Pitbull810614 Opublikowano 2 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Witam mam następujący problem:BMW E34 2,5TDS wczoraj jechałem po mieście bez żadnych warjacji temperatura normalnie od zera (termostat mam wyjęty visco zmostkowane) więc nie powinien sie grzać a tu nagle temperatura poszła do końca czerwonego pola auto straciło moc nie mogłem sie zatrzymać bo przejeżdżałem przez tunel po ok.1000m auto odzyskało moc ale temperatura cały czas na końcu czerwonego pola.Dojechałem do warsztatu(tam gdzie pracuje) zostawiłem auto i we wtorek będe myślał co zrobic.Szef mi dzwoni dzisiaj (BMW e36 1,8TDS) i jemu stało sie dokładnie to samo.Pomóżcie co jest grane pytanie_bmwpytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 2 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 termostat ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 2 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 pewnie łopatki w pompie wodnej się połamały,zobacz czy masz przelew w zbiorniczku wyrównawczym,ale stawiam na pompe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 2 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Pompa wody kiedy wymieniana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitbull810614 Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Pompy wody nie wymieniałem bo mam dopiero 4 m-ce auto,a może być coś innego ??? Bo martwi mnie ten spadek mocy że on nie chciał jechać a po chwili moc odzyskał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 2 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Powodów może byc wiele; od zapowietrzonego ,zatkanego ukladu chlodzenia po problem z glowicą (pęknięta lub uszczelka do wymiany silniki 12 zaworowe )ale ja bym stawial na pompę wody ze względu na jej plastikowe lopatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ-730 Opublikowano 2 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Ja miałe podobny problem i jak mówi darioital - pompa. Wymieniaj od razu na HEPU z metalowym wirnikiem. Po tej wymianie zapomniałem o problemach z chłodzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 2 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 nagle temperatura poszła do końca czerwonego pola auto straciło moc nie mogłem sie zatrzymać bo przejeżdżałem przez tunel po ok.1000m auto odzyskało moc ale temperatura cały czas na końcu czerwonego pola po takim czymś prawdopodobnie czeka cie ściąganie głowicy i w najszczęśliwszym wypadku tylko wymiana uszczelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 2 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 po takim czymś prawdopodobnie czeka cie ściąganie głowicy i w najszczęśliwszym wypadku tylko wymiana uszczelki Nie strasz chłopaka z wymiana uszczelki może się okazać że wszystko będzie w porządku i skończy się jedynie na wymianie pompy. Z drugiej strony Pitbull810614 dlaczego nie zatrzymałeś się w najbliższym możliwym miejscu tylko jechałeś jeszcze ze wskazówką na czerwonym polu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 2 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 straszyć nie straszę,pewnie że było by dobrze jak by była tylko pompa.ale sam pomyśl co mogło się stać jak kilometr jechał bez obiegu wody 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 3 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Dlaczego jeździłeś bez termostatu lub skąd o tym wiedźiałeś ze nie masz termostau i nie dziwiło Cię to? Dlaczego jeździłeś z viskiem zrobionym na sztywno?Sam to zrobiłeś i tu również pytanie dlaczego? Układ chłodzenia to na tyle istotny układ ze jak coś nie gra to się go naprawia.Wyciąganie termostatu i sztywne visko to nie naprawa a próba kamuflowania i oszukiwania samego siebie. Sztywne visco to po niedługim czasie "sztywna" pompa. Stawiam na to że się rozleciała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 3 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Dlaczego jeździłeś bez termostatu bo miał pewni visko padnięte Dlaczego jeździłeś z viskiem zrobionym na sztywno patrz wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 3 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 nie bardzo rozumiem dlaczego ma paść pompa od zablokowanego viska, co innego ułamane/nadkruszone łopatki, to bicie wiatraka i rozwalenie łożyskowania pompy..... brak teromostatu i zblokowane visko to jednak rzeczy pomocne przy grzaniu, powinien być raczej niedogrzany i to totalnie nawet w mieście, więc to co mówi to raczej nie możliwe, albo był termostat albo niezblokowane visco, i jak to możliwe że temp NAGLE poszła za czerwone, to nie czajnik nie nagrzeje się w