Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Tak powinien pasowac , tylko pamietaj o krzyżaku , jest inny przy wspomaganiu a inny w wersji bez , zebys sobie nie kupił samej listwy z pompą bo bedzie lipa

dzieki za mega szybką odp :) do jutra musze dac znac typkowi.Wiem ,że krzyzak jest inny, w komplecie ma być:listwa,pompa,kolo dwupasowe,krzyzak,zbiorniczek,przewody,mocowanie pomy i moze jakies duperelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 zl i sprawdzony bo mówi ,ze jezdzony w jego e30.Na allegro komplety stoją po 400-450.Gościu jeszcze ma komplecik za 200 ale z krzyzakiem od e36 i bez koła dwupasowego ,a co gorsza nie wie w jakim to jest stanie bo silnik wyjęty.Wole dołożyć stówe i mieć jako taką gwarancje,ale to sie okaze w praniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może mini offtop, ale co tam...

mnie trochę wspomaganie w e30 denerwuje, najzwyczajniej w świecie jest za mocne, w czasie szybszej jazdy po winklach jest do przesady silne... ja u siebie będę myślał o jakimś zredukowaniu siły wspomagania

the end

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A kontynuujac off off - moja e30 nie ma wspomagania. Ma 215 z przodu i mimo tego ze keira ma srednice 100 metrow, to i tak kreci sie ciezko jak diabli. A wziac tym zaparkowac to koszmar. Nie wiem, albo musze wspomaganie zalozyc albo na pakernie zaczac chodzic. Odzwyczailem sie. Masakra..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kontynuujac off off - moja e30 nie ma wspomagania. Ma 215 z przodu i mimo tego ze keira ma srednice 100 metrow, to i tak kreci sie ciezko jak diabli. A wziac tym zaparkowac to koszmar. Nie wiem, albo musze wspomaganie zalozyc albo na pakernie zaczac chodzic. Odzwyczailem sie. Masakra..

Mam opony wszystkie po 205/55 i jak auto jest pelne ludzi to na parkingach supermarketów ukręcić kierą jest rzeznia.

Jestem w trakcie zakładania wspomagania.Kupiłem komplet od wersji 320 za dosc rozsądne pieniądze,ale to sie okaże jak wszystko poskładam czy warto było.Jeśli ktoś z Was ,a w szczególności Ty Wozu :) będzie chciał zainstalować wspomaganie to radze aby kupić do wersji jaką macie gdyż są małe różnice , jak np:

1.Rostaw śrub(te które przytwierdzają przekładnie do belki) nie jest idealny jak u mnie czyli w wersji 318.Chyba ,że mam coś walnięte.Brakuje okolo 1,5 mm dlatego narazie wsadziłem cieńszą śrube(ósemke) ,a normalnie są dyszki.Najlepiej bedzie minimalnie rozwiercić otwory w belce.

2.Sama pompa jest troche inna i musiałem jej mocowanie do silnika deko zmienić ,a konkretnie podłożyć nakrętki ,a dopiero do nich dokręcić mocowanie.

3.Koło pasowe od pompy ma większą średnicę ,tego nie jestem na 100% pewien ,ale potwierdze niebawem ponieważ znajomy ma 318 ze wspomaganiem,ale aktualnie jest na urlopie.Zresztą przetrząsne neta i sie dowiem.

4.Dziwna sprawa wyszła z dodatkowym paskiem klinowym gdyż zakupiłem do wersji 6-cio cylindrowej(dłuższy o 25 mm)i jest wciąż za krótki.Samą pompą jest mała możliwość regulacji przez to ,że kolo pasowe jest duże i wadzi chyba o podłużnice( nie pamiętam o co wadzi dokładnie bo z tydzien czasu mnie nie było w kanale gdyz wyszly inne wazne sprawy i nie mogłem dokonczyc roboty).Jest opcja ,żeby założyć same kółko od 318 i tak chyba zrobie ,ale narazie kupiłem dłuższy pasek(tamten miał 825 mm ,a teraz jest 865mm)

5.Mocowanie od pompy ,to którym reguluje sie naciąg paska jest za krótkie o jakieś 13-15 cm i bede musiał albo coś dorobić ,albo kupic od 318 jesli wogóle podpasuje.

