Gość skasuj Opublikowano 12 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Dziwne , ja w kazdym swoim E30 sam zdejmowalem mc persony i przekladalem wszystko , gwintu nigdy nie rozwalilem . I sciagacza rowniez nie mialem , poprostu trzeba dwa mlotki i duza sile w rece . Mi zazwyczaj po jednym maxymalnie dwoch uderzeniach , zeskakiwalo i z wachacza i z drazka Sciagaczy do sprezyn tez nie urzywalem , przy zdejmowaniu seryjnych trzeba uwarzac bo sprezyna lekko odstrzalu dostaje , ale przy zakladaniu sportowych o -6CM , nie potrzebny mi byl sciagacz , ale do zalozenia seryjnych sprezyn na pewno jest potrzebny Dziwne ze sprzedawca amortyzatorow sie Ciebie nie zapytal o grubosc wkladu , zazwyczaj auta bez ABS maja cienkie wklady , auta z ABS maja grube ... ale rowniez zdazaja sie chyba wyjatki Ogolem czas pracy przy zmianie tylu - 45 minut dwie strony Przod - na spokojnie okolo 3 godzin ( sam ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Wiec duzo osob mowi ze latwo jest zdjac tuleje, kilka osob kotre maja e30 pomagalo mi i sami nei wierzyli(bo robilismy 2 auta naraz). a saciagacze sei przyadja poniewaz sa krotkei i dlugie amorki. lepiej sie zaopatrzyc we wszytsko nzi pozneij jezdzic i pozyczac....ja naszcescie mialem drugie auto.....a gdzybym niemial..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 14 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 Wiec duzo osob mowi ze latwo jest zdjac tuleje, kilka osob kotre maja e30 pomagalo mi i sami nei wierzyli(bo robilismy 2 auta naraz). a saciagacze sei przyadja poniewaz sa krotkei i dlugie amorki. lepiej sie zaopatrzyc we wszytsko nzi pozneij jezdzic i pozyczac....ja naszcescie mialem drugie auto.....a gdzybym niemial..... zrobic łatwo,opisać gorzej :wink:sorry ale za duzo z tego nie kumam :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meles Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Ja się zapytam jak ściągnęliście górne mocowania amortyzatorów z przodu? Chodzi o mocowanie trzpienia amortyzatora do łożyska w górnym (tym gumowym) mocowaniu amortyzatora przedniego. Tam jest tylko miejsce na klucz nasadowy i koniec. Lewa strona odkręciła się bez większego problemu, natomiast prawa się kręci razem ze śrubą. To znaczy trzpień amortyzatora kręci się razem ze śrubą a nie mam pojęcia jak go zablokować i jednocześnie odkręcić śrubę. Chyba, że są jakieś specjalne klucze, bo ja nie mam pojęcia jak to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Ja się zapytam jak ściągnęliście górne mocowania amortyzatorów z przodu? Chodzi o mocowanie trzpienia amortyzatora do łożyska w górnym (tym gumowym) mocowaniu amortyzatora przedniego. Tam jest tylko miejsce na klucz nasadowy i koniec. Lewa strona odkręciła się bez większego problemu, natomiast prawa się kręci razem ze śrubą. To znaczy trzpień amortyzatora kręci się razem ze śrubą a nie mam pojęcia jak go zablokować i jednocześnie odkręcić śrubę. Chyba, że są jakieś specjalne klucze, bo ja nie mam pojęcia jak to zrobić. nigdy tego nie robiłem ale wydaje mi sie że najpierw trzeba odkręcić te trzy śruby na osłonie amortyzatora żeby wyciągnąć całą kolumnę a dopiero potem rozbierać ją np. łapiąć w imadło. możliwe też że na amortyzatorze będzie jakieś miejsce w którym można go kluczem płaskim złapać i wtedy odkręcać :roll: .jak sie myle to poprawcie uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Ogolnie potrzeba kilka narzedzi do rozberania takowj kolumny , ale jezeli ktos nie posiada . No to bierzesz zabka lapiesz amortyzator na samej gorze gdzie juz teoretycznie nie jest urzywany , sciskasz na chama aby sie nie krecil , i wtedy nasadowa 19 klucz i odkrecasz , i pozniej masz wszystko juz rozebrane : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 ja tam zrobielm tak nasadowa 19 trzymalem ja zabka, w ten srodek (mialem kilka amorkow jeden to byla zwykla nasadowa 8 ktora wlzoylem w 19 i odkrecilem, albo zwykly imbus) lae jak sie zpaicze to nawet to nei pomoze.......takei to sa te nasz beemki.....a co dopiero wyciagnac amortyzator z kolumny macpersona....uffff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meles Opublikowano 15 Maja 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 Hehe! Kupiłem właśnie klucz nasadowy 18x19 (taki z blachy, jak kiedyś był do malaczy do świec ) jest on pusty w środku a na jednym końcu ma sześciobok, więc go mogę kluczem przytrzymać a w środek wkładam zwykły nasadowy klucz nr. 8 (1/2"). I presto! Jedna goleń uwolniona. Dzięki za podsunięcie pomysłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.