///M3 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Witam po zimie w mojej 525 24v kiedy cieplo sie zrobilo zauwazyłem ze przy odpalaniu na zimnym idzie niebieska chmura ... na zimnym nawet jak dodam gazu puszcza dymek . Gdy sie nagrzeje to dopiero na wyzszych obrotach puszcza cybucha . Czy ktos to przerabiał ? To pierscienie czy uszczelniacze ? Dodam ze rano słychac pociana pod maska przez chwile Jesli ktos to robił to jakie koszta tego ? Olej np Valvoline Max Life 10w40 moze pomoc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Podjedz gdzies zmierzyc kompresje to bedziesz wiedział Olej raczej nie zregeneruje uszczelniaczy , moze co najwyzej troche je uelastycznic i moze to troche pomóc w puszczaniu niebieskiego dymka A na czym wczesniej jezdziłes ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 nadal jezdzi na castrolu 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 zostałbym przy półsyntetyku, bankowo uszczelniacze do wymiany ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 wlasnie.. uszczelniacze niektorzy mowia ze to piersciene.. ale jakie koszta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 A z tym niebieskim dymkiem to jak masz? Silnik zimny po nocy postoju,odpalasz,poleci niebieski dymek i jak zostawiasz na wolnych obrotach to dalej pyka niebieski?czy to tylko jednorazowa chmurka przy odpalaniu po nocy? Zmierzenie ciśnienia sprężania na 6 garach duzo powie ale zwłaszcza z wykonaniem próby olejowej by wykluczyć lub potwierdzić pierścienie.Bo słaba kompresja może też oznaczać kłopoty z zaworami. O wykonaniu tej próby już na forum się to przewijało takze poszukaj. Opcji jest kilka: Uszczelniacze zaworów(po zatrzymaniu olej spłynie do komory po zaworze-ma na to całą noc i pierwsze uruchomienie to oprócz bogatej mieszanki również troche oleju) Zużyte prowadnice zaworów(opis jak wyżej tylko w połączeniu z uszkodzonym uszczelniaczem szybciej olej dostaje się do komory) Zużyte pierscienie(olej dostaje się od dołu do komory) Zakleszczone pierścienie(zakleszczają się na tłoku i nie dolegają do gładzi cylindra-wtedy olej wali do komory jak wściekły bo nie jest zgarniany z gładzi jednak żadko się zdarza,że zakleszczą sie wszystkie np na jednym tłoku) W ciągu nocy olej w normalnym trybie spływa do miski więc jak po nocnym postoju masz bociana 1 sek lub 2 to czas w jakim Twój castrol dolatuje na "klawiaturę". Magnatec niestety nie działa jak jest na etykiecie i nie "przykleja" się do elementów tak by ułatwiać ten zimny start. Najpierw kompresja,to powinno nakierować Cię na rodzaj usterki. Wiele się dowiesz o kondycji silnika. Olej też nie zaszkodzi zmienić choć wydaje mi się że na pierścienie nie pomoże a na uszczelniacze zaworowe jeśli tak to w niewielkim stopniu. Większa szansa,że i bocian przy rozruchu sie skróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 tzn gdy odpale puszcza cybana i jest spokoj CHYBA ze spowrotem dowale do pieca nawet nie za duzo dalej jadac 80 na 5tce wrzucam 3 dorzucam do pieca i tez dymi ... bocian rano jak jest cieplo wcale nie wystepuje chyba ze jest chlodniej ... teraz pytanie o koszta ewentualnych napraw... bo watpie czy przed wyjazdem na wakacje sie uwine ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 wszystko już Dziki opisał i tylko mech to zdiagnozuje, na odległość to możemy tylko pogdybać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 cholera ... zmartwila mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 może za bardzo się przejmujesz , każdy silnik jak depniesz to leci dym, dym dymowi nierówny,zmierz sprężanie cylindrów, kosz żaden, a szybko pokaże problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Jeśli to ciemny dym to poprostu bogata mieszanka.Przy ostrych redukcjach i gwałtownych zwiększaniach obrotów napewno dostaje więcej paliwa i czy może nie za dużo.Musiałby być widoczny raczej wyraźnie niebieski(jak w syrenkach:) by sie dopatrywać głębszych usterek mechanicznych w silniku. Pomiar ciśnienia da pewien obraz na sytuację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 na 100 % to błękit jest napewno nie przez paliwo... to jest kolor błękitny ale duzo przy odpaleniu jak jest cieply przestaje na zimnym kopci ostro przy odpaleniu i wkrecaniu na obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 ja bym juz obstawiał uszczelniacze zqworowe... i olejem tego nie naprawisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 tez słyszałem ze jednak uszczelniacze teraz musze sie dowiedziec o koszt ... zanim zostanie to naprawione mozna dorzucic jakis produkt Liqui Moly do chwilowego podtrzymania lepszego stanu silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 raczej olej w tym nie pomoże.... ale spróbowac mozna;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 slyszalem o mechanikach lubiacych dac dobra rade, czyli: "zmien olej na gestszy to nie bedzie dymic" ... potraktuj ich minuta ciszy i jak najpredzej uciekaj razem z samochodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 taaa stara szkoła:D " Jak kopci to minerał " najlepeij jeszcze z jakims super regeneratorem i uszczelniaczem silnika:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 (edytowane) Zacznij od zmierzenia kompresji a nie od wymiany oleju , obejrzyj jeszcze odmę i kolektor dolotowy w miare mozliwosci moze tam masz od cholery oleju i stąd te dymy Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez Mordulec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 obejrzyj jeszcze odmę i kolektor dolotowy a najlepiej wyczyść porządnie razem z przepustnicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 bylem u mechanika mojego ktory sie bumami zajmuje powiedzial ze trzeba zmierzyc cisnienie ... i on stawia na uszczelniacze albo pierscienie co do uszczelniaczy to mowi ze mi za 5-8 zł zalatwi sztuke i wymiana kolo 400 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 a jezeli by sie w zbiorniku znalazło troche ropy ( czyt. gnoju ) to by tez mogla tak dymić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Predzej pompa sie rozsypie jak zaciagnie szlamu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 a jezeli by sie w zbiorniku znalazło troche ropy ( czyt. gnoju ) to by tez mogla tak dymić ? A nie wlałeś przez przypadek trochę Ropy do baku..? Bo coś tak dziwnie się zapytałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 co najwyzej w bańce w ktorej byla benzyna moglabyc wczesniej ropa ktora zostala wylana i resztki moglyby byc tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Zmierz wreszcie to ciśnienie-wtedy będzimy wiedzieli na czym stoisz(jeżdzisz)-szkoda czasu na jakieś śladowe ilości czegoś co może być wbaku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.