6.Najniebezpieczniejsza sprawa czyli krzyżak nie lezy idealnie na frezach.Z jednej i drugiej strony brakuje po 0,5 cm aby było prawidłowo.Nie wiem czy wspomaganie od 320 a konkretnie sama maglownica na to wpływa bo po prostu wychodzi na to,że krzyżak jest za krótki o 1 cm moze 1,5cm.Probowałem włożyc od wersji bez wspomagania i nie ma opcji go tam upchać gdyż jest sporo za długi.

Zbiorniczek z płynem nie stanowi problemu ponieważ fabrycznie przykręca sie go do kielicha i w wersjach bez wspomy jest również otwór żeby go tam umiejscowić.U mnie natomiat jest kicha bo dokładnie w tym miejscu jest elektrozawór od gazu i nie tak hop siup go wysiudać gdzie indziej ponieważ miedziane przewody gazowe ograniczają pole manewru.

Słyszałem sporo opinii ,że wspoma w e30 w trasie jest bardzo czuła i trzeba umieć nad tym panować.Kierowałem niedawno e30 ze wspomą i było całkiem ok :)

Jeśli ktoś robi przymiarke do założenia zestawu służe pomocą telefoniczną ,mailową i gadulcową :]

Dotychczasowe koszty:

1.Kompletny zestaw:300

2.Przesyłka:30

3.Płyn do wspoamagania 1L:25

4.8 podkładek miedzianych do śrub: 20

5.Pasek klinowy:12

Chyba tyle narazie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się problem:/ wszystko poskładane i nie jest najlepiej.Otóz na wolnych obrotach wspoma działa w prawo ,a nie działa w lewo.Dopiero jak jade to działa jako tako ,a nawet za mocno bo kierownica chodzi mega lekko.Odkręciłem korek i zauważyłem ,że nic sie nie dzieje,a myśle ,że powinno sie coś kotłował co sugerowałoby ,że obieg działa.

Podejrzewam zle podłączone przewody,patrzałem na realoem ,ale tam jest tak nasrane ,że nie moge dojsc o co chodzi.

Prośba do tych co mają wspome w e30 czy możecie porobic jakies foty i wrzucić?

Wycieków żadnych nie ma.Odpowietrzałem w sposób następujący: odkrecony korek w zbiorniczku(silnik zapalony) i kręcenie w lewo i prawo,chyba ,że coś jeszcze trzeba zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj już nie dam rady, pojadę zrobić foty jutro... sorry

Przewody są już u mnie prawidłowo poskładane tzn jeden był zamieniony końcami ,a tak to ok więc już nie musisz robić zdjęć.Mimo to wspoma kręci tylko w prawo :/ ale kibel ja pierdziele....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już wiem co jest nie tak z moją przekładnią.Zadzwoniłem do Pana Jesiołowskiego który mnie oświecił.Powiedziałem ,że przekładnia działa tylko w prawą stronę ,a on na to ,że do roboty jest jakiś zaworek albo uszczelka na głównym wałku i że można to zrobić samodzielnie w garażu.Najpierw napisałem do tego typka co mi to badziewie sprzedał i może uda mi się wymusić(w co wątpię),że przyśle mi następną.

Oto link odnośnie przekładni:(dobra stronka):

http://jesiolowski.pl/porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Zrobię małą aktualizację ponieważ są nowe osoby zainteresowane założeniem wspomagania więc jeśli chodzi pkt.1 na pierwszej stronie tego tematu to można sobie z tym poradzić ponieważ w przedniej belce e30 są dwa mocowania na jednym wsporniku na przekładnie , jedno do wersji ze wspomaganiem a drugie bez.Wybieramy oczywiście te dwa "oczka" na śruby bliżej powiedzmy kierowcy lub tyłu samochodu.I jest to konieczne gdyż jeśli założy się przekładnie już hydrauliczną w miejsce mocowania zwykłem będzie ona wówczas uderzać miskę olejową podczas rozruchu silnika.

Jest jeszcze zmiana jeśli chodzi o pkt.6 otóż można "ponaciągać" krzyżak tak ,aby leżał ja należy.

Jedyne co jeszcze doradzę to to ,aby kupować wspome do własnej wersji silnikowej np. jeśli mamy 318i to kupujemy do 318i , a nie jak ja mam 318i , a kupiłem do 320i.Są małe różnice , które opisałem wcześniej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...