zdr Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Wiem że problem jest często omawiany na forach, przekopałem dziesiątki postów ale żaden nie pokrywa się z moim. Gdy odpalę na gazie i są takie chłodne dni jak teraz to po przejechaniu jakichś paruset metrów albo paru kilometrów szarpie i dusi się.. Po przełączeniu w tym momencie na benzyne gaśnie przy wciskaniu sprzęgła.. na gazie faluje i także przy tym potrafi zgasnąć.. zwłąszcza gdy jadę np przy 4tys obrotów i sie zatrzymuje na krzywżówce. I tak zawsze gdy silnik jest zimny.. Gazownik regulował i powiedział że ustawił wszystko jak powinno być. Po odpaleniu na benzynie rano.. jedzie normalnie.. i nie gaśnie.. po przejechaniu jakichś 3-4 km po rozgrzaniu silnika przełączam na gaz i jest okej.. więc niby fajnie.. ale czy sytuacja opisana wcześniej powinna mieć miejsce?? i to jest właśnie moje pytanie.. Gaz 2 generacji.. Silnik 1.8i M40 (e36 oczywiście). Nie mogę znaleźć tematu jak w tym modelu sprawdzić błędy metodą błyskową Sorry za przydługi opis :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 miałem sporo styczności z instalacjami gazowymi(właśnie generacji 1 i 2) i wiem jedno: samochód zawsze odpalasz na benzynie! jeździsz na niej do czasu jak z nawiewów nie zacznie lecieć letnie powietrze i wtedy przełączasz na gaz... złota zasada w przypadku starszych generacyjnie instalacji, wtedy jazda będzie bezproblemowa postudiuj trochę zasadę działania instalacji gazowych a dowiesz się dlaczego ;] 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 tak jak Tazunio napisał, a jak z temp silnika u Ciebie? Kreska w pionie? Jka parownik bedzie nie dogrzany to zadna regulacja Ci nie pomoże. MIalem tak kiedyś w swojej e36, tylko, że mi jakiś "geniusz" parownik pod duzy obieg podłączył!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Właśnie ktoś mi mówił że parownik może być niedogrzany wtedy i dlatego taki efekt.. więc domyślam się że latem powinno być lepiej z tym. a zimą gorzej.. teraz jadę na pb dopóki kreska nie stanie w pionie.. jadąc przełączam na lpg i jest w sumie dosyć okej.. przed tym kilka razy stałem jak idiota na skrzyżowaniu i kręciłem i teraz dziwne przyzwyczajenie że gdy wciskam sprzęgło lukam na obroty.. Miałem kiedyś hondę prelude z taką samą instalacją.. ten sam problem.. popadało.. trochę chłodniej.. i porażka.. dzięki za odpowiedź. Co do temperatury sprawdzę radę z nawiewem ;D Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Temp przy sprawnym termostacie, dobrze odpowietrzonym układzie chłodzenia i przy tych temp co sa teraz (13-15 st) to maks do 10-12 km powinieneś mieć kreske w pionie czyli ok 86-90 st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 no to widocznie mam wszystko sprawne bo właśnie w granicach takiej trasy mam kreskę w pionie.. Pojeździmy zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 to żeby najpierw zagrzać silnik do tych min 30st powinien wiedzieć każdy kto zetknął sie z gazem,z każdą instalką jest książeczka na jej przejrzenie starczy 2 minuty,o ile dobrze pamiętam to jest tam napisane na temat tych starych instalek ze należy zapalać i gasić na benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.