Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam

w moim bmw 520i 1988 rok silnik m20 pojawil sie dosc spory problem. mianowicie jadac szarpie mi autem i tak jakby przerywa czasem podczas jazdy gasnie. dzieje sie tak np . po wrzuceniu wyrzzeszego biegu czesto mi szarpie. podejrzewam ze to przeplywka. dorzdzcie mi cos. bo jesli to przeplywka do czy da sie to jakims tanim kosztem naprawic czy tylo wymiana wchodzi w gre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stajesz z boku od strony kierowcy, przepływka jest przy filtrze powietrza (taka aluminiowa puszka), od spodu od strony silnika jest wtyczka w przepływce, wtyczka z drutem, naciskasz drut do góry i dopiero ciągniesz wtyczkę ;)

masz gaz ??

a jak się wkręca na postoju ??

to może być też filtr, świece, kable, kopułka, palec......... przyczyn może być wiele,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odepne i zobacze co sie bd dzialo.

swiece wymienione gazu nie ma i nigdy nie bylo. problem stal sie powazny od wczoraj i dzieje sie to bardzo czesto. martwi mnie to bo samochod jest mi bardzo potrzebny. natomiast inwestowanie kolejne w jakies drogie naprawy mi nie pasuje teraz.

@edit:

poza tym jadac czuje sie jak bym mial silnik z matiza w tym aucie nie wiem czemu on jest tak zamulony. moze to ma zwiazek z tym wszystkim

Edytowane przez Marcus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że któreś gary lub gar Ci nie chodzi.

Sprawdź:

1. Przewody w ciemności czy nie mają przebić.

2. Jak nie mają to odkręć kopułkę i zobacz uważnie czy nie ma pęknięć!

ja miałem taki przypadek. I rozkręciłem wszystko przed kopułką. A to była właśnie ONA. Była pęknięta. A i mechanik sądę wymieniał i inne zupełnie niepotrzebnie.

Co do kopułki i jej wyjęcia:

1. Wyjmij osłonę węntylatora jest ona na dwóch kołkach plastkiowych, potem wychodzi do góry

2. Potem klucz nasadowy 8mm i trzy śruby kopułki (nie odpinaj przewodów zapłonowych) bo potem nie dojdziesz gdzie który.

3. Dopiero jak odkręcisz kopułkę odepnij przewód ale tylko jeden na raz by zaraz wpiąć i wypiąć następny. Tak by sprawdzić czy nie ma pęknięć pod gumą przewodu ale by nie pomieszać kolejności.

Jak w tych oględzinach nic nie znajdziesz, zobacz jeszcze cewkę zapłonową, Czy nie ma pęknięć.

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wyciągniesz tak kopułki,

pkt 1,5

odręć/poluźnij przewód od płynu chłodzenia, idzie w poprzek silnika, metalowy, 2 śruby 10, jedna od strony wentylatora, druga na obudowie pompy, pod świecami ;) wtedy kopułka dopiero

i zobacz czy miedz w kopułce i na palcu rozdzielacza nie wypalona za bardzo, ew. delikatnie drobnym papierkiem można przetrzeć i oczyścić wszystko z pyłu, on też może powodować przebicia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wyciągniesz tak kopułki,

pkt 1,5

odręć/poluźnij przewód od płynu chłodzenia, idzie w poprzek silnika, metalowy, 2 śruby 10, jedna od strony wentylatora, druga na obudowie pompy, pod świecami ;) wtedy kopułka dopiero

i zobacz czy miedz w kopułce i na palcu rozdzielacza nie wypalona za bardzo, ew. delikatnie drobnym papierkiem można przetrzeć i oczyścić wszystko z pyłu, on też może powodować przebicia

Nie wyciągnie?

Sądzę że się mylisz

Bo ja to zrobiłem i to nie raz w poprzednim m20, a w tym co teraz mam też wyciągałem kopułkę by ją przejrzeć. I to dokładnie tak jak opisałem.

Jak zdejmie się osłonę wiatraka to jest całkiem sporo miejsca i nie ma problemu.

look:

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTNfcA==.png

Nic nie zawadza wyjęciu kopułki prócz wentylatora. Ale on jest oddalony od niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musisz mi rysunku pokazywać, wiem co mówię, 2 dni temu wymieniałem pasek rozrządu M20B25:P

w każdym razie u mnie zawadza rura od wody, ale to tylko 2 śruby więc tak czy siak,

nr 8 RURA: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HC11&mospid=47373&btnr=11_0793&hg=11&fg=35

może w M20B20 jest inaczej

Edytowane przez Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zassało ci syfu z baku?? Nie skończyłą Ci się nagle benzyna ??
tak skończyła mi się benzyna do sucha jak wracałem po kupnie samochodu w nocy to mój pierwszy smochod w ciemności nie mogłem dojść i przez prawie 100 km jechałem muł strzelało mi z tłumika śmierdziało benzyną wystraszyłem się ze to coś poważnego aż przed samym domem zgasł mówie ze to nie możliwe ze na 100 km spalił za 70 zł benzyny a jednak bak suchutki wstałem rano zaglądam pod mache taka malutka gumka mi spadła przy filtrze powietrza zalałem benzyny i działa tylko szarpanie zostało wymieniłem filtr powietrza świece nie wiem czy te szarpanie ma coś wspólnego z tym. może poprostu coś się zapchało przepływomierz albo coś nie mam pojecia i tak teraz na gazie częściej jeżdże ale jak sie gaz skończy to jest to dość uciążliwe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...