Dziki Opublikowano 4 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Szykuje mi się walka zbrojna z opanowaniem tematu wycieków oleju z M50B20. Mocno spocona pokrywa zaworów nad kolektorem wydechowym i od strony podszybia na tych "półksiężycach"uszczelki. Niedługo pewnie zacznie kapać na kolektor a wiem że ten zapach mnie wk....ać będzie. Jaka jest wartość momentu dokręcania śrub pokrywy zaworów? Kiedyś robiłem to na wyczucie i po jakimś czasie znów zaczyna sie kabaret a z dokręcaniem w nieskonczoność nie można dlatego chciałbym to książkowo zrobic:) Czy na te "półksiężyce" można pyknąć trochę sp.masy uszczelniającej?Wczesniej nie stosowałem takich mas a dosyć dziwny ma tam profil uszczelka.Ew.jakie środki polecacie? Do wymiany poleci też odma i czyszczenie sita odmy pod pokrywą zaworową by wyeliminować to jako powód pocenia się. Jeśli ktoś również ma info na temat momentu dokręcania śrub miski olejowej to rownież byłbym wdzięczny o te dane bo miska również krwawi mocno po kilku wrocławskich strzałach i poleci do wymiany na 1ogień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 4 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 jak kupisz uszczelkę pokrywy z jakby gumowymi nadlewami to myślę że dokręcanie "na oko" powinno załatwić sprawę, szczerze to nie widziałem jeszcze mechanika który dokręcał by pokrywę czy miskę na Klucz dynamometryczny, podobnie z kołami, to nie głowica wiem że jesteś perfekcjonistą..... a ja raczej praktykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 4 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 (edytowane) moment dokręcania pokrywy 10Nm miska to samo dane wzięte z księgi sam naprawiam e36 odnośnie silnika m50 ja jak wymieniałem to lekko smarowałem silikonem nawet nowe uszczelki żeby się lepiej ślizgały no i zawsze to lepiej trzyma Edytowane 4 Maja 2010 przez korni8808 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 10Nm to fest:) W większości kluczy dyn. jakimi robiłem to skala zaczynała się bodajże od 20Nm. Dzięki za dane. Do perfekcjonizmu to mi Piter daleko (notoryczny brak czasu)ale jak siąde na 1dzień to tak by zrobić od a do z bo potem znów nie wiem kiedy będzie czas:) Narazie to denerwuje mnie częste kupowanie castrola jak już czeka valvoline na swoją kolej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 4 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 noo fest dlatego ja to małą grzechotką dokręcałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 4 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 jak dla mnie to najważniejsze żeby dokręcać szczególnie pokrywę (podobnie jak głowicę) poszczególne śruby nie do końca ale każda trochę i tak w kółko, żeby nie ścisnąć w jednym miejscu uszczelki, tylko równomiernie ją dociskać , ostatnio wymieniałem uszczelkę pokrywy, była zupełnie płaska a zakładałem z gumami, dokręciłem i jak na razie suchutko PS Valvoline kupiłeś we wrocku ?? za ilu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Valvolina kupiłem w J-L u Matunina 110pln za bańke 4L ale miałem dopiero na nastepny dzień bo późno zamówiłem.W J-L takiego oleju nie ma od ręki. Ja poprzednio uszczelkę pokrywy układałem dokręcając stopniowo na mniejwięcej "krzyż". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.