Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat



mat

Rekomendowane odpowiedzi

witam! Jakiś czas temu wymieniłem termostat. Po jakimś czasie wymieniłem chłodnicę bo ciekło. Teraz po zimie zaczęło mi znów ciec z pod samochodu :sad: Myślałem ,ze dałem ciała i cieknie z pod obudowy termostatu ,bo nie założyłem nowej uszczelki ale dzisiaj zmieniłem na nową i ku mojemu rozczarowaniu cieknie dalej.:cry:

Do rzeczy: cieknie wydaje mi się ,że z pod pompy wody. Auto pracuje jak trzeba. Nie grzeje się, jest strumień. Tylko gubi płyn jak zgaszę i też nie zawsze.

Moje pytanie czy trzeba wymienić pompę wody skoro jest sprawna w 100 procentach może ciec z niej pomimo tego ,że działa dobrze?? Czy tylko ten o ring może być do wymiany.??

jak wymienić pompę co trzeba zrobić po kolei??

Jaka pompa wody jest godna polecenia??? z góry dziękuję za pomoc <bmw_2>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m50b25

jeżeli nie z pompy to w takim razie tylko zostaje z silnika.... bo węże na bank dobre wszystkie. termostat nowy. Obudowa ok. uszczelka nowa. Wszystkie opaski ok.. nie mam więcej pomysłu. Cieknie po paskach i tak jakby "z tyłu" a plama jest pod miską jakby.. Ale wydaje mi się ,że jest to jedyna możliwość ,żeby ciekło, bo co tam jest innego...

Pompa ok, strumyczek ładny. Nie ma objawów typowych dla tego ,że jest niewydajna. Nie mam żadnych problemow z układem chłodzenia poza tym ,ze cieknie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz obudowę termostatu?metalową?czy z tworzywa?

Bywa że i metalowa lubi pęknąć.

U mnie nowa uszczelka okazała się niewystarczająca i silikonem pociągnąłem wtedy dopiero było sucho.

Wiatrak mi płyn/wyciek rozdmuchiwał i troche trwało zanim go namierzyłem.

Akcje z oringiem w pompie wody też miałem ale jak on klęknął to płyn wyciskał śie ze szczeliny międy korpusem pompy a blokiem silnika i to odrazu zauwazylem bo nie rozbryzgiwał się po paskach a tylko zostawiał ślad na bloku silnika.

Nagrzej silnik do własciwej temperatury a potem niech ktoś Tobie go wyłączy a Ty patrz w te rejony.

Zaraz po wylączeniu silnika uwidaczniają się wycieki.

Pod obudową termostatu(kiepskie miejsce do obserwacji ale da się to zrobic)lub spod pompy wody.

Ja pompie wody daje 60/70kkm i wymieniam na nową.

Żeby się do niej dobrać najlepiej zdjąć osłonę wiatraka z chłodnicy,odkręcić wisko z wiatrakiem,odkręcić kółko pasowe i (dokładnie nie pamiętam ale chyba dwie śruby pompy 10mm lub 13mm).Powinna wyjść bez większych problemów choc bywa ze troche ją przysysa na oringu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak: pompa wyjęta - jest cała. Chociaż swój wiek już ma, nie ma nieszczelności, pracuje ok. Oring zmieniony. Cieknie na bank z okolic pompy wody.Po wymianie oringu mniej. Zobaczyłem wczoraj jedną rzecz jedna z 4 szpilek mocujących pompę wody jest ukręcona, są 4 ,które wystają z okolicy bloku pytanie: czy ten element z , którego wystają trzpienie pod pompę wody wychodzi z bloku czy jest wymienny??

Czy to może być przyczyna??

Po wyjęciu pompy refleksje:

cieknie zdecydowanie mniej zauważalnie, plama wielkości pięści po jeździe, cieknie tylko na wyłączonym silniku.

r6zki0.pngmodel=HJ61&mospid=47393&btnr=11_1503&hg=11&fg=35[/url]

143qly1.jpg

tutaj o jaki trzepień chodzi

na tym obrazku nie ma nic , po oringu ale tam są 4 trzpienie ,które trzymają pompę wody przykręcone nakrętkami. Jedna z nich jest ukręcona.

Edytowane przez mat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...