Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat



Gość Mordulec

Rekomendowane odpowiedzi

Lekkiego zonka dzisiaj zaliczyłem otóż tak

przełozyłem dzisiaj sobie lato 17 cali o ile tył pasuje elegancko 245x40x17

to z przodem mam jakis koszmar 4 razu juz zamieniałem

Po założeniu jak auto jest jeszcze na lewarku koło kręci sie elegancko nic nie ociera zadnych

dziwnych dzwieków ...

Natomiast w czasie jazdy efekt taki jakby w piaste ktos nasypał piachu , dzwiek jakby cos tarło

albo jakby sie jechało na lekko wcisnietym hamulcu i krzywej tarczy ... zdjęłem 17tki i dokładnie

obejżałem nie ma sladów po zadnym ocieraniu ani na feldze / opone ani na macphersonie

blache która osłania tarcze hamulcową tez poprostowałem ale nic z tego nie przyniosło efektu :/

I teraz mega zagadka , przełożyłem własnie na moje poprzednie lato 205x65x15 i gitara nic nie

ociera nic nie wydaje dziwnych dzwieków buma zapierdziela aż miło bo z tyłu ładny kapeć

Stąd moje przypuszczenia są 2 albo felgi są krzywe i nie wyważone albo cos jest nie tak z geometrią wkoncu 3 cm w szerokosci koła robią lekką różnice i jesli jest ustawione zbyt pionowo koło to taki efekt moze byc i zaraz wypierniczy mi piastę :/

Jak ktos ma jakies pomysły to bardzo proszę bo ja mam lekką załamke chwilowo

... aha oczywiscie pojade we wtorek sprawdzic te felgi na wyważarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% nie jest to wyważenie, jak podniosłeś auto na lewarku to sprawdziłeś czy nie ma luzu na łożysku???

Tak sprawdziłem to dokładnie i z jednej i z drugiej storny , przerabiałem temat przed zimą rozwaliła sie piasta z prawej strony i rzeczywiscie luz był spory na łożysku

a tutja kólka się trzymaja konkretnie .... zwłaszcza ze po przełożeniu na stare lato czyli 205 tez powiino byc słychac te piasty a jest kompletna cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie chodzi o rozmiar felg...

miejsce w którym jest tarcie będzie rozgrzane, więc możesz się przejechać i "podotykać" sobie

współczuję, Ja jak mam coś z autem to jestem nie do życia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna rzecz... wyważenie to raczej nie bo felga by wtedy biła albo cos... o tarciu nie ma mowy w tym przypadku... sprawdz dokładnie wszystko jeszcze raz:D u mnie zawsze to skutkuje tylko ja za nerwowy jestem:D

Przemo 4 razy juz zdejmowałem i zakładałem te felgi , posprawdzałem wszystko co mogło by ocierać

Najdziwniejsze ze na wąskich letnich jest gitarka

Jedyne co mi przychodzi na mysl to to ze kąty sa zle ustawione z przodu i o ile przy 205x65 na duzym balonie opona sie poddaje to juz przy takim twardym kapciu jak 235x45x17 felga toczy sie mocno po krawędzi i przez to podaje duze obciązenie na łożysko stąd takie dzwieki .... sam juz zgłupiałem co to moze byc :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystanse sie czasem zakłada cieniutkie na orginalnych śróbach w tedy jak klocki nowe szerokie kupisz i ociera o zacisk- maja gróbość do 8mm.

A dystans "duży" tylko wystawia koło ne zewnątrz, więc by miał znaki na oponie o tarciu- a tego nie ma.

Nic innego jak tylko w innej e32/e34 próbować- jak bedzie to samo to stawiam tylko na opony, felgi nie bo to tylko obręcz.

Ale poprzekłądaj koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cos poprzekładamy do Kaspriego , bo normalnie totalna zagadka o co biega :/

Aha jakby ktos miał dystansy 5x120 grubosci 5mm to bym chętnie pożyczył na sprawdzenie , mozliwe ze Chiccoo masz racje bo tarcze i klocki mam praktycznie nówki 2-3tys przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam 3 komplety felg

Sruby mam te ktore były

Letnie 15 i zimowe 15 smigaja elegancko

Tylne 17tki tez na oryginalnych srubach

Jedynie z przednimi 17tkami jest problem , pojecia nie mam , ale moze faktycznie cos bedzie nie tak ze srubami :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie mozesz miec racje Kosa , bo skoro nigdzie nie ma sladów ocierania to faktycznie sruby mogą za głeboko w piaste wchodzic :/

Jutro zmierze ile wystaje sruba z letnich 15 a ile wystaje z tych 17 i faktycznie moze wystarczy lżej dokrecic , albo dac jakiegos dystansa 5mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie poprzedni wlasciciel stosowal sruby ktore wkrecaly sie moze z 5mm <szok>, kupiłem odpowiedni dluzszeo i po wkecenieu uslyszalem chrobotanie, delikatnie je odkreciłem (moze z pó obrotu) i juz bylo ok,

tez delikatnie je odkrec i sprawdz lub moze inny komplet,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz dystansów to ja mam takie z E36 to mogę je wypożyczyć na prubę.

Śróbki też mogą być ciut za długie choć nie chce mi się wierzyc bo za tarczą "nic nie ma" oprócz piasty.

Ale się znajdzie winowajce to tylko kwestia czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...