woz Opublikowano 14 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Witam wszystkich! Pare dni temu napisalem na forum z pytaniem odnosnie roznych modyfikacji. Mordulec odpisal i wspomnial o czyms, czego nigdy nie bralem pod uwage i z czym nigdy wczesniej nie mialem nic do czynienia. Szpera Czy ktos moglby mi wytlumaczyc ogolnie co i jak? Tzn, wiem, ze jest to blokada diferencjalu na moscie tylnym, czyli mowiac po moim jezyku laika samochodowego, ze kolo lewe bedzie sie zawsze krecilo tak samo jak prawe Ale jak to sie ma normalnie do jazdy po miescie? Czy to znaczy, ze kazdy zakret bede bral bokiem? czy to jest tylko czesciowa blokada? Mi zalezaloby na tym, zeby samochod zmodyfikowac dosc mocno, tzn, zeby osiagi byly lepsze (Modulec wspomnial, ze na forum wypowiadala sie osoba, ktora wlozyla szpere do seryjnej 325i. Po zalozeniu do setki bunia cisnela lepiej o 1,5-2 sekundy. uklon_bmw ) patrzylem na allegro. Sa rozne, wszywstko w granicy 1500. Ale sa szpery z przelozeniem, 3,15, 3,23. Tez chyba kiedys widzialem 2,93 jezeli sie nie myle? Co to wszystko oznacza? I jakie przelozenie byloby optymalne na polaczenie miedzy dobrymi osiagami i jazda po miescie? (chociaz kazdy zakret bokiem mi sie zaczyna podobac :mrgreen: Z gory dzieki za wszelka info. Pozdrwoeinia <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 14 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 kolo lewe bedzie sie zawsze krecilo tak samo jak prawe Heh to jest akurat przypadek total hartkor ekstrim :lol: do jazdy taki most sie nie nadaje bo tak jak piszesz ciezko by było zgrać przednie kółka z tylnimi , po zespawaniu mostu mozna uzuskac efekt 100% szpery czyli i lewe i prawe koło kreci sie z taką samą prędkością :drunk: ... fajna sprawa ale przydatna jedynie przy paleniu gumy ewentualnie przy drifcie ale raczej wiekszosc jezdzi na 40% i bardziej zeszperowanych mostach :wink: Najlepiej poszukaj szpery 25% o przełożeniu zbliżonym do tego które masz w tej chwili ewenutalnie o przełożeniu mniejszym dla uzyskania wiekszej predkości lub o wiekszym dla poprawy przyspieszenia bo chyba raczej o to Ci bardziej chodzi niz o zapięcie 260kmh bo właściwie to poza autobanem to nie ma gdzie się tak rozpędzic bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 14 Grudnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Nie no, na lamania 280km/hr mi nie zalezy! Pierw poczekam az zrobia u nas dobre drogi, hehe 25%? Z matmy pamietam tylko, ze jest to 1/4 hehe. Piszesz, zebym wzial szpere z podobnym przelozeniem do tego, ktory mam w tej chwili. A co z tymi 2,93, 3,15, 3,23 itd itd? Czyli jakiej powinienem szukac? Mi przede wszystkim zalezy na przyspieszeniu, a nie zeby przelamac bariere dzwieku na autobahnie Raz jeszcze dzieki za info bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas_DDZ Opublikowano 14 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 ja sie tak wetne w temat, gdzies czytalem ze podobno 318is, maja zamontowana szpere juz w standardzie, czy ktos cos wie na ten temat albo moze sprawdzal, bo jak nie to sam sprawdze ....ale mi sie nie chce bo za zimno zeby w garazu siedziec wiec pomozcie, wiecie cos????? <bmw> <bmw> <bmw> <bmw> <bmw> <bmw> <bmw> <bmw> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 14 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 A co z tymi 2,93, 3,15, 3,23 itd itd? Z tego co jest na realoem'ie wynika ze w fabryce dostałes dyfer z przełożeniem 2,93 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG11&mospid=47431&btnr=33_0370&hg=33&fg=05 Dlatego montując szpere o przełożeniach np 3,15 lub 3,23 stracisz na prędkości maks ale zyskasz na przyspieszeniu można to wytłumaczyć np tak : Most 2,93 -> 2bieg 6tys obrotów V=100kmh (to tylko przykład nie znam dokładnych danych ) Most 3,15 -> 2 bieg 6tys obrotów V=85kmh gdzies czytalem ze podobno 318is, maja zamontowana szpere juz w standardzie, Spotkałem juz kilka osób ktore właśnie w IS'ach miały szpere ale wydaje mi się ze nie montowali jej jako standard :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 14 Grudnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 a nie przejmowac sie, ze 3,15 moze byc za bardzo extreme jak wczesniej sugerowales? Sorry za te pytania proste jak but, ale ze szpera nigdy nie mialem nic do czynienia i jestem mega laik jesli mowa o mostach.. pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 14 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 a nie przejmowac sie, ze 3,15 moze byc za bardzo extreme jak wczesniej sugerowales? Chwila bo widze ze chyba mylisz 2 sprawy 2,93 / 3,15 / 3,23 to wartość przełożenia dyferencjału zarówno dla zwykłych mostów jak i zeszperowanych. 