Pit3er Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Witajcie, gdzie mam szukać zwarcia/przyczyny niewyłączającego się wentylatora? Czy ktoś miał podobny problem? Widziałem że zazwyczaj nie pracuje w ogóle lub takie tam inne klocki :mrgreen: ale takiego topicu nie widziałem... Dodam jeszcze, że po włączeniu nawiewu z pozycji 0 elektrozawory się otwierają. Sprawność dmuchawy generalnie spadła - praktycznie pracuje na 1 poziomie czy włączony nawiew czy nie. Po przekręceniu kluczyka w pozycję I wyłącza się...:?: w pozycji II pracuje notorycznie. O co ho? pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 nie bardzo zrozumiałem, opisz dokładnie co się dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit3er Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 (edytowane) Hmm, generalnie caly czas pracuje wentylator/dmuchawa kiedy kluczyk jest w pozycji zapłonu (II) - nie ważne czy nawiew jest włączony czy nie. Płynna regulacja obrotów dmuchawy praktycznie nie działa - działa cały czas na podobnych obrotach (mniej więcej w połowie swojej prędkości). Kiedy włączam ogrzewanie 'na szybę' - wtedy powinien 'nawalać na maxa', a on wieje tak jak wiał Głównym problemem jest to, że się w ogóle nie wyłącza i mi ciągnie po aku... - dzisiaj wyjąłem radio i panel kllimy, pracują 2 silniczki - jeden przy panelu a drugi gdzieś tam głębiej. Powietrze nie wieje w kanały nawiewu dopóki nie włączy się samego nawiewu (pokrętłem płynnej regulacji) - klapki są pozamykane a silniczki pracują... dziwactwo jak mało które... ??? Edytowane 20 Kwietnia 2010 przez Pit3er Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ-730 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Nawet jak auto stoi bez kluczyka to wieje ?? Może problem jest dosyć banalny i po prostu zwiesiło się pokrętło. Sprawdzałeś ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit3er Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 (edytowane) Nie, pracuje w pozycji zapłonu za to cały czas - dzisiaj rozbierałem panel, odłączałem kable, kręciłem, szukałem zwarcia, czyściłem styki itp - chodzi o to że samo powietrze nie leci (wloty sie zamykają w środku - słychać charakterystyczne stukanie), kręcą się tylko silniczki -głównie ten pod spodem (nad pedałami) no i ten na panelu (chociaż ten chłodzi elektronikę wiec może pracuje normalnie -muszę to sprawdzić w drugiej becie)... Pokrętło wykluczone - włacza (otwierają się "klapki" i wtedy dmucha powietrze) i niby wyłącza nawiew (nie dmucha ale silniczki się kręcą) . Chyba jutro nagram film i wtedy zobaczycie sami Edytowane 20 Kwietnia 2010 przez Pit3er Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 17 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Witam! Standardowo, opornica, miecz lub jak to tam kto zwał. Przyczyną są przepalone tranzystory sterujące prędkością wentylatora dmuchawy. Miecz ten umieszczony jest w kanale wentylacyjnym w nagrzewnicy a wyjąć go można od strony pasażera. o ile dobrze pamiętam podłączone są do niego dwie wtyczki, ale to akurat mało ważne. każdy nawet kiepski elektronik jest w stanie wymienić te tranzystory na zamienniki w pół godziny, może godzinę razem z wymianą butelek po piwku w sklepie osiedlowym ;p Wydaje mi się że gdzieś na forum temat takowy już był a nazywał się chyba właśnie Opornica dmuchawy czy coś. ja u siebie w e32 wymieniłem te tranzystory sam i dzialalo do końca auta. Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 18 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 na 99 procent miecz. Lutownica i naprawisz sobie sam bez żadnych kosztów. Gdzieś mam chyba jeszcze jeden w piwnicy jak coś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJ-730 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 A możecie na jakieś fotce pokazać ten "miecz" Bo za chiny nie wiem jak to wygląda i gdzie to jest bo też mam jaja z dmuchawą. Byłbym wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit3er Opublikowano 18 Czerwca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 http://forum.7er.pl/-elektronika-za-co-jest-odpowiedzialny-miecz-vt14042.htm http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=64_0169&hg=64&fg=45 http://bmwe32.masscom.net/other/microfilter_e34/microfilter.htm Tutaj znajdziesz troche info... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 A może jeż padnięty - o ile w e34 był stosowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YontecK Opublikowano 19 Czerwca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Jeż, miecz, opornica to wszystko to jest nazwa elementu odpowiedzialnego za regulację prędkości obrotów wentylatora nawiewu. W e34 występował albo jeż albo miecz w zależności od rocznika. w e32 chyba tylko miecz, ale to już do sprawdzenia na realoem. pozdrawiam <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.