ciągu kilku sekund, chyba że był zapowietrzony i wtedy to możliwe, powietrze nagrzewa się szybciej + ciśnienie i wskaźnik pokazuje bzdury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 3 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 i jak to możliwe że temp NAGLE poszła za czerwone, to nie czajnik nie nagrzeje się w ciągu kilku sekund, no i tu sie z tobą nie zgodze,znajomemu odpadł całkowicie wirnik i tez temp. NAGLE weszla na czerwone pole,gdzies mam zdjecia,jak znajde to pokaze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 3 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 ja przejechałem dobre 10 km bez obiegu bo był taki zapowietrzony i nawet na czerwone nie weszła (M20B25), co to znaczy nagle ?? była na środku i ciągu sekundy znalazła się na czerwonym ?? bez jaj ... (powinno się patrzeć na wskaźniki i reagować zanim znajdzie się na czerwonym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitbull810614 Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Ja też myślałem że to uszczelka ale nie bo nie kopci na biało,ubytku płynu nie ma,kompresja też nie bije do wody więc nie może być uszczelka.Na wolnych obrotach jak chodził z odkręconym korkiem z zbiorniczka to doszło do 90 i stało cały czas w tej pozycji.Natomiast na zakręconym korku pompował przewody robiły sie strasznie twarde,myślałem że to wina korka że ma zaworki zepsute ale w ten felerny dzień nie dokręcałem korka tylko go lekko przykreciłem a mimo tego robiło sie to samo .Według mnie on jak jechał to temperature dostawał a na postoju ta temperatura nie szła tylko stała.I jeszcze jak sie zagotował no to brak ogrzewania ale to normalne no bo wode wywaliło i sie zapowietrzył.A zatrzymać sie nie chciałem bo myślałem że go schłodze jadac a tu lipa jeszcze gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitbull810614 Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Termostat wyjołem bo 2 dni wcześniej posżła temp prawie do 100 myślałem że go nie otwiera visco nie blokowało mi sie nigdy od kupna nigdy go nie słyszałem zblokowałem je z myślą że będzie go cały czas chłodzić silnik ewentualnie sie nie dogrzeje ale i też nie przegrzeje nigdy a tu lipa.Kolega miał w niedziele dokładnie ten sam objaw co wcześniej nigdy mu sie to nie zdarzyło.Wskazówka naprawde poszła od 90 do końca w ok.15sec. dla mnie też jest to dziwne bo nawet w pracy mi sie takie coś nigdy nie zdażyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitbull810614 Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Pompa wody jest w całości powodem według mnie było to że sie visco rozwaliło (zmostkowałem je na stałe przewierciłem i dałem na nity,tylko że nity były za słabe i je urwało) i dlatego sie przegrzał dzisiaj je ponownie zmostkowałem na śruby i szukam visca co będzie zmostkowane tylko że nie na sztywno jakby ktoś miał to prosze o kontakt.Temat uważam za zamknięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 5 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 tak się wiska nie blokuje, spawa się obudowę razem z nakrętka nawet bez wiska (kiedyś tak kilka dni jeździłem ) bez termostatu, ciężko zagotować silnik, chyba że w korku, wystarczy prędkość 40 km/h i spokojnie się silnik schłodzi, więc nie wiem jak to zrobiłeś a zblokowane wisko mam ale masz daleko do mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitbull810614 Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Wywaliłem termostat visco zblokowane pompa jest ok z temperaturą mam teraz spokuj a od czasu do czasu sie układ zapowietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 15 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Ja miałem podbnie, jak mi sie układ zapowietrzył, juz pod domem stoje, otwieram garaż w tym momencie temp w "pionie", a jak tylko lekko dodałem gazu temp w ciągu ok 2-3 sek podskoczyła pod czerwone pole - odrazu silnik off. Jakby nie patrzeć jest mozliwy taki nagły wzrost temp bez chłodznia bo trzeba pamietac ze temp w trakcie pracy miedzy cylindrem a tuleją cylindrową wynosi od 150 do 300 st C., a do tego dochodzi temparatura przekazywana przez spalaną mieszankę. Przykład - na zimnym silniku podejrzewam, że po minucie pracy na postoju na wolnych obrotach nikt nie dotknie kolektora, wydechowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitbull810614 Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Przyczyna zlokalizowana poszła mi uszczelka pod głowicą Stara uszczelka ma trzy dziurki z boku-jaka to jest grubość???? Bo co firma to inna uszczelka i niektóre są bez tych dziurek z boku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.