Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Panowie jaki olej do silnika 2.0i 12 zaworowy m20 z przebiegiem 28000 hmm doradzono mi mineralke 15 w40 ponieważ jest gęsty i no będzie uszczelniał a wiadomo troche silnik przepracował bo jak bym wlał olej lepszy tzn rzadszy to wymyło by mi cały nagar który się zebrał przez te wszystkie lata i by poprostu zaczęło wszystkie luzy jakie ma wyszły by. panowie co wy na to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche silnik przepracował bo jak bym wlał olej lepszy tzn rzadszy to wymyło by mi cały nagar który się zebrał przez te wszystkie lata

Straszny stereotyp jesli chodzi o olej :D nie wierz w takie bajki :D Lej smiało półsyntetyk najlepiej Valvoline / Motul albo Liqui Moly i nie słuchaj sciemy ze minerał bedzie najlepszy bo jest gęsty :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doradzono mi mineralke 15 w40 ponieważ jest gęsty i no będzie uszczelniał

uwielbiam te bajki... :mrgreen:

zmień mechanika lub niech kolega lepiej już ci nie doradza, uwierz mi źle to się skończy...

na początek przykład:

Mercedes 190D z 1984roku, którym jeździ mój Ojciec ma przejechane 750000km !!! śmiga na półsyntetyku, a auto do zadbanych rodzyneczków nie należy

jeśli cieknie ci olej, lub samochód bierze olej to zmieniając olej (jak by nie patrząc: na gorszy) nie naprawisz usterki, a możesz spowodować inne

lepiej opisz dokładnie co się dzieje z silnikiem, a spróbujemy Ci pomóc i doradzić, decyzja itak będzie należała do CIEBIE <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejście wielu mechaników do oleju-im gęstszy tym lepszy to może kiedys przeminie:)

Można prźecież przygotować i wlać mixa smaru wymieszanego z kitem szklarskim i dodatkiem uszczelniacza do chłodnic:)Smaruje,Uszczelni a co się wypłuka z silnika to i zaraz zakituje:)

Ja już niedługo przechodzę z castrola 10W na Valvoline max life wcześniej jednak muszę miskę wymienić.

W klubie kilku juz przeszło na ten olej i są plusy.

Btw.Do kosiarki do trawy od nowości wlewany był Mobil formula 1 5W-mimo zalecanego sae 30.Kosiarka ma już 10 lat i nieoszczędzana a raczej katowana śmiga dalej-sam jestem pod wrażeniem bo kilka razy kółka i ośki regenerowałem a silnik lata dalej:)Na sae 30 w tym tempie nie wiem czy byłaby sprawna:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i jestem po wymianie miski olejowej.

Valvoline max life 10W40 zalany.

Klekot 3sekundowy po uruchomieniu silnika ustał(jeszcze zobacze jak to będzie po całonocnym postoju).Kontrolka oleju gaśnie szybciej .

Silnik pracuje znacznie ciszej i przy rozpędzaniu tak "miękko" wzrasta głośność.

Wracając do domu po wymianie miski i oleju parę razy złapałem się na tym że jadę na 4ce zapominając o 5ce bo na 4 było tak cicho i płynnie z jazdą.

Miska była dokładnie wyczyszczona przed montażem ale to nie ma takiego wpływu na takie zachowanie silnika.

Przy najbliższej okazji mogę oddać 1L(nowy) Castrola Magnateca 10w40 wymieniając na Piwko 0,5L:)jeśli by ktoś potrzebował:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje BMW E30 od przynajmniej 6lat jezdzila na mineralnym 15w 40w teraz wlalem mu Valvoline max life polsyntetyk 10w 40w. i nic sie niestalo a wrecz odwrotnie kiedys troche kopcil na wolnych teraz znacznie mniej kontrolka gasnie szybciej co do glosnosci to akutat nie ma roznicy. POLECAM !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze zobacze jak to będzie po całonocnym postoju

Nasłuchiwałem jak to będzie w czasie uruchamiania silnika po całonocnym postoju i jest git:)

W prawdzie słyszalny jest ten dżwięk "klepania" ale nie tak jak na Castrolu i trwa krócej niż przy Castrolu także ok:)

Jak się trochę rozpogodzi to do rozbiórki leci "czapka"-wymiana uszczelki głównej(pocenie się) również uszczelek gniazd świec choć tam mam sucho-wszystkich gumek na śrubach mocujących,wymiana odmy(komplet) i czyszczenie pokrywy i sita odmy od wewnątrz pokrywy:)

Jeszcze jedna zmiana na plus dla Valvoline'a max life może dla wielu mało istotna bo kosmetyczna bardziej:

Przy poprzednich standartowych wymianach oleju Castrol>Castrol zawsze nawet na świeżym oleju przy kontrolach poziomu oleju przy wyciąganiu bagnetu z dwie krople zdąrzyły spaść na osprzęt silnika zanim odczytałem poziom a teraz olej ładnie trzyma się bagetu i spokojnie odczytuje sobie poziom:)

Na Castrolu w miarę zużywania się(strasznie szybkiego) były już kłopoty z odczytywaniem poziomu bo linia/granica oleju na bagnecie spływała i nie była równą.

Zobaczymy jak sprawdzi się Valvoline max life w dłuższym okresie użytkowanie w M50 ale narazie jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrecz odwrotnie kiedys troche kopcil na wolnych!

ja mam nieodparte wrażenie ze mi się mobil 10w-40 spalał w komorze przy wysokich obrotach (sprawdze jak castrola pociagne pod odciecie)

co do kapania to mnie tez to drażni, ale chyba tez o czymś świadczy

chyba castrol za niedlugo wyleci :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze mi się mobil 10w-40 spalał w komorze przy wysokich obrotach (sprawdze jak castrola pociagne pod odciecie)

Na to chyba rady nie ma -każdy silnik zużywa olej w ten sposób przy utrzymywaniu w takim zakresie obrotów kwestia tylko w jakiej skali się to odbywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasłuchiwałem jak to będzie w czasie uruchamiania silnika po całonocnym postoju i jest git:)

W prawdzie słyszalny jest ten dżwięk "klepania" ale nie tak jak na Castrolu i trwa krócej niż przy Castrolu także ok:)

Zobaczymy jak sprawdzi się Valvoline max life w dłuższym okresie użytkowanie w M50 ale narazie jestem zadowolony.

Ja tez jezdze na castrolu 10w40 i klepie z rańca i troche pali oleju... olej rowniez kapie mi na silnik jak sprawdzam poziom...

napewno wymienie na VALVO jak przyjdzie czas wymiany ...

MOGE wszystkim polecic VALVO ... polecilem ojcu Valvoline Max Life 10w40 do jego Opla Omegi B 2.0 16v i ojca po uruchomieniu rano po wymianie zabetonowalo .. silnik w klusce uruchomił sie cichutko bez bociana , po nagrzaniu silnika nawet ciszej troszke chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wyczytalem, ze polecacie tn olej do M50, ale nie znalazlem nic na temat M51. Mam dwie "kochanki" (stwierdzenie mojej zony:D), jedna to E36 320i (91rok), a druga to E34 525TDS (93rok). I pytanie: Czy ten sam olej moge lac do obu silnikow? Mam na mysli VALVOLINE MAX LIFE 10W40, bo z opisu wynika, ze tak. Do tej pory lalem Castrol 10W40, ale inny do benzyny, a inny do diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...