Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat



Kosa

Rekomendowane odpowiedzi

a więc:

w środę spadł mi wąż z chłodnicy (górny przy zbiorniczku) i auto się trochę zagrzało

założyłem dolałem płynu, odpowietrzyłem i było ok,

jednak na drugi dzień sytuacja się powtórzyła tylko że byłem już wyczulony i jak zobaczyłem dym spod maski (wskazówka minimalnie za połową) od razu zatrzymałem auto, znowu ten sam wąż, więc powtórzyłem czynności z poprzedniego dnia

dziś rano (3 dzień) przed wyjazdem sprawdziłem płyn, dokręciłem opaskę na wężu i pewny siebie ruszyłem do pracy - i co ? znowu to samo !! najdziwniejsze że wąż spada mniej więcej w tym samym miejscu na drodze (po przejechaniu prawie całego Wrocławia o 6.00 rano)

przez 3 dni kupiłem już 24 l płynu !!!

co się dzieje? od najmniej kosztownych - zmienić opaskę, zmienić korek 2 bar, uszczelka pod głowicą olej i płyn wyglądają ok

wracając do domu popołudniu gdy jest już cieplej i jest większy ruch (godziny szczytu) nic takiego się nie dzieje

pomocy

z góry dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. wąż spada mniej więcej w tym samym miejscu na drodze (po przejechaniu prawie całego Wrocławia o 6.00 rano)

magic?? bez przesady.....chyba wąż nie wie w którym miejscu we wrocku jest ;)

trasa i wrocław rano (zero ruchu) duży obieg ledwo sie otwiera więc cisnienie jest małe,

jedyne sensowne rozwiązanie to:

1. kiepska opaska/wąż i spada sam z siebie - wymienić

2. dostaje ciśnienie z cylindrów i dlatego spada - sprawdzić twardość węży

nic innego nie przychodzi mi do głowy :/

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Poszukaj jakiejs innej opaski najlepiej takiej ktora jest skrecana na kluczyk a nie wkretakiem :)

A chłodnica nie jest luzna ? moze tak jak piszesz telepie po dziurach i przez to sie zsuwa wąż , przerabiałem podobna akcje w pasacie na szczescie tylko raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIAŁA TO TAK jak wzrasta temp:

1. mały obieg nagrzewanie silnika

2. otwierany jest duży obieg

3. włącza się wisko

jeśli ciśnienie w układzie a więc i temp dalej rosną zaczyna puszczać korek,

więc to nie wina korka,

raczej wina guma/opaska :) + dziury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmień opaskę od tego zacznij. Może jest zbyt wyrobiona i pod wpływem temp się rozkręca. Ja miałem problem z jedną opaską i kupiłem takie ze stacji benzynowej i jest ok. Jeżeli nie to.

jeśli ciśnienie w układzie a więc i temp dalej rosną zaczyna puszczać korek,

ale tutaj wygląda na to ,że nie puścił.. poleciało przez wąż

Wisko to raczej nie jest bo troszkę zimno ,a jedziesz cały czas.. Dziwna sprawa.

Masz lpg??

Dredowi puszczał wąż górny dlatego ,że lpg biło do układu chłodzenia i robiło się za duże ciśnienie w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam LPG, wąż troszkę twardnieje pod wpływem dodawania gazu ale to przez większy przepływ płynu, bo dalej można go spokojnie ugiąć

chyba znalazłem problem, otóż jest wykruszony kołnierz na krućciu na którym jest ten wąż, więc wystarczy trochę wyższe ciśnienie + nierówności i spada (tak myślę) normalnie ręką go nie zdejmę, a wiec do wymiany chyba chłodnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosa tak to nie będzie działać dobrze.Sama opaska bez tego kołnierza nie da rady z 2 barami ciśnienia w układzie.

Moja chłodnica miała wzmacniany ten kruciec "żebrami"długosci około 1,5cm więc jak skruszył mi się kołnierz(mi odpadł z 1cm krućca)to sciąłem te wzmocnienia i nasunąłem węża wodnego tak bym mógł jeszcze ścisnąć go opaską.

Ty widzę ,że tych żeberek/wzmocnień nie masz i możesz podsunąć dalej węża.

Ja uratowałem się tak awaryjnie na trasie i zaraz zamówiłem nową chłodnice.

Wąż po awari zsunął sie jeszcze raz.Po wymianie na nową chłodnice było po problemie(pozatym znów mamy jasny stan na drożność chłodnicy)

W starej chłodnicy kruciec kruszył mi się w rękach-to pewnie koniec pracy dla tego tworzywa.

Nowy korek to około 50pln 2,0B i też nie zaszkodzi zmienic na nowy.

Kosa tylko nie redukuj ciśnienia w układzie wkręcając korek 1,4B bo może być z tego niezły "bigos".

Jak dla mnie chłodnica do wymiany+ewentualnie korek.

W 450/500pln się zmieścisz.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to M50 więc sekwencja więc nie ma jak walić w ukł. chłodzenia

Hehe czyli ja w m30 mam sekwencje i podgrzewany reduktor przez płyn chłodzący a w m50 reduktor niby jak się podgrzewa? Radze poczytać coś o Lpg dopiero później mówić co jest nie możliwe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...