Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Są przypadki na rynku że demontuje się visco i montowany jest wiatrak/ wentylator elektryczny (standardowy jak inne samochody mają).

Jak to jest robione tzn z jakiego samochodu montowane sa wiatraki (moze jakieś "ładnie" psują :)) i gdzie czujnik montowany jest w czasie takiej przeróbki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to sie nazywa mega prowizorka i patologia. Dorabianie jakis mocowan lap ?? robienie dziur? ruszanie 15-20letniego ukladu i chlodnicy ktora ma spory % uszkodzic sie przez przerobki ?? wiercenie otworow na czujnik?? gdzie?? zeby to mialo sens trzeba by bylo to pomierzyc wyliczyc....

Pozatym z tego co zauwazylem to system chlodzenia oparty na sprzegle VISCO dziala tak aby utrzymywac stala temp ma rozne biegi (sprzegania) aby utrzymywac stala temp. Natomiast systtemy na wentylator wlaczaja sie np przy 100C gdzie w bmw bedziesz mial w tym momecie wachania na wskazniku miedzy dwiema bialymi a poninien byc poziom?? MA TO SENS??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było tylko pytanie- kto pyta nie bładzi :)

Kilka osób pisze że zamontowali coś takiego i gra.

A czujnik wł sie przy ok 94stopni +/- ( zależnie od czujnika).

Tyle samochodów go ma na świecie i latają, więc tylko pytanie jak to robią i gdzie co podłączyć można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie tez znam bety co maja elektro zamiast viska i chulaja bez zadnych skokow temp. Zastepuje sie glownie aby zniwelowac opory ktore dostaje motor przy zalaczaniu sie wiskozy. Konkretow narazie nie podam ale temat bede mial na uwadze jak spotkam znajomego co ma taka podmianke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Wiskoza nawet jak sie ******zieli to nie zagotuje Ci silnika , natomiast ******zielony wentylator elektryczny zdecydowanie tak :)

Po co poprawiac to co jest dobre ?? Dodatkowe elektryki montują najczesciej do driftu / palenia kapcia np Łycha miał w toruniu w E30 chłodnice chyba od E32 i 2 wentlatory elektryczne jak dobrze pamietam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można zamontowac bez przeróbek, otwory na czujnik w chłodnicy sa zaslepione i służą do spuszczania wody z układu chłodzenia -wstawiasz w to miejsce czujnik np 94stc . wentylator i gitara-- otwory montażowe sa .....i masz racje ---wielu rezygnuje z viska, nie wiem tylko dlaczego ponieważ idzie je łatwo zregenerować , mi przynajmniej sie udało więcej jak 2 razy, zakup nowego jest kosztowny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja też, i już to dokładnie opisywałem, czasem da się uratować, jeżeli bimetal jest zabrudzony, smar + kurz + błoto...wiadomo, oczuszczenie bimetalu oraz zaworka + ewentualnie dogięcie bimetalu i może działać jak kiedyś, podobno można jeszcze visco uzupełnić olejem...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam potrzebne jest imadło i coś na czym można rozkręcić wisko w pozycji pionowej.. Olej silikonowy nalewa się do środka i wisko jak się kręci siłą odśrodkową rozprasza olej silikonowy. Z tego co pamiętam to był do kupienia ten olej w aso hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwa rodzaje uszkodzeń:

1. nie załącza się - najczęściej - cały czas chodzi na wolnym biegu, kręci się ale jak otworzysz maskę to nie dmucha, w wielu przypadkach powodem jest brud na bimetalu i zapaćkany zaworek ale często też ubytek oleju w wiskozie, nic więcej nie może tam się popsuć, nie mówiąc o uszkodzeniach mech. - skutek: po załaczeniu dużego obiegu zaczyna sie gotować

2. załączona stale - nie słyszałem o takim przypadku - jak padnieta to spawają visco na sztywno i chodzi cały czas, nie polecam, skutek: super chłodzenie, super dzwięk odrzutowca i padnięta pompa wody :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
generalnie sprawa prosta

w samochodach z klimatyzacja typu climatronic masz na dole chlodnicy miejsce na czujnik , wkrecasz czujnik od 318is dajesz wtyczke od m52 z climatroniciem i masz chlodzenie na wiatrak klimy jesli przekroczy jakas tam temperature :)

wystarczy ori czujnik(ten z góry)zmienić na ten z is-a,żadnych wtyczek nie potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...