pudzianek_19 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Witam, mam dość nietypowy problem gdyż pomimo nieskutecznej naprawy problem ciągle jest .Być może ktoś już się spotkał z tym problemem i pozwoli rozumieć mi gdzie robię błąd . Zacznę od początku , mam bmw z silnikiem M30B35. Silnik posiada oryginalny przebieg 355 tys , stan techniczny silnika (po rozebraniu ) potwierdza to . Problem był z płynem chłodniczym oraz olejem . Płyn ubywał , w nieznacznym stopniu około litra może 1,5 na 2-3 tys km . Oraz olej, około 0,5 l na 2-3 tys .Płynu nie zauważyłem w oleju, lecz śladowe ilość oleju w płynie . Więc na pierwszy rzut oka Uszczelka pod głowicą . Więc postanowiłem ją wymienić . Po wimianie problem nie zniknął , lecz się pogorszył. Otóż biały dym z tłumika , bulgotanie wody w zbiorniczku wyrównawczym . Co najgorsze, teraz wymieszał się olej z wodą . Fakt , mój błąd, gdyż nie sprawdziłem Głowicy .... pośpiech bywa okrutny , zwłaszcza dla kieszeni . Zależy mi na tym aucie więc znowu zwaliłem górę . I okazało się skrzywienie głowicy, więc splanowałem .Do tego dokupiłem kolejną uszczelkę pod głowicę oraz śruby do głowicy gdyż sądziłem że to też może być zużyte ( za pierwszym razem nie wymieniłem śrub ) . Wszystko ładnie pięknie , nie ma dymu z tłumika , bulgotanie ustało. lecz sądzę że płyn się miesza , jest lekkie masełko na korku i na bagnecie . Silnik pracuje normalnie ... I teraz o to pytanie : Skąd te masełko ? czyżbym za słabo dokręcił głowice ? Dokręcałem na 3 etapy i sądzę że jest ok . Czy też może są jakieś pozostałości po wcześniejszym wymięszaniu się wody z olejem ?? dodam że wlałem płukankę i spuściłem żur . Jeżeli ktoś robi przy 6 albo sam borykał się z tym problemem prosiłbym o jakieś informacje , będę bardzo wdzięczny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 czasem jak za krótkie trasy i silnik nie nagrzany to woda się skrapla w oleju, duzo tego masła ?? olej wymieniałeś ?? ubywa płynu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Hmmm tak jak Piotr pisze jak robisz krótkie trasy to masełko małe może się robić ale... błąd że nie wymieniłeś śrub oraz nie planowałeś głowicy za 1. razem.. Wypłukałeś dobrze układ chłodzenia? Wlej parę ml "ludwika" do układu niech silnik popracuje.. spuść to i jeszcze raz... i później zalej wodą demineralizowaną żeby płynu nie marnować.. Co z olejem? Wymieniłeś? Jak temp silnika na wskaźniku? Odpowietrzyłeś dobrze auto? M30 się ciężko odpowietrza... Pisz co i jak to będziemy myśleć dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Więc tak : -Układ chłodzenia jest ok , nie zalałem płukanki, bo jest w miarę czysty . Ogólnie to jest w należytym porządku .Nie gotuje się , węże nie puchną , temperatura idealna . -Olej świeżutki , stary żur wymieszany z olejem zlałem , dodatkowo dolałem płukankę zanim go spuściłem . -Co do tras to robię dziennie około 50 km, ale w sumie to nie ma najmniejszego znaczenie bo chodzi o to że dopiero co złożyłem silnik i pierwsze uruchomienie . Raczej są to moje domysły ale sądzę że w bloku musiały zostać jakieś resztki starego oleju z wodą . I może dlatego wtrąca mi się lekki osad wody na korku i lekki na bagnecie .Może w filtrze musiało go sporo zostać . Co do stanu silnika ; to sądzę że jest ok .Odpala lepiej jak przed remontem, lepiej się wkręca z dołu. Ale coś go boli z tym olejem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 więc zostaw na razie, sprawdzaj tylko poziom płynu, może ta reszta wody odparuje z czasem a jak kompresja ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Jeszcze nie zdążyłem sprawdzić, tylko po godzinach zaglądam do mojego auta , jak na warsztacie żadne auto nie stoi . Ale zauważyłem jedną dziwną rzecz , że gdy odkręcę korek od oleju silnik zaczyna lekko inaczej pracować . Dodam jeszcze że po przegazowaniu auta nie widać nic z tłumika , zero jakich kolwiek spalin , czysto , jakby wcale nic z niego nie leciało, czysty "dym" jeżeli można tak to nazwać Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez pudzianek_19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 że gdy odkręcę korek od oleju silnik zaczyna lekko inaczej pracować . czyli zatelepie i wracają obroty, jak tak to dobrze, znaczy że odma drożna i dostaje lewe powietrze i dlatego zatelepie silnikiem to tylko jeździć i dokładnie sprawdzać poziomy płynów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 czyli zatelepie i wracają obroty, jak tak to dobrze, znaczy że odma drożna i dostaje lewe powietrze i dlatego zatelepie silnikiem Tak jak Piotr pisze.. gorzej jakby nie było żadnej różnicy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 mi się wydaje ,że jest ok. Sprawdzaj płyny i po jakimś czasie jeszcze raz je zmień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Więc będę jeździł i kontrolował płyny. Ale jeszcze zrobię pomiar ciśnienia . A mam jeszcze pytanie odnośnie luzów zaworowych , jaki powinien być luz dla silnika m30 ?? ustawiłem 0,25 oraz 0,20 to strasznie klepał . Więc zmniejszyłem i jest lekko ciszej . Raczej nie uwzględniam zużyciu się elementów głowicy gdyż są w dobrym stanie . zawory oraz popychacze razem z wałkiem wyglądały ok . Połowa popychaczy byłą nawet nowych . Dodam kilka fotek podasz rozbierania silnika. Zdjęcia-0001..JPG Zdjęcia-0005..JPG Zdjęcia-0004..JPG Zdjęcia-0008..JPG Zdjęcia-0006..JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 jak w swojej m20 rozbierałem głowice do zera,to po złożeniu klepało masakrycznie,regulacja zaworów nic nie dawał.zrobiłem z 500 km dostała kilka razy w palnik i cisza sie zrobiła.wszystko rozbierałeś i po złożeniu nie trafiło idealnie w to samo miejsce co było(chyba ze ich nie poznaczyłeś i poskładałeś jak leciało),chwila czasu i się dotrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pudzianek_19 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 (edytowane) Hmmm , no nie jestem pewny . U mnie każdy zawór i każdy element wrócił dokładnie na to samo miejsce . Każda części była znaczona . Ale coś w tym jest bo auto trochę ciszej zaczyna pracować , może i musi się rozchodzić . Rozebrałem już nie jeden silnik, ale nie miałem okazji silnika BMW . No może z kilka lat temu jak miałem e34 to m20 ruszyłem . Ale bmw to nie VW ani audi . Dziś postanowiłem zmienić olej ... bo tamten niestety był wymięszany z wodą . I okazało się że olej jest już ok , nie widać śladów mięszania się. Pozostało mi tylko doregulować zawory, gdyż ... auto nie ma mocy i trochę góra klepie . Jeszcze raz prosiłbym o prawidłowe ustawienie luzów zaworowych , bardzo by się teraz przydały . Edytowane 19 Kwietnia 2010 przez pudzianek_19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.