adam-bmw Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 tak jak w temacie interesuje mnie czy do silnika m52tu podejdzie dwumas od tds-a 2.5, mając na stole oba dwumasy pomierzyłem je i stwierdzam że są identyczne z tą tylko różnicą że od tds-a ma kołeczki od czujnika obrotów wału. zapewne wielu zarzuci mi że kombinuję ale chodzi mi o to że mam prawie nowy dwumas od tds-a właśnie, a skoro są identyczne to po co kupować następny, a dla potomnych jeśli dwumasy są identyczne to nie widzę żadnego problemu aby do silnika m52 m52 montować sztywne koło zamachowe http://allegro.pl/item967062024_kolo_dwumasowe_sprzeglo_bmw_e30_e36_325_324_tds.html, spotkałem się jednak z opinią że sztywne koła zamachowe powodują spadek osiągów jaka jest wasza opinia w tej sprawie jest jeszcze jedna kwestia, zestaw sztywnego koła zamachowego do bmw pasuje też do silników m50 w których dawniej 1993r. montowano sztywne koła zamachowe dopiero potem zaczęto stosować dwumasy, podsumowując zwykłe koło zamachowe od m50 na allego kosztuje 50-100 zł do tego nowe sprzęgło (tarcza docisk łożysko) to ok 300-400 czyli wychodzi 500 a to jest mniej niż gotowy zestaw. ciekaw jestem czy to zadziała, mam dostęp do tego typu części muszę więc dokładnie pomierzyć czy się potwierdza oglądanie z cyframi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silesian Opublikowano 17 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Powiedz mi, czy ostatecznie udało się rozwiązać zagadkę ? Stoją aktualnie przed identycznym problemem. Będę wdzięczny za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 17 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Z tego co kiedyś sprawdzałem w m50 bez dwumasu jest inne sprzęgło- droższe 550zł, natomiast w M52 z dwumasami tarcza sprzęgłowa nie wymaga być aż tak solidna i dlatego jest nieco tańsza- ok330zł (ceny sprawdzane kiedyś). Niestety sam dwumas nówka luk'a to koszt ok 1200zł czyli sporo trzeba tego sprzęgła wymienić aby się zwróciło. Jednak auto z dwumasą jest bardziej "miękkie" komfort jazdy jest wyższy, natomiast jak ktoś lubi trochę popalić kapcia to jak najbardziej sprzęgło sztywne mile widziane. Wiem że ludzie wstawiają w skrzynie sztywne mody, ale zazwyczaj na początku ktos rozwija temat, że rzekomo fajny ma patent, niestety po zrealizowaniu go trochę ucicha. Na osiągi taka zmiana raczej nie wpływam, koni nie ubędzie, ale na komfort codziennej jazdy na pewno. Wracając do twojego wątku najlepiej wsadzić ten dwumas z dtika i zobaczyć czy to zagra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 18 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Tak na marginesie to Ja mam zrobionego sztywniaka i nie stwierdziłem spadków osiągów oraz pogorszenia się komfortu jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.