? :?: :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejus Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Czyli to mechanik z cyklu jak w intrukcji jest napisane że nie wymieniać to chociaż by tam było miliony opiłków to lepiej za rok skrzynie. Powinnas zmienić mechanika !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Piotr, Dzięki!!! Ale jak byłam u mechanika to mówił, że w tych autach to nie wymienia się oleju w skrzynaich... Cholerka... Czyli mogę spokojnie jechać i wymieniać??? A jaki Ty wlewałeś do swojej, chodzi mi o nazwę? :?: :shock: nie pamiętam co lałem, teoretycznie sie tylko dolewa , ale "wielcy znawcy" hehehe tej marki mówią żeby wymienić - niebędę przytaczał wywodów mechanicznych, nie zaszkodzi na pewno a pomóc może a kosz nie wielki , olej może ze 20-30 zł + wymiana 10 min roboty BTW nie będę najeżdżał na mechanika, ale kolega ma rację :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 15 Maja 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Dzięki chłopaki <bmw_1> :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msauto Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Raczej przyczyną zgrzytania wstecznego jak i również jedynki będzie sprzęgło. Nie wysprzęgla do końca. Na wyższych biegach tego nie będzie. Czasami pomaga odpowietrzenie siłownika sprzęgła. Sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku i czy nie ma jakiś wycieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 msauto, Jakieś parę tygodni temu wymieniałam uszczelki w wspomaganiu sprzęgła jak i cały płyn hamulcowy. Parę razy już sprawdzałam i nie mam teraz żadnych z nikąd wycieków. czy nadal myślisz, że może to mieć coś wspólnego ze sprzegłem???? :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msauto Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Jeśli cały układ sprzęgła jest szczelny i dobrze odpowietrzony. To raczej przyczyna tkwi w samym sprzęgle. Bo jeśli jest naciśnięte sprzęgło, to jest rozłączony napęd na skrzynię. Przy złym działaniu sprzęgła (nie całkowitym wysprzęgleniu) to przenosi część napędu na skrzynię i przy wstecznym jak i jedynce zgrzyta. Można jeszcze raz spróbować odpowietrzyć sprzęgło, może pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 msauto, Napewno spróbuję!! :mrgreen: :mrgreen: <bmw_2> Jeszcze w ten weekend wypróbuję obu metod, tej z olejem i tej, którą mi radzisz. Fenks :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msauto Opublikowano 16 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Zobacz, bo czasami podchodzi dywanik pod pedał sprzęgła. Jeśli tak spróbuj bez niego to prosta czynność, ale czasami pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart Opublikowano 17 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 zgadzam sie z msauto... przyczyna najprawdopodobniej tkwi w sprzegle, ze nie wysprzegla do konca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msauto Opublikowano 17 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Jeśli siłownik jest na pewno sprawny i odpowietrzony to nic innego nie zostaje jak zaglądnąć do sprzęgła. Stawiam na docisk sprzęgła, czasami może tarcza nie przesuwać się swobodnie na wałku sprzęgła, lub być uszkodzona. Ja w takim przypadku zawsze wymieniam kompletne sprzęgło. Niektórzy wymieniają samą tarczę, ale kiedy docisk jest już wypracowany problem powraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IeS Opublikowano 18 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Wątpię, że przyczyna tkwi w sprzęgle. Niestety ale w 90% defektów w skrzyniach biegów w wiekowych autkach są padające synchronizatory biegów. Miałem tak w E30 1.8 i w Punciaku. Zazwyczaj pada jedynka i dwójka (zgrzyty są najbardziej odczuwalne przy zimnej skrzyni). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart Opublikowano 20 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Tak ale tu zgrzyta 1 i wsteczny. A wsteczny nie ma synchronizatora. Wiec wina musi tkwic w sprzegle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IeS Opublikowano 20 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 To zależy co to za 318-stka. Niektóre auta mają wsteczny zsynchronizowany (np. E28 525 itp). Widziałem też E30 325 z synchro wstecznego (facet na zlotach jeździł do przodu na jedynce po czym wbijał wsteczny - bez najmniejszego zgrzytu i palił kapcia na wstecznym). Oczywiście przyczyna może leżeć w sprzęgle, nie neguję tego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.