Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat



matheo872

Rekomendowane odpowiedzi

witam.wymienialem aparat zaplonowy i nie bardzo wiem jak go teraz ustawic zeby bylo dobrze.problem wynika troche z mojej glupoty bo nie zpamietalem w jakim byl wczesniej ustaweniu...a teraz nie bardzo wiem co z tym zrobic.czy jest w stanie ktos pomoc?bede bardzo wdzieczny..

czy gdybym ustawil kolo pasowe na znak ,potem palec z nacieciem na apracie i przewody podlaczyl w odpowiedniej kolejnosci powinno byc dobrze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik to m10b18 objawy sa takie ze nie odpala czasami tylko kaszlnie lub strzeli w wydech raz spod kolektora wydobyl sie kłeb dymu,palec zaplonowy w aparacie wlozony jest normalnie tylko problem tkwi w tym jak ustawic aparat.ustawilem wg znaków na kole pasowym i palec wg znaku na obudowie aparatu ale skutkow to niestety nie przynioslo uslyszalem jedynie strzal w tlumik a potem nawet nie zagadała..

rozumiem ze sam nie ustawie zaplonu na cacy ale zalezy mi na informacji jak zrobic to tak aby tylko dojechac do mechanika i wtedy dobrze wyregulowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dym spod kolektora??:help: czyli skąd ??

jeśli wymieniałeś rozrząd i palec i aparat to ustawiając wszystko na znaki od razu powinien chodzić,

coś jest źle założone ale stwierdzenie na odległość co to ciężka sprawa, pobierz Sam Naprawiam E30 tam jest wszystko opisane,

a może pomyliłeś przewody wysokiego w kopułce....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie tez mnie zdziwil ten dym ale siedzialem za kierownica i dokladnie nie widzialem skad polecial..tylko "syknelo" i pojawil sie klęb dymu.probowalem przekrecac palec o 180 stopni tez bez efektow. mowisz ze jak ustawione na znaki to powinien chodzic ale przeciez jest cos takiego jak kat wyprzedzenia zaplonu a jesli sie go ustawi to raczej palec nie bedzie wskazywal na znak..

a wksiazce opisane jest tylko jak wyregulowac zaplon z lampą ktorej ja niestety na obecną chwile nie posiadam..;/ aha i w owej ksiazce napisane jest jeszcze ze palec powinien sie krecic zgodnie ze wskazowkami zegara ..u mnie jest odwrotnie!! blad w druku czy mam cos namieszane w silniku?

Edytowane przez matheo872
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj dokładnie, strona 65, w Motroniku (a taki masz ) nie ma możliwości regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, ustawiasz 1 tłok w GMP, znaki powinny się zgadzać a później obraca się się palec o 30 stopni, wszystko jest opisane ,

jeśli po wymianie paska i ustawieniu wszystkich znaków i przekręceniu palca dalej nie odpala to chyba pomieszałeś kable WN na kopułce, albo kable, świece, palec, kopułka .... co jest nowe ??

można lekko podregulować kopułką co też jest opisane,

dawno temu miałem M40 już nie pamiętam dokładnie jak to było :/ ale sam wymieniałem pasek i kopułkę w M40 oraz w M20 i nie było większych problemów, odpalał zawsze jak słabo chodził to regulowałem przekręcając kopułkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa to sorry , to jetronik czyli reguluje sam zapłon podciśnieniem, ale ustawia się podobnie na znaki, tłok 1 w GMP i wszystkie znaki ustawione i palec 30 stp i musi zapalić, chociaż trochę, może cię czkać ale odpalić powinien,

dawno temu robiłem jetronika na M20 ....... sprawdź od początku wszystko , powili dokładnie, ustawienia znaczników,

co w końcu wymieniałeś??

a palec nie może się odwrotnie obracać jest na zębatce przecież :/ może błąd druku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie za informacje..jutro ustawie jeszcze raz wszystko od poczatku.wymienialem caly zaplon(aparat kopulka palec kable) bo ogolnie z autem jest duzo wiekszy problem poniewaz brakowalo jej mocy falowala na obrotach nie chodzi na benzynie i staram sie ja doprowadzic do porzadku pomalutku(szkoda zeby sie marnowal taki klasyk) ale najpierw musze sie uporac z tym zaplonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zapala na gazie ??

powodzenia, ale jetronik nie jest łatwy w diagnozowaniu,

posprawdzaj węże podciśnienia, może zamieniłeś jakieś,

zobacz świece czy zalane są, jeśli tylko to ruszałeś to powineneś zamontować nowe tak jak było :/

spróbuj bez węży podciśnienia aparatu zapłonowego

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zalane to dobrze, wyczyść świece..

czyli wykluczamy pompę, sterowanie, świece, kable....

coś namieszałaś z aparatem zapłonowym, sprawdź znaczniki aparatu w położeniu tloka 1 na GMP, jak mówi instrukcja, musi zapalić ;) albo próbować, jak już zacznie łapać to kręć kopułką,

ale wiem że najczęściej zamienione są kable na aparacie zapłonowym i stąd brak zapalania albo jeśli ruszałeś, przewody podciśnień silnika - przy przekładce mech męczył się cały dzień bo nie chciała zapalić aż przyjechałem i podłączyłem przewody podciśnień prawidłowo :D

Edytowane przez Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w M50 kiedyś po wymianie świec pomyliłem kostki do cewek.Silnik odpalił ale wyraźnie czuć było nierówną pracę 4 gary normalnie pracowały a dwa nie.(jeden kichał/strzelał w kolektor a drugi w wydech ,więc może faktycznie kable pomylileś.

U mnie jak 2 gary siadły to 4gary dały radę uruchomic silnik a u ciebie 2gary nie wiem czy to juz nie jest spory problem w uruchamianiu i pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...