25% / 40% (nie mylić z wódka :mrgreen: ) to oznaczenie ile % mocy jest przekazywane na to koło które ma lżej (czyt. 100% to przypadek który opisałes na samym początku czyli oba kółka kręcą się razem z tą samą prędkością) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 14 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 proponuje zapiac most zeszperowamu z m3 przelozenie 3.23 badz z 325 3.15 tak czy siak musisz sie liczyc z wydatkiem 1500zl w gore za most + dodatkowe koszta przy przekladce ...reszta mostow czyt. od 320 i w dol z pojemnosci bedzie powodowala mega wachlowanie galka ///czesta zmiana... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 14 Grudnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 OK, faktycznie cos tam mieszalem. Mowilem, ze jestem laik w tym temacie Ok, czyli sugerowales, ze szpera okolo 40% bylaby ok? I z tego co TDSerek pisal, to 3,15 lub 3,23 powinna byc dobrym rozwiazaniem? Juz powolizaczynam cos kumac Tak BTW, TDserek, widze,ze skupujesz katalizatory. Mam oryginalny z 328i e36. 165 000km przejechane gdybys byl zainteresowany.. [ Dodano: 14 Grudzień 07, 20:39 ] OK, juz widze jakies swiatlo kumania w mojej glowie. Czyli w skrocie. Jesli zalezaloby mi bardziej na Vmax, to wzialbym most z przelozeniem nizszym niz 2,93,ktore mam. A jezeli mi zalezy na lepszym przyspieszeniu, to przelozenie wieksze od 2.93,czyli 3,15 lub 3,23 byloby dobre? Raz jeszcze dzieki za info bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 15 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 OK, faktycznie cos tam mieszalem. Mowilem, ze jestem laik w tym temacie Ok, czyli sugerowales, ze szpera okolo 40% bylaby ok? I z tego co TDSerek pisal, to 3,15 lub 3,23 powinna byc dobrym rozwiazaniem? Juz powolizaczynam cos kumac Tak BTW, TDserek, widze,ze skupujesz katalizatory. Mam oryginalny z 328i e36. 165 000km przejechane gdybys byl zainteresowany.. [ Dodano: 14 Grudzień 07, 20:39 ] OK, juz widze jakies swiatlo kumania w mojej glowie. Czyli w skrocie. Jesli zalezaloby mi bardziej na Vmax, to wzialbym most z przelozeniem nizszym niz 2,93,ktore mam. A jezeli mi zalezy na lepszym przyspieszeniu, to przelozenie wieksze od 2.93,czyli 3,15 lub 3,23 byloby dobre? Raz jeszcze dzieki za info bmw_beer Witka przelozenie nizsze niz 2.93 ma tylko tds 2.5 litra czyt 2.56 jezeli chcesz zeby twoje 328 dobrze zapinalo to polecam most z m3 jest nawet na allegro http://www.allegro.pl/item280354919_most_bmw_m3_e36_szprera_45_jak_nowka_m_power.html http://www.allegro.pl/item284426126_most_bmw_e_36_szpera_.html http://www.allegro.pl/item283922654_szpera_most_dyfer_bmw_e36_e_36_m3_mpower.html Co do katalizatora to jezeli masz wyciety to oblookam ale z tego co wiem to 328 mialo kat metalowy i nie skupuje takich ale sprawdzic mozna..jezeli nie wycinales to nie wycinaj pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 15 Grudnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 a od m3 mi wejdzie normalnie? Czy to musi byc od 328i? Sorry raz jeszcze za tysiace prostych pytan. Bo jesli i tak bym cos kombinowal w te strone i od emki by pasowalo, to moze najlepiej cos takiego. kat jest wycagniety i lezy grzecznie na polce. przesylam linka: http://www.allegro.pl/item280734226_katalizator_bmw_e36_e_36_328i.html pozdro i dzieki. bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 15 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Witka wiec tak...kata nie potrzebnie wycinales bo jest metalowy i podejrzewam ze nie ma zadnej znaczacej roznicy na strumiennicy... co do przekladki mostu to mozesz miec duzo problemow z mostem od m3 ...musialbys zmienic polosie itp racze kupic od 328 hehe albo 325 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 15 Grudnia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 OK, dzieki za wszelkie info. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alberrrcik Opublikowano 20 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Ja pozwole sobie dodac ze przy zmianie przelozenia na wieksza wartosc predkosciomierz bedzie zawyzac wskazania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 22 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Ja pozwole sobie dodac ze przy zmianie przelozenia na wieksza wartosc predkosciomierz bedzie zawyzac wskazania A niby czemu? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jojo31 Opublikowano 14 Października 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 <bmw> SZPERA w Z3 1,8i Czy Dyferencjał ze SZPERĄ z Z 3 1,9 pasuje do Z3 1,8???? Jaki dyfer ewentualnie by pasował???? Czy ktoś wie gdzie można taki kupić??? Lub ten przerobić??? Prosze o pomoc!!! Tu lub na email również jojo31@op.pl Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly87 Opublikowano 10 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Witam mam compakta e36 1.8Ti i w dokumentach niemieckich mam napisane ze jest szpera 25% jak to sprawdzic czy ona jest ? Z góry dziekuje za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 10 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 podnies na lewarku autko z jednej strony i sproboj przekrecic kolem jak sie nie da to znaczy ze jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly87 Opublikowano 10 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Acos taka szpera 25% daje?? jak tak to cc? czy idzie to jakos odczuc?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 10 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 szukaj na forum youtube...itp nie chce mi sie za kazdym razem tlumaczyc:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Horban Opublikowano 25 Listopada 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Witam wszystkich!Pare dni temu napisalem na forum z pytaniem odnosnie roznych modyfikacji. Mordulec odpisal i wspomnial o czyms, czego nigdy nie bralem pod uwage i z czym nigdy wczesniej nie mialem nic do czynienia. Szpera Czy ktos moglby mi wytlumaczyc ogolnie co i jak? Tzn, wiem, ze jest to blokada diferencjalu na moscie tylnym, czyli mowiac po moim jezyku laika samochodowego, ze kolo lewe bedzie sie zawsze krecilo tak samo jak prawe Ale jak to sie ma normalnie do jazdy po miescie? Czy to znaczy, ze kazdy zakret bede bral bokiem? czy to jest tylko czesciowa blokada? Mi zalezaloby na tym, zeby samochod zmodyfikowac dosc mocno, tzn, zeby osiagi byly lepsze (Modulec wspomnial, ze na forum wypowiadala sie osoba, ktora wlozyla szpere do seryjnej 325i. Po zalozeniu do setki bunia cisnela lepiej o 1,5-2 sekundy. uklon_bmw ) patrzylem na allegro. Sa rozne, wszywstko w granicy 1500. Ale sa szpery z przelozeniem, 3,15, 3,23. Tez chyba kiedys widzialem 2,93 jezeli sie nie myle? Co to wszystko oznacza? I jakie przelozenie byloby optymalne na polaczenie miedzy dobrymi osiagami i jazda po miescie? (chociaz kazdy zakret bokiem mi sie zaczyna podobac :mrgreen: Z gory dzieki za wszelka info. Pozdrwoeinia <bmw_1> Ja mam u siebie szpere i powiem ci tak szpera przypieszenia raczej ci nie zwiększy(chyba że tracisz przyczepność przy ruszaniu to wtedy owszem) możesz je zwiększyć zmieniając przełożenie w moście ma krutsze czyli auto będzie miało mniejszy max ale lepiej będzie się zbierać. Jeżeli chcesz driftować to szpera jak najbardziej.... jeżeli auto służy również do jazdy na codzień proponuje szpere 25%. Witam mam compakta e36 1.8Ti i w dokumentach niemieckich mam napisane ze jest szpera 25% jak to sprawdzic czy ona jest ? Z góry dziekuje za odpowiedz Podnieś tył auta włącz na luz obracja jednym kołem jeżeli drugie obraca się w tą samą strone masz szpere jeżeli obraca się w drógą stronę szpery nie masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dread Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Może się przydać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 http://img23.imageshack.us/img23/8837/30604118.jpghttp://img8.imageshack.us/img8/217/57057973.jpg Przyda się <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulek Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Woz, ceny na allegro są trosze wysokie, jak ktoś z was chce szpere to proponuje zadzwonić do Panów z miejscowości Świdnik koło Lublina, znają temacik (tak mi się wydaje) i polecani na jednym takim forum Cena ta sama co na Allegro, a szpera sprawdzona i również ci Panowie polecali spięcie 40%, podobno jeździ się na niej po mieście normalnie Myślę, że skoro zajmują się BMW, to pewnie i do E34 też coś dobiorą. Właśnie znalazłem ich stronkę, nie mogłem sobie przypomnieć nazwy tej firmy http://fwmotorsport.pl/ Jest gdzieś jeszcze inna firma, ale jej nazwy już nie pamiętam. Jak dzwoniłem i się pytałem ot u nich do E36 3.15 40% około 1300 zł Artykulik wyżej czytałem właśnie w tej gazetce GT, ale nie pamiętam, w którym numerze było o szperach. Dość często publikują jakis prosty artykulik, jakiś podstaw można się z nich dowiedzieć. Aktualnie jest o chłodnicach oleju, gdyby ktoś był zainteresowany. Ja przed tą zimą na 100% już założę szpere do swojej niuni, tak jak polecali na forum będzie 40%. Gdzieś czytałem, ze nawet porsche ma w serii 25%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AWV Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Ja przed tą zimą na 100% już założę szpere do swojej niuni, tak jak polecali na forum będzie 40%. sulek to zdaj relację ile cię to kosztowało, gdzie robiłeś i wszystko z tym związane bo swoje autko też chce zaszperować z czasem i chciałbym znać kosztorys takiej zabawy. No i nie omieszkaj napisać (jak już zrobisz) o różnicy w prowadzeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.