mazzi Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Nie wiem jak sie to nazywa...czy silniczek krokowy czy wtryskiwacz paliwa od ssania...tak czy inaczej puszcza benzyne..czyli ssania nie ma...bo benzyna nie dochodzi w odpowiednie miejsce tylko leje sie po silniku. Ale czy to jest tylko to? Auto też jest na gazie...i czy na gazie tez powinien gasnać na zimno? Jak sie nagrzeje troche silnik to chodzi idealnie na benzynie i na gazie. Co jeszcze mam sprawdzić, zeby miec pewnosc odnosnie tego problemu?? I z jaka czescia moge miec do czynienia a propo przecieku, bo nawet nie wiem czego szukać na allegro;/( czesc jest umieszczona z prawej strony środka silnika. O ile dobrze pamietam podłączony jest do tego waż z dopływem paliwa od dołu i od tyłu kostka z kablami. Ogólnie wygląda jak cylinderek z bolcem(z przodu który w chodzi prawdopodobnie w układ ssący) ok 4 cm. Mam nadzieje, ze na tej podstawie cos uda sie zdiagnozować. Dodam jeszcze, ze kable, kopułka, palec i swiece są nowe. pytanie_bmwpytanie_bmwpytanie_bmw Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 1. silniczek krokowy nie ma styku z benzyną 2. M40 nie ma wtrysku rozruchowego 3. z benzyna lepiej uwazaj żebys sobie pochodni nie zrobił najlepiej zrób zdjęcie skąd się leje, albo można sie spotkać we wrocku żeby pooglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 z tego co napisales to wynika ze masz m10 a nie m40 ?? Jesli m10 to niemasz tam silniczka krokowego tylko zawor zastepujacy silniczek krokowy. A w M40 masz krokowke.... zrob zdjecie :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryters Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 http://www.realoem.com/bmw/select.do wpisz ostatnich 7 znaków z VINu i dowiemy się co tam siedzi pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazzi Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 tak w ogóle na tej stronie pokazuje, ze jest to silnik 1.6 (Wybrałeś: 05/1988 E30 316i 2-drzwiowy M10/M40 Europa Kierownica z lewej strony Ręcznie) a w karte pojazdu jest wbity silnik o pojemności 1754 ccm/75kW. Tak samo w książce Serviceheft jest wbity silnik 1.8. Oraz w karce pojazdu (niemieckiej) takze jest wpisany silnik 1.8. Auto jest na wtrysku. Tyle mogę powiedzieć. A zdjęcie postaram sie zrobić jutro. Jeżeli ze zdjęcie nie bedzie nic widać to z chęcia skorzystam z osobistej pomocy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 75KW ma m10 1.8i z katem :-P Wiec wszystko jasne :mrgreen: ja mam taki silniczek jak cos chcesz wiedziec to pisz :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazzi Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 hmm...pytanie nr. 1. co to tak właściwie jest "kat" ) i jaka moze byc przyczyna tego, ze gaśnie jak jest zimny? (powinno sie powiekszyc po kliknięciu) taki baaardzo uproszczony schemat czesci przeciekającej. Auto cięzko odpala na zimno. PO czym jak juz odpali i nie trzymam go na gazie...to zaczyna rzucać silnikiem i gaśnie. Po rozgrzaniu jest wszystko ok. (wybacznie moją niewiedze, ale zaczynam dopiero przygodę z autem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 może to wina że czujnik temp jest padnięty i nie wie że jest zimny i gaśnie, nie mozesz zrobić zdjęcia ?? "kat" to katalizator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazzi Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazzi Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 a czujnik temperatury tez jest odpowiedzialny za zegar temperatury? Wskazówka skacze jak opentana ale dopiero po rozgrzaniu silnika. Temp. sięga połowy skali i wtedy jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 (edytowane) M10 bez sprzecznie, zdaje sie wtrysk jednopunktowy, zaznaczone to wtryskiwacz rozruchowy, sprawdź wtyczkę, czujnik temp od kompa, i najlepiej sam wtrysk czy działa, skąd cieknie paliwo ?? są dwa czujniki temp. od kompa i od zegarów, na ostatnim zdjęciu po prawej, brązowa i biała wtyczka, nie wiem który gdzie idzie jak skacze wskaźnik to mogą być: - zapowietrzony układ - walnięty czujnik - uszkodzone zegary - nie kontakt na drodze czujnik-zegary PS pod wtryskiem widać zielony nalot czyli płyn chłodniczy też ucieka Edytowane 15 Kwietnia 2010 przez Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazzi Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 jak sprawdzić czy wtryskiwacz rozruchowy działa? Odkręcałem to i czysciłem. Cieknie zaraz przy wtyczce. Normalnie leje sie. Zielony nalot nie moze byc od płynu spryskiwaczy? ten cylinderek co jest na środku maski precieka i rozpryskuje płyn po silniku. Chłodnica też jest nieszczelna. Góra ma gdzies dziurke. Płyn ucieka do pewnego momentu tylko. Ogólnie silnik jest to wyregulowania, ale jak na razie nawet nie mam kiedy poczytać na jego temat, bo sam nic nie wiem. Na razie wychodzą tylko różne dziwne rzeczy...tak jak np. zgrzytanie skrzyni biegów gdy silnik jest "na luzie". Ustępuje po naciśnieciu sprzęgła;] Czy ten wtryskiwacz moze przyć przyczyną gaśnięć zimnego silnika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 kurka...............sporo tych niedomagań jak sprawdzić czy wtryskiwacz rozruchowy działa? wyciągnij, do słoika i odpal ale skoro cieknie paliwo przez wtryskiem to nie z niego , może wąż uszkodzony?? ten cylinderek co jest na środku maski precieka i rozpryskuje płyn po silniku. taki mały pólprzeźroczysty?? to filtr płynu, na razie wywal po co ma płynem walić po silnku zgrzytanie skrzyni biegów gdy silnik jest "na luzie". Ustępuje po naciśnieciu sprzęgła;] to nie skrzynia tylko sprzęgło.....łożysko oporowe do wymiany Czy ten wtryskiwacz moze przyć przyczyną gaśnięć zimnego silnika?? tak , po to jest żeby na zimnym lepiej zapalał i nie gasł, chociażw mojej (dawnej ) "babci" M20B23 tez miałem taki wtrysk i było bez różnicy z wtryskiem czy bez, odpalał zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazzi Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 paliwo cieknie z wtrysku bezpośrednio. W miejscu gdzie wchodzi do niego taki plastikowy czujnik to bokami ulatuje paliwo. Niestety coraz mocniej. Filterek wywale, jak tylko kupie jakis trójnik. Łożysko na allego widziałem za 65 zł. Więc tragedii nie ma, ale czy wystarczy wymienić łożysko czy z tym wiaze sie coś jeszcze?? Fakt faktem sporo musze w niego włożyć pracy i pieniedzy (ceny czesci w porównaniu np. vw są dość wysokie). Jeszcze z zapłonem musze kombinować, bo nie koniecznie jest dobrze ustawiony. Ale priorytetem obecnie jest zrobienie tegi wtryskiwacza i wymiana przednich opon ( pękniecia na grubość kilku mm). Mam nadzieje, ze uda mi sie doprowadzić do dobrego stanu technicznego. A teraz czas odwiedzic garaż. Zapewne wieczorem bede miał jeszcze mase pytań. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazzi Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 czujniki zaśniedziałe...nie odkręcałem, bo sie obawiam, ze może pózniej przeciekać. Wtryskiwacz puszcza benzyne ale bardzo rzadko...po przekreceniu kluczyka i próbie odpalenia tryska...po kilku kolejnych takich próbach nic...i w końcu znowu zaskakuje. Ciekło jednak chyba z węża...dokręciłem i ani kropelni nie widać jak na razie. Altornator ( tak mi sie wydaje) zaczał chuczeć i ogólnie dziwne dźwięki wydaje to auto ale to chyba z racji wieku. I co mam teraz z tym zrobić, bo teraz to już kompletnie nic nie wiem. Ale wydaje mi sie, ze to chyba wina czujników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 ale nie cieknie, to już plus, alternator to pewnie łożysko, wymienisz i będzie cisza, od razu kup szczotki do regulatora jak odłączysz wtyczkę od wtryskiwacza to nie zapali ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazzi Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Zatem....po odłączeniu wtyczek od temperatury nie odpala w ogóle...a po odłączeniu wtyczki od wtryskiwacza odpala...ale strasznie rzuca silnikiem....(tak jak na podłączonej zreszta) i po chwilii gaśnie. Czyli może to być wtryskiwacz padniety?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 masz "sam naprawiam E30" tam jest trochę o M10 i M20 na jetroniku, m.in. sprawdzanie wtrysku rozruchowego, zaciągnij sobie i poczytaj to chyba najlepszy sposób na radę polecam lekturę za jej pomocą wymieniłem np pasek rozrządu w M20 i.......działał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazzi Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 a gdzie moge odszukac tak pomocne materiały?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beli10 Opublikowano 15 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Linki do sam naprawiam http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=68496 http://precyl.pl/edukacja-i-technika/291097-rs-sam-naprawiam-bmw-serii3-e30.html http://chomikuj.pl/majfa?fid=109045263 Jeśli chodzi o czujniki temperatury ... to ten który jest bez wtyczek tylko dochodzą dwa czarne kabelki to jest czujnik temperatury od zegarów ... Biały czujnik to jest czujnik który podaje temp silnika do komputera jest to czujnik NTC po jego odłączeniu powinien zgasnąć jak czujnik jest dobry. Jeśli nie zgaśnie czujnik do wymiany Brązowy czujnik i tu jest problem bo nie wiem od czego jest Po jego odłączeniu bynajmniej u mnie silnik gaśnie tak jak po odłączeniu białego czujnik ... Wie ktoś co to za czujnik ?? Ten brązowy Jeśli chodzi o gaśnięcie na zimnym hmm może to być ten wtryskiwacz rozruchowy ... Zawór powietrza dodatkowego to ten do którego wchodzi jedna wtyczka i dwa gumowe przewody pod wtyrskiem rozruchowym Na zimnym silniku powinien on mieć szczeline w kształcie trójkąta jak odkrecisz te gumy od niego bedziesz widział. Po nagrzaniu zawór ten zamyka trójkącik :PP Ze to tak prosto napisze ... Jeśli gaśnie ci również na ciepłym silniku jak próbujesz odpalić lub nie chce załapać ... To Przepływomierz do sprawdzenia i czujnik właśnie temp ... I właśnie ja mam to że nie chce załapać lub spadają mu obroty i mam do wymiany przepływomierz akurat ehmm Czujnik temp koszt 20 zl, Przepływomierz znalazłem za 100zl na szrocie dobry... , Zawór powietrza dodatkowego szukaj po szrotach, Wtrysk rozruchowy widziałem za 45zl w intercars Pozdrawiam i napisz